Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

2014-01-03 1 / 10 zarządzanie produkcją LOKALIZACJA PRZEDSIĘBIORSTWA STRATEGIA LOKALIZACJI A.Bliskość rynku zbytu B.Integracja z innymi jednostkami danej.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "2014-01-03 1 / 10 zarządzanie produkcją LOKALIZACJA PRZEDSIĘBIORSTWA STRATEGIA LOKALIZACJI A.Bliskość rynku zbytu B.Integracja z innymi jednostkami danej."— Zapis prezentacji:

1 / 10 zarządzanie produkcją LOKALIZACJA PRZEDSIĘBIORSTWA STRATEGIA LOKALIZACJI A.Bliskość rynku zbytu B.Integracja z innymi jednostkami danej organizacji, C.Dostępność siły roboczej, D.Dostępność udogodnień infrastruktury socjalnej, E.Dostępność dróg transportowych, F.Dostępność zasileń,

2 / 10 zarządzanie produkcją G. Dostępność uzbrojenia terenu, H. Dogodność warunków klimatycznych i właściwości terenu, I.Przepisy lokalne, J.Miejsce na rozbudowę, K.Wymagania bezpieczeństwa, L.Koszty parceli, M. Sytuacja polityczna, kulturalna i ekonomiczna, N. Dotacje, podatki, bariery eksportowo – importowe. LOKALIZACJA PRZEDSIĘBIORSTWA STRATEGIA LOKALIZACJI

3 / 10 zarządzanie produkcją C.Przydzieloną ocenę mnoży się przez odpowiedni współczynnik wagowy, a iloczyny sumuje się dla każdego z możliwych miejsc lokalizacji. LOKALIZACJA PRZEDSIĘBIORSTWA METODA OCENY MIEJSCA LOKALIZACJI A.Wybrać czynniki wyboru lokalizacji i przydzielić im wagi B.Przeanalizować każde miejsce lokalizacji oceniając je z punktu widzenia każdego z czynników. Należy rozpatrywać kolejne czynniki dla danego miejsca lokalizacji, a nie odwrotnie.

4 / 10 zarządzanie produkcją METODA OCENY MIEJSCA LOKALIZACJI czynnikwaga ABCD I II III IV V VI razem lokalizacja / 9 2 / 20 3 / 15 4 / 4 4 / 32 3 / 21 91

5 / 10 zarządzanie produkcją LOKALIZACJA PRZEDSIĘBIORSTWA Planowanie lokalizacji przedsiębiorstwa powinno uwzględniać również problem lokalizacji punktów dystrybucji wyrobów i usług Jaka będzie ich liczba ? Usytuowanie Wielkość Przydział do grupy klientów Przydział do wytwórni lub punktów obsługi Wielkość zadań Rodzaj transportu

6 / 10 zarządzanie produkcją LOKALIZACJA PRZEDSIĘBIORSTWA Skomputeryzowany system planowania lokalizacji i dystrybucji Symulacja systemu pozwala na zbadanie wpływu zmian: Struktury rynku i popytu Zdolności produkcyjnych Wyrobów, usług – ich asortymentów Cen Kosztów materiałowych Dostępności źródeł energii

7 / 10 zarządzanie produkcją LOKALIZACJA PRZEDSIĘBIORSTWA Skomputeryzowany system planowania lokalizacji i dystrybucji Symulacja systemu pozwala na zbadanie wpływu zmian: Dostępności zapasów (siły roboczej) Rodzaju i organizacji transportu Liczby punktów sprzedaży Pogody

8 / 10 zarządzanie produkcją LOKALIZACJA PRZEDSIĘBIORSTWA Ograniczenia w projektowaniu obiektów: A.Jakie są wymagane obiekty i pomieszczenia B.Jakie obiekty istnieją, które należy zmodernizować jakie należy wybudować C.Termin ukończenia budowy D.Okres eksploatacji E.Szczegółowa lokalizacja F.Maksymalny koszt

9 / 10 zarządzanie produkcją LOKALIZACJA PRZEDSIĘBIORSTWA Czynniki do uwzględnienia podczas projektowania obiektów: 1)Wielkość obiektu, 2)Liczba kondygnacji, 3)Dostęp, 4)Uzbrojenie, 5)Wolna przestrzeń nad głową,

10 / 10 zarządzanie produkcją 6)Przenoszone obciążenia mechaniczne, LOKALIZACJA PRZEDSIĘBIORSTWA 7)Oświetlenie, 8)Ogrzewanie i wentylacja, 9)Usuwanie odpadów, 10) Specjalne wymagania procesu technologicznego. Czynniki do uwzględnienia podczas projektowania obiektów:


Pobierz ppt "2014-01-03 1 / 10 zarządzanie produkcją LOKALIZACJA PRZEDSIĘBIORSTWA STRATEGIA LOKALIZACJI A.Bliskość rynku zbytu B.Integracja z innymi jednostkami danej."

Podobne prezentacje


Reklamy Google