Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Marketing Produktów Farmaceutycznych Rynek wolnej konkurencji Doc. dr Zofia Skrzypczak.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Marketing Produktów Farmaceutycznych Rynek wolnej konkurencji Doc. dr Zofia Skrzypczak."— Zapis prezentacji:

1 Marketing Produktów Farmaceutycznych Rynek wolnej konkurencji Doc. dr Zofia Skrzypczak

2 Marketing Produktów Farmaceutycznych Rynek wolnej konkurencji - charakterystyka Wielość podmiotów po stronie popytu i podaży Homogeniczność /jednorodność/ produktów Brak barier utrudniających wejście na rynek i wyjście z rynku Pełna informacja o rynku /doskonała przejrzystość rynku/

3 Marketing Produktów Farmaceutycznych Cena równowagi rynkowej a optymalne rozmiary produkcji ilość cena S D ilość koszty 0 Q0Q0 P0P0 P0P0 q0q0 KP KK UP = UK A B K0K0 RYNEK FIRMA 1

4 Marketing Produktów Farmaceutycznych Cena równowagi rynkowej a optymalne rozmiary produkcji /2/ ilość cena S D ilość koszty 0 Q0Q0 P0P0 P0P0 q0q0 KP KK UP = UK A B K0K0 RYNEK FIRMA 1 P1 P1 P1P1 A’ B’ q1q1 K1K1 D’ UP’ = UK’

5 Marketing Produktów Farmaceutycznych Maksymalizacja zysku firmy koszty ilość KP KK 0 q0q0 A P0P0 K0K0 UC = ilość x cena = 0q 0 x 0P 0 = 0q 0 AP 0 KC = ilość x KP = 0q 0 x 0K 0 = 0q 0 BK 0 ZYSK = UC – KC = KoBAPo UP = UK B

6 Marketing Produktów Farmaceutycznych Minimalizacja strat firmy koszty ilość KP KK 0 q0q0 A P0P0 K0K0 B UC = ilość x cena = 0q 0 x 0P 0 = 0q 0 AP 0 KC = ilość x KP = 0q 0 x 0K 0 = 0q 0 BK 0 STRATA = UC – KC = P 0 ABK 0 UP = UK

7 Marketing Produktów Farmaceutycznych Minimalizacja strat firmy /2/ koszty ilość KP c KK 0 q0q0 A P0P0 K0K0 B UC = 0q 0 AP 0 KC = 0q 0 BK 0 STRATA = P 0 ABK 0 UP = UK KP z C Z0Z0 KZ = 0q 0 CZ 0 KS = Z 0 CBK 0 <

8 Marketing Produktów Farmaceutycznych Graniczne punkty rentowności cena koszty ilość KK KP c KP z P1P1 P2P2 P0P0 UP =UK A B A – punkt niwelacjiB – punkt zamknięcia UP = UK

9 Marketing Produktów Farmaceutycznych Graniczne punkty rentowności Punkt niwelacji /graniczny punkt opłacalności/: cena /P/ = KP UC = KC wynik finansowy = 0 Punkt zamknięcia /graniczny punkt nieopłacalności/ : cena /P/ = KPz STRATA = KS


Pobierz ppt "Marketing Produktów Farmaceutycznych Rynek wolnej konkurencji Doc. dr Zofia Skrzypczak."

Podobne prezentacje


Reklamy Google