Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wie das Land, so die Schule. Szkoły biorące udział w projekcie: ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W PRZEWORSKU – POLSKA ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wie das Land, so die Schule. Szkoły biorące udział w projekcie: ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W PRZEWORSKU – POLSKA ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH."— Zapis prezentacji:

1 Wie das Land, so die Schule

2 Szkoły biorące udział w projekcie: ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W PRZEWORSKU – POLSKA ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W PRZEWORSKU – POLSKA ARKADIAN YHTISLYSEO W KLAUKKALA – FINLANDIA ARKADIAN YHTISLYSEO W KLAUKKALA – FINLANDIA

3 Koordynator projektu: Agnieszka Lechowicz Współpraca: Lucyna Kruk (nauczyciel języka niemieckiego) Pomoc techniczna Małgorzata Fujarowicz (nauczyciel informatyki)

4 Cele projektu: aktywacja języka niemieckiego aktywacja języka niemieckiego w komunikacji międzynarodowej; w komunikacji międzynarodowej; motywacja uczniów do nauki języka niemieckiego; motywacja uczniów do nauki języka niemieckiego; poszukiwanie nowych aspektów poszukiwanie nowych aspektów i metod w nauce języka niemieckiego; i metod w nauce języka niemieckiego; wymiana doświadczeń między uczniami i nauczycielami; wymiana doświadczeń między uczniami i nauczycielami; poznanie nowych krajów i kultur; poznanie nowych krajów i kultur; poznanie i porównanie systemów szkolnictwa poznanie i porównanie systemów szkolnictwa

5 Powstanie projektu: październik 2005 – zgłoszenie szkoły do programu eTwinning; październik 2005 – zgłoszenie szkoły do programu eTwinning; październik/listopad 2005– wysyłanie i do szkół zarejestrowanych w eTwinningu w celu nawiązania współpracy; październik/listopad 2005– wysyłanie i do szkół zarejestrowanych w eTwinningu w celu nawiązania współpracy; listopad 2005 – nawiązanie korespondencji mail-owej ze szkołą w Finlandii; listopad 2005 – nawiązanie korespondencji mail-owej ze szkołą w Finlandii; listopad/grudzień omówienie zasad współpracy, opracowanie wspólnego projektu i zgłoszenie go do zatwierdzenia przez eTwinning; listopad/grudzień omówienie zasad współpracy, opracowanie wspólnego projektu i zgłoszenie go do zatwierdzenia przez eTwinning; 18 stycznia 2006 – zatwierdzenie projektu przez eTwinning; 18 stycznia 2006 – zatwierdzenie projektu przez eTwinning;

6 Uczestnicy projektu: ZSOiZ w Przeworsku: ZSOiZ w Przeworsku: Agnieszka Lechowicz (koordynator) Agnieszka Lechowicz (koordynator) Lucyna Kruk (współpraca) Lucyna Kruk (współpraca) Małgorzata Fujarowicz (pomoc tech.) Małgorzata Fujarowicz (pomoc tech.) uczniowie ZSOiZ uczniowie ZSOiZ Arkadian Yhtislyseo w Finlandii: Arkadian Yhtislyseo w Finlandii: Anna Airikkala (koordynator) Anna Airikkala (koordynator) uczniowie szkoły fińskiej uczniowie szkoły fińskiej

7 Kroki projektu: poznanie obu krajów (wiadomości z zakresu krajoznawstwa, kultury, znani ludzie, ciekawostki, informacje w mediach); poznanie obu krajów (wiadomości z zakresu krajoznawstwa, kultury, znani ludzie, ciekawostki, informacje w mediach); porównanie systemów szkolnictwa (systemy szkolnictwa w obu krajach, zwykły dzień szkolny, plany lekcji, święta i obyczaje szkolne); porównanie systemów szkolnictwa (systemy szkolnictwa w obu krajach, zwykły dzień szkolny, plany lekcji, święta i obyczaje szkolne); nauka języka niemieckiego (metody nauczania, techniki uczenia się, treści nauczania, sposoby motywacji uczniów, porady i wskazówki do efektywnego uczenia się); nauka języka niemieckiego (metody nauczania, techniki uczenia się, treści nauczania, sposoby motywacji uczniów, porady i wskazówki do efektywnego uczenia się); wymarzona szkoła; wymarzona szkoła;

8 Formy pracy: listy pytań do partnera; listy pytań do partnera; teksty, diagramy i komentarze; teksty, diagramy i komentarze; ankiety, wywiady, referaty; ankiety, wywiady, referaty; historyjki obrazkowe, komiksy, zdjęcia; historyjki obrazkowe, komiksy, zdjęcia; prezentacje w PowerPoint; prezentacje w PowerPoint; korespondencja mailowa; korespondencja mailowa; rozmowy na Forum, rozmowy Online; rozmowy na Forum, rozmowy Online; publikacje w Internecie; publikacje w Internecie;

9 Korzyści płynące z udziału w projekcie: dobry sposób motywacji uczniów do nauki języka niemieckiego; dobry sposób motywacji uczniów do nauki języka niemieckiego; popularyzacja języka niemieckiego jako języka komunikacji międzynarodowej; popularyzacja języka niemieckiego jako języka komunikacji międzynarodowej; możliwość rozwijania umiejętności możliwość rozwijania umiejętności z zakresu technologii komputerowej; z zakresu technologii komputerowej; możliwość wymiany zdań, metod i technik nauczania i uczenia się; możliwość wymiany zdań, metod i technik nauczania i uczenia się; możliwość rozwijania zainteresowań uczniów; możliwość rozwijania zainteresowań uczniów; poznawanie obcych krajów, kultur poznawanie obcych krajów, kultur i obyczajów; i obyczajów; nawiązywanie nowych znajomości; nawiązywanie nowych znajomości;

10 Plany na przyszłość: kontynuować współpracę w ramach projektu realizując przyjęte na dany rok szkolny zadania; kontynuować współpracę w ramach projektu realizując przyjęte na dany rok szkolny zadania; poszerzać grono uczestników projektu (włączać nowych uczniów z obu szkół); poszerzać grono uczestników projektu (włączać nowych uczniów z obu szkół); rozwijać umiejętności komputerowe oraz poszerzać znajomość języka niemieckiego; rozwijać umiejętności komputerowe oraz poszerzać znajomość języka niemieckiego;


Pobierz ppt "Wie das Land, so die Schule. Szkoły biorące udział w projekcie: ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W PRZEWORSKU – POLSKA ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH."

Podobne prezentacje


Reklamy Google