Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PROGRAM WYCHOWAWCZY. PROGRAM WYCHOWAWCZY 1. Rola rodziców w procesie wychowania dziecka. 2. Zadania Szkoły. 3. Zespół Psychologiczno-Pedagogiczny. 4.Sylwetka.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PROGRAM WYCHOWAWCZY. PROGRAM WYCHOWAWCZY 1. Rola rodziców w procesie wychowania dziecka. 2. Zadania Szkoły. 3. Zespół Psychologiczno-Pedagogiczny. 4.Sylwetka."— Zapis prezentacji:

1 PROGRAM WYCHOWAWCZY

2 PROGRAM WYCHOWAWCZY 1. Rola rodziców w procesie wychowania dziecka. 2. Zadania Szkoły. 3. Zespół Psychologiczno-Pedagogiczny. 4.Sylwetka dziecka w wieku 6-8 lat: opis ogólny zachowania, relacje z Rodzicami, relacje w szkole. 5. Niepokojące zachowania dziecka. 6. Etapy rozwiązywania problemu. 7. Propozycje warsztatów wychowawczych. 8. Inne.

3 PROGRAM WYCHOWAWCZY 8. INNE 6. ETAPY

4 WYCHOWANIE RODZICESZKOŁAŚRODOWISKO

5 ROLA RODZICÓW NAJWAŻNIEJSZYM NAUCZYCIELEM JEST RODZIC

6 ROLA RODZICÓW FUNKCJE WYCHOWAWCZE RODZICÓW FUNKCJE WYCHOWAWCZE OPIEKUŃCZA EMOCJONALNAPOZNAWCZA

7 ROLA RODZICÓW opiekuńcza – zapewnienie bytu materialnego i dbałość o zdrowie; emocjonalna – zaspokojenie potrzeby miłości, przynależności, …akceptacji, szacunku, poczucia bezpieczeństwa, kształtowanie …osobowości; poznawcza – dbanie o rozwój zainteresowań, intelektualny,...umiejętności uczenia się.

8 ROLA RODZICÓW

9

10 NAJTRUDNIEJ WŁASNE

11 ZADANIA SZKOŁY Zespół P-P Wspierania Rodziców Wspólna praca Nauczyciele ZADANIA SZKOŁY

12 ZESPÓŁ P-P ZESPÓŁ PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNY psycholog szkolny Katarzyna Duszyńska-Łysak pedagog szkolny Ewa Ukleja Marcin Bukowski

13 SYLWETKA

14 ZACHOWANIE SYLWETKA 678 zdenerwowany zaniepokojony ruchliwy skubią, obgryzają miny, grymasy napady wściekłości zmienność nastrojów naj … (wygrana) oszukują pępek świata ociągają się, opryskliwe wrażliwi na krytykę ciekawy świata skory do pomocy wrażliwy przygaszony, skryty lubi samotność zajęty aktywność manualna telewizja, muzyka nieobecny (polecenia) bywa ospały, smutny narzekający użala się, płacze lęki racjonalne odreagowanie - bóle energia spieszy się przebojowy zajęty bezkrytyczny przeżywa porażki wrażliwy patrzy na innych pogodny otwarty potrzeba pochwał zainteresowany

15 SYLWETKA RODZICE SYLWETKA 678 chwiejność, niestałość rywalizuje (matka) nieposłuszny prowokujący, bezczelny tak nie myśli chimeryczny pretensje do rodziców źli, dręczą dziecko ignorują – to czego nie zrobią nie prawdziwi rodzice potrzeba więzi z matka nie odstępuje uczulony na dezaprobatę wychwytuje nastrój bliskość fizyczna tata na dalszym torze

16 SYLWETKA SZKOŁA SYLWETKA 678 egoistyczny obraża się najlepszy konfliktowy przeszkadzający nieposłuszne stres szkolny posłuszny wyłączający się dostrzega rówieśników liczy się z oceną doświadczony umiejętności przetrwania ważni rówieśnicy pozycja w grupie - stres klasowy błazen skargi nauczycieli

17 ZACHOWANIA ZACHOWANIA DZIECKA SĄ ZGODNE Z JEGO ETAPAMI ROZWOJU PSYCHICZNEGO

18 ZACHOWANIA NIEPOKOJĄCE ZACHOWANIA DZIECKA Unika (boi się) szkoły. Nie ma koleżanek i kolegów. Jest często płaczliwe i rozdrażnione. Jest ciągle zmęczone. Ma problemy ze spaniem. Jest zamknięte w sobie. Nie chce uczyć się. Nie bierze udziału w imprezach klasowych. Jest negatywnie nastawione do dzieci i nauczycieli.

19 ZACHOWANIA ROZMOWA

20 ETAPY ETAPY ROZWIĄZYWANIA PROBLEMU WYCHOWAWCA ZESPÓŁ PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNY DYREKTOR SZKOŁY + WYCHOWAWCA

21 WARSZTATY WARSZTATY WYCHOWAWCZE Problemy wychowawcze Uczeń kl. 0 Próg szkolny kl. III-IV Jak pomóc dziecku w nauce Dysleksja Szkoła dla Rodziców

22 INNE

23

24 Literatura – Poradniki wychowawcze Covey S.: 6 najważniejszych decyzji, które kiedykolwiek podejmiesz Covey S.: 7 nawyków skutecznego nastolatka Covey S.: 7 nawyków szczęśliwej rodziny Faber A., Mazlish E.: Wyzwoleni rodzice wyzwolone dzieci … Faber A., Mazlish E.: Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały … Faber A., Mazlish E.: Rodzeństwo bez rywalizacji … Faber A., Mazlish E.: Jak mówić, żeby dzieci się uczyły … Faber A., Mazlish E.: Jak mówić do nastolatków, żeby nas słuchały … Gordon T.: Wychowanie bez porażek Gordon T.: Wychowanie bez porażek w praktyce Gordon T.: Wychowanie bez porażek w szkole Gordon T.: Wychowanie w samodyscyplinie LITERATURA


Pobierz ppt "PROGRAM WYCHOWAWCZY. PROGRAM WYCHOWAWCZY 1. Rola rodziców w procesie wychowania dziecka. 2. Zadania Szkoły. 3. Zespół Psychologiczno-Pedagogiczny. 4.Sylwetka."

Podobne prezentacje


Reklamy Google