Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu www.szkolnictwo.pl Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu www.szkolnictwo.pl.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu www.szkolnictwo.pl Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu www.szkolnictwo.pl."— Zapis prezentacji:

1 Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu mogą być wykorzystywane przez jego Użytkowników wyłącznie w zakresie własnego użytku osobistego oraz do użytku w szkołach podczas zajęć dydaktycznych. Kopiowanie, wprowadzanie zmian, przesyłanie, publiczne odtwarzanie i wszelkie wykorzystywanie tych treści do celów komercyjnych jest niedozwolone. Plik można dowolnie modernizować na potrzeby własne oraz do wykorzystania w szkołach podczas zajęć dydaktycznych.

2

3

4 Udomawianie zwierząt (domestykacja) jest to długotrwały i stały proces zmiany cech rozwojowych i psychicznych dzikich zwierząt, zachodzący pod wpływem oddziaływania człowieka. Człowiek ingeruje w środowisko życia, oraz dokonuje selekcji zwierząt pod kątem własnych potrzeb. W wyniku udomowienia zwierzęta nabywają wiele pożądanych cech, różniących je od swoich dzikich przodków np. mają mocniejszą budowę szkieletu, lepsze umięśnienie, szybciej uzyskują dojrzałość płciową, odznaczają się wyższą produkcyjnością. Oswajanie zwierząt polega na pozbawianiu go naturalnego lęku i sprzyja nawiązaniu bliskich relacji z człowiekiem. Jest pierwszym etapem udomawiania. Spis treści

5

6

7 Ponadto udomowiono: w Azji – wielbłądy, bawoły; na dalekiej północy – renifery, w Ameryce Południowej – lamy, alpaki, świnki morskie. Spis treści

8 koń kura koza świnia kot owca pies krowa alpaka lama wielbłąd królik gęś renifer świnka morska pies Spis treści

9 Chów zwierząt Planowa i kontrolowana działalność człowieka, polegająca na stworzeniu zwierzętom warunków do prawidłowego wzrostu, rozwoju i rozrodu, dzięki czemu możliwy jest pełny rozwój pożądanych cech. Celem chowu jest wykorzystanie gospodarcze cech użytkowych zwierząt, służące zaspokojeniu różnorodnych potrzeb człowieka. Niektóre zwierzęta chowane są dla zaspokojenia potrzeb hobbystycznych. Hodowla zwierząt Działalność człowieka, polegająca na doskonaleniu cech genetycznych pokoleń potomnych zwierząt gospodarskich. Prowadzi do powstawania nowych ras i odmian zwierząt o pożądanych walorach użytkowych. Odbywa się to poprzez ocenę wartości użytkowej i hodowlanej zwierząt gospodarskich, selekcję i dobór osobników do kojarzenia. Spis treści

10 bydłokozyowce bydłokozyowcetrzoda chlewnakoniedróbkróliki karpiepstrągi bydłogęsikaczkitrzoda chlewna bydłokozyowcetrzoda chlewnakonie lisykozyowcekrólikinutrienorki kury owce gęsi konierenifery lamywielbłądykozy kaczki renifery gęsikaczkiindykiperliczkistrusie wielbłądy reniferystrusie szynszyle Spis treści

11 pszczoły jedwabniki morwowe kości zwierzęce wszystkie zwierzęta gospodarskie psy koty bydłokonieczasem psy kościchrząstkiścięgnakopyta i racice różnych zwierząt konieosływielbłądy słonierenifery psy konie Spis treści

12 Zwierzęta, nasi pupile trzymane są przede wszystkim ze względu na: o walor artystyczny – koloryt i różnorodność upierzenia, śpiew; o walor poznawczy; o zalety towarzyskie; o niektóre przejawiają chęć i zdolności naśladowania mowy ludzkiej. Zaliczamy do nich między innymi: psy, kanarki, koty, pawie, króliki, strusie, gołębie, bażanty, rybki akwariowe, świnki morskie, papugi, żółwie. chomiki, Spis treści

13 Hodowla zwierząt jest skuteczna wtedy, gdy pokolenie potomne jest bardziej wydajne od rodzicielskiego (zapewniony jest postęp hodowlany). W Polsce hodowlę zwierząt prowadzą m.in. ośrodki hodowli zarodowej i zakłady doświadczalne Instytutów Zootechniki. Spis treści

