Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna."— Zapis prezentacji:

1 Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna Starczewska, pedagog, etyk, założycielka Bednarskiej – pierwszego liceum społecznego w Warszawie

2 WSPÓŁPRACA

3 „Jeśli przegrałeś, to także wygrałeś; wygrałeś radość przeciwnika i własny szacunek dla niego” Bohdan Tomaszewski

4 Jak? Pedagogika dialogu „Nie jest wychowanek jak dziecko, które kiedyś będzie człowiekiem, ale jak człowiek, który jeszcze jest dzieckiem” Janusz Korczak

5 rezygnuje z roli opartej na : administrowaniu (manipulacja) trenowaniu przymuszaniu( tresura ) moralizowaniu uprzedmiotawianiu Nauczyciel

6

7

8 Nauczyciel rezygnuje na rzecz: znalezienia wspólnej płaszczyzny porozumienia z wychowankiem (człowieczeństwo – źródło bezw. szacunku) autentyczności (neurodydaktyka) współpracy (interakcja) rozumienia,akceptacji (zamiast osądzania): -złożonej i niepowtarzalnej osobowości

9 - jego zależności od warunków, których żyje uczeń ( egzystencja ); towarzyszenia, które polega na: - uważnym słuchaniu ( zamiast mówieniu ); - dzieleniu się doświadczeniem( zamiast pouczaniu ); - motywowaniu ( słabe i mocne strony ); - stawaniu wyzwań ( nauka podejmowania decyzji ); - dystansie do sukcesu lub porażki ucznia; - braniu odpowiedzialności za relację;

10 Co? Innowacje pedagogiczne 1)Wychowawczo-rozwojowe „Tutor – wychowawca w szkole” (60 uczniów, 26 tutorów) „Pasje zawodowe – program realizowany z wykorzystaniem tutoringu rówieśniczego” (50 uczniów ZSUiP i 50 uczniów gimnazjów)

11 2. Dydaktyczne Wizaż i kreowanie wizerunku (30 uczniów ZSUiP) Design i catering ( 30 uczniów ZSUiP) Certyfikat dodatkowych umiejętności zawodowych – gastronomicznych i kosmetyczno-fryzjerskich

12 3.Zespół Psychologów i Pedagogów Gimnazjów i Szkół Ponadgimnazjalnych: - od 10 lat – (4 spotkania w roku); - współpraca bez rywalizacji; - dzielenie się doświadczeniem; - udzielanie wsparcia. 4. Szkoły Aktywne w Społeczności.

13 Z kim? 1) Fundacja Kolegium Tutorów we Wrocławiu 2) Instytut Tutoringu Szkolnego we Wrocławiu 3) Stowarzyszenie „Wychowanie i Edukacja” w Płocku PARTNERZY szkolenia i opieka merytoryczna w trakcie realizacji innowacji pedagogicznej

14 Dlaczego? w szkole zawodowej Należy odbudować relację więzi MISTRZ – UCZEŃ zaufanie dialog

15 Oczekiwany proces zmian 1.Uczniowie, nauczyciele i pracownicy administracji i obsługi zwiększenie poczucia komfortu psychicznego w szkole

16 2.Uczeń: - samodzielny; - odpowiedzialny za proces własnej; edukacji; - z wysokim poczuciem własnej wartości; - wrażliwy i życzliwy dla innych ludzi; - potrafi pracować w zespole;

17 3.Nauczyciel: - rezygnuje z autorytetu „nadanego”; - staje się mistrzem w zawodzie i nauczycielem życia; -uczy tak, jakby nie uczył(neurony lustrzane).

18 4.U rodziców: - zwiększenie zaufania do nauczycieli i szkoły, - zwiększenie umiejętności pedagogicznych.


Pobierz ppt "Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna."

Podobne prezentacje


Reklamy Google