Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PRZEDSIĘBIORSTWA Edyta Drążyk Alicja Drabarek WGiSR.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PRZEDSIĘBIORSTWA Edyta Drążyk Alicja Drabarek WGiSR."— Zapis prezentacji:

1 PRZEDSIĘBIORSTWA Edyta Drążyk Alicja Drabarek WGiSR

2 E. Drążyk, A. Drabarek, WGiSR 2 O czym będziemy mówić? Przedsiębiorca / przedsiębiorstwo Rodzaje przedsiębiorstw Bodźce ekonomiczne Majątek, fundusze i wynik finansowy przedsiębiorstwa Analiza kosztów produkcji Modele struktur rynku Procesy monopolizacji

3 E. Drążyk, A. Drabarek, WGiSR 3 Przedsiębiorca przedsiębiorstwo przedsiębiorca – wykorzystuje pracę, ziemię, kapitał (czynniki produkcji) przedsiębiorstwo – jednostka prowadząca działalność produkcyjną, handlową lub usługową

4 E. Drążyk, A. Drabarek, WGiSR 4 Rodzaje przedsiębiorstw przedsiębiorstwa: prywatne, spółdzielcze, państwowe, komunalne, pracownicze, stanowiące własność państwa spółki: cywilne, prawa handlowego, osobowe( jawne, komandytowe), z o.o., akcyjne

5 E. Drążyk, A. Drabarek, WGiSR 5 Bodźce ekonomiczne pozytywne, negatywne materialne, dla szeregowych pracowników, dla naczelnego kierownictwa( płace, premie, opcje na akcje)

6 E. Drążyk, A. Drabarek, WGiSR 6 Majątek, fundusze i wynik finansowy przedsiębiorstwa trwały, obrotowy aktywa = pasywa zasada równowagi bilansowej zysk ma wiele funkcji

7 E. Drążyk, A. Drabarek, WGiSR 7 Analiza kosztów produkcji koszty: księgowe, alternatywne, ekonomiczne, stałe, całkowite, krańcowe korzyści / niekorzyści skali

8 E. Drążyk, A. Drabarek, WGiSR 8 Modele struktur rynku konkurencja doskonała monopolistyczna oligopol monopol

9 E. Drążyk, A. Drabarek, WGiSR 9 Procesy monopolizacji fuzje: poziome, pionowe, konglomeratowe Urząd Antymonopolowy

10 E. Drążyk, A. Drabarek, WGiSR 10 Czym jest monopol? jedna firma na rynku ograniczona swoboda wejścia na rynek bardzo duży wpływ producenta na cenę brak substytutów danego produktu doskonała informacja o rynku

11 E. Drążyk, A. Drabarek, WGiSR 11 Ale… Z jednej strony monopolista nie może zwiększyć rozmiarów sprzedaży bez równoczesnego obniżenia ceny, z drugiej zaś może sprzedawać mniej po wyższej cenie. Musi się liczyć z istniejącym popytem!

12 E. Drążyk, A. Drabarek, WGiSR 12 Z życia wzięte….

13 E. Drążyk, A. Drabarek, WGiSR 13 Podsumowując… "Wraz z wynalezieniem koła i pieniędzy ludzie zaczęli kręcić interesy."

14 E. Drążyk, A. Drabarek, WGiSR 14 Dziękujemy za uwagę!


Pobierz ppt "PRZEDSIĘBIORSTWA Edyta Drążyk Alicja Drabarek WGiSR."

Podobne prezentacje


Reklamy Google