14 1.Liczenie się z prawami zwierząt i nienadużywanie ich. 1.Nienarażanie zwierząt na cierpienia w sferze fizycznej i psychicznej. 1.Zapewnienie właściwych warunków chowu zwierząt na które składają się: racjonalne żywienie (dobór pasz pod względem jakościowym i ilościowym), przestrzeganie zasad pojenia zwierząt, zapewnienie właściwych warunków bytowania w obiektach inwentarskich – odpowiednia powierzchnia pomieszczeń inwentarskich, oświetlenie, temperatura, wilgotność, wentylacja, zorganizowanie wybiegów, dostosowanych do gatunku zwierzęcia. 1.Odpowiednia pielęgnacja zwierząt – zapewnienie higieny w pomieszczeniach (kontrola wskaźników mikroklimatu, usuwanie nieczystości), odpowiednie zabiegi pielęgnacyjne, profilaktyka weterynaryjna i ewentualne leczenie. 1.Zapewnienie odpowiednich warunków zwierzętom, wobec których stosuje się metody intensywnego chowu. C hów intensywny polega na szybkim tuczu zwierząt w celu masowego wytwarzania taniej żywności. Aby osiągnąć ten cel, zwierzęta tuczone bywają stłoczone w niewielkich boksach, kojcach lub bateriach, nie mogą więc prowadzić trybu życia zgodnego z naturą. Dodaje się im do paszy hormony, przyspieszające wzrost i rozwój. Zapewniony jest wysoki stopień mechanizacji przy obsłudze zwierząt. Spis treści

15 Rozporządzenia dotyczące zwierząt Rozporządzenia dotyczące zwierzątRozporządzenia dotyczące zwierzątRozporządzenia dotyczące zwierząt Fundacja Opieki nad Zwierzętami CANIS Fundacja Opieki nad Zwierzętami CANIS Ciekawa strona o zwierzętach - Fundacja Opieki nad Zwierzętami CANIS Fundacja Opieki nad Zwierzętami CANIS Spis treści

16 1.SK Bielin SK BielinSK Bielin 2.SK Dobrzyniewo 3.SK Gładyszów SK GładyszówSK Gładyszów 4.SK Golejewko SK GolejewkoSK Golejewko 5.SK Iwno SK IwnoSK Iwno 6.SK Janów Podlaski SK Janów PodlaskiSK Janów Podlaski 7.SK Jaroszówka SK JaroszówkaSK Jaroszówka 8.SK Kadyny SK KadynySK Kadyny 9.SK Mieczownica SK MieczownicaSK Mieczownica 10.SK Moszna SK MosznaSK Moszna 11.SK Nowa Wioska SK Nowa WioskaSK Nowa Wioska 12.SK Nowe Jankowice SK Nowe JankowiceSK Nowe Jankowice 13.SK Ochaby SK OchabySK Ochaby 14.SK Racot SK RacotSK Racot 15.SK Rzeczna SK RzecznaSK Rzeczna 16.SK Strzegom SK StrzegomSK Strzegom 17.SK Walewice SK WalewiceSK Walewice Spis treści

17 1.Program nauczania biologii w gimnazjum. Wyd. WSiP. 2.PAKIET III. Wyd. WSiP - Ciekawa biologia. Podręcznik dla gimnazjum. Część 3. Człowiek zmienia świat przyrody - Ciekawa biologia. Zeszyt ćwiczeń dla gimnazjum. Część 3. Człowiek zmienia świat przyrody - Ciekawa biologia. Poradnik dla nauczyciela. Część 3. 1.Nowa encyklopedia powszechna PWN. Wyd. Naukowe PWN. 2.Wielki Atlas Zwierząt. V. J. Stanêk. Państwowe Wydawnictwo Rolnicze i Leśne. 3.WikipediaWikipedia 4.Stowarzyszenie Obrońców Zwierząt ARKAStowarzyszenie Obrońców Zwierząt ARKA 5.Fundacja Opieki nad Zwierzętami CANISFundacja Opieki nad Zwierzętami CANIS 6.Polski Związek Hodowców KoniPolski Związek Hodowców Koni


Pobierz ppt "Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu www.szkolnictwo.pl Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu www.szkolnictwo.pl."

Podobne prezentacje


Reklamy Google