Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Odznaki Jakości eTwinning

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Odznaki Jakości eTwinning"— Zapis prezentacji:

1 Odznaki Jakości eTwinning
Projekt na miarę Odznaki Jakości eTwinning

2 6 kryteriów oceny projektu
Odznaka Jakości eTwinning 1.Innowacja pedagogiczna 2.Integracja z podstawą programową 3.Komunikacja 4.Współpraca 5.Wykorzystanie technologii 6.Rezultaty, wpływ i dokumentacja

3 Innowacja pedagogiczna
Czym jest innowacja pedagogiczna?

4 Innowacja pedagogiczna w projekcie eTwinning
Uczniowie odgrywają wiodącą rolę są zaangażowani w aktywności na TwinSpace projektu współpracują między sobą oraz z partnerem gromadzą i prezentują materiały odgrywają różne role w projekcie: reporterów, aktorów, pracowników naukowych itd…

5 Innowacja pedagogiczna w projekcie eTwinning
Różnorodne metody pedagogiczne poszukiwanie i porównywanie informacji analiza i rozwiązywanie problemów przeprowadzanie eksperymentów, doświadczeń i badań praca indywidualna i grupowa

6 Innowacja pedagogiczna w projekcie eTwinning
Oryginalny pomysł! – baza pomysłów

7 Innowacja pedagogiczna w projekcie eTwinning
Zbuduj projekt Do podanych tytułów projektów zaproponuj kreatywne i innowacyjne aktywności 1. Wymiana kartek świątecznych 2. Witaj w moim kraju 3. Nasze zwierzątka domowe 4. Różnice kulturowe i obyczajowe

8 Integracja z podstawą programową
Czy trudno jest wpisać projekt eTwinning w podstawę programową?* To nie możliwe Tak, ale tylko dzięki dodatkowej pracy Nie ma z tym żadnych problemów *ankieta przeprowadzona wśród uczestników Learning Event Kryteria Odznaki Jakości eTwining, 7 marca 2014. 9% 51% 40%

9 Integracja z podstawą programową
Projekt eTwinning na regularnych lekcjach czyli upiec dwie pieczenie na jednym ogniu (to kill two birds with one stone)

10 Integracja z podstawą programową
Projekt skupiający kilka tematów (cross curriuclar project)

11 Komunikacja i wymiana informacji
Zadania w projekcie powinny stymulować komunikację na każdym kroku zachęcaj do poszukiwania informacji, do porównywania ich z partnerem bardzo ważna jest interakcja(feedback) – komentarze, odpowiedzi, kontynuacja tematu przez partnera.

12 Komunikacja i wymiana informacji
ICT You and me Najbardziej efektywne metody i narzędzia komunikacji dyskusje na forum i czacie wspólne prowadzenie Dziennika Projektu quizy, zagadki, ankiety, kwestionariusze videokonferencje

13 Współpraca

14 Współpraca Jesteśmy partnerami! razem pracujemy nad materiałami;
zadania zaprojektowane są tak aby wymagały zaangażowania każdego partnera wspólnie wypracowujemy rozwiązania efektem naszych działań są ciekawe materiały

15 uczniowie współpracują w grupach międzynarodowych
Współpraca Wzorowa współpraca uczniowie współpracują w grupach międzynarodowych

16 Współpraca Wzorowa współpraca Pek, the Traveller Flea 2 Photography as a pedagogical tool Talking Pictures ICT You and Me

17 Współpraca i Komunikacja
Zadanie Zaproponuj dwa zadania, które podkreślą współpracę i komunikację w projekcie

18 Wykorzystanie technologii
Więcej nie znaczy lepiej! najpierw działania potem narzędzia – treść – tworzenie ilustracji – nagrywanie narracji

19 ewaluacja prezentacja TwinSpace video dźwięk komunikacja grafika treść

20 nie bój się eksperymentować
narzędzie powinno być uniwersalne – spełnia zadanie, ciekawi, jest kreatywne nie bój się eksperymentować pamiętaj o bezpieczeństwie i prawach autorskich

21 Pamiętaj o bezpieczeństwie i prawach autorskich
Pamiętaj o bezpieczeństwie i prawach autorskich! Darmowa muzyka i zdjęcia: Poradnik:

22 Rezultaty, wpływ i dokumentacja
widoczna i uporządkowana (wg. zadań lub tematów) spójna i odzwierciedla działania określone w projekcie nie narusza praw autorskich

23 Rezultaty, wpływ i dokumentacja
Ewaluacja Refleksja i opinia uczniów, nauczycieli i rodziców Czy projekt osiągnął założone cele? Jak udział w projekcie wpłynął na uczniów? Co nowego wniósł do klasy/szkoły?

24 Rezultaty, wpływ i dokumentacja
Zadanie Przedstaw zestaw pytań, które zadasz podczas ewaluacji biorącym udział w projekcie: Uczniom Nauczycielom

25 Podstawowe wymagania nauczyciel aplikujący wykazał swój wkład w projekt projekt zawiera wyraźnie określone PLAN i CELE, DZIAŁANIA, EWALUACJĘ Projekt powinien być zakończony Pek, the Traveller Flea

26 KISS Enjoy eTwinning ! děkuji, ďakujem, dziękuję! 
Paweł Czapliński NSS Polska


Pobierz ppt "Odznaki Jakości eTwinning"

Podobne prezentacje


Reklamy Google