Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

CZY TLENKI REAGUJĄ Z KWASAMI I ZASADAMI ? WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Informacje ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "CZY TLENKI REAGUJĄ Z KWASAMI I ZASADAMI ? WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Informacje ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli."— Zapis prezentacji:

1 CZY TLENKI REAGUJĄ Z KWASAMI I ZASADAMI ? WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Informacje ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Przebieg zajęć Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Dokumenty AutorAnna Matałowska Gimnazjum w Bielinach Cel ogólny : Wykazanie, że tlenki kwasowe reagują z zasadami, a tlenki zasadowe reagują z kwasami. Cele operacyjne –uczeń: – wskazuje przykłady tlenków metali reagujących z kwasami, tlenków niemetali reagujących z zasadami; –pisze równania reakcji otrzymywania soli w reakcji tlenków niemetali z zasadami; tlenków metali z kwasami; –projektuje doświadczenia prowadzące do otrzymania soli poznanymi metodami Cele Microsoft Office Word, SMART Notebook 10, CamStudio 2.5, FastStone Capture Oprogramowanie Zakres nauczania II klasa gimnazjum Przedział wiekowy Problemowa Słowa kluczowe Informacje na temat lekcji

2 CZY TLENKI REAGUJĄ Z KWASAMI I ZASADAMI ? WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Informacje ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Przebieg zajęć Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Przebieg zajęć 1.Wytworzenie sytuacji problemowej. 2.Sformułowanie problemu: Czy tlenki reagują z kwasami i zasadami? 3.Weryfikacja hipotez. 4.Podział na grupy. 5. Praca w grupach, wykonanie doświadczeń zgodnie z instrukcją. 6.Rozwiązanie problemu –prezentacja pracy grup. 7.Wykonanie zadania z karty pracy. 8.Wykonanie ćwiczeń –prezentacja SMART Notebook 9. Praca domowa Dokumenty Ewaluacja Analiza przebiegu zajęć i szybka powtórka z wykorzystaniem walizki, kosza i białej plamy.

3 CZY TLENKI REAGUJĄ Z KWASAMI I ZASADAMI ? WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Informacje ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Przebieg zajęć Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Zasoby dydaktyczne Materiały dydaktyczne do nauczania chemii w gimnazjum. Chemia Nowej Ery Książka i płyta CD-ROM nauczyciela 2 Ciekawa chemia: Płyta CD-ROM dla nauczyciela Płyta CD-ROM dla ucznia Karty pracy Środki dydaktyczne: odczynniki chemiczne, szkło i sprzęt laboratoryjny: woda wapienna, rozcieńczony roztwór kwasu chlorowodorowego, tlenek wapnia, oranż metylowy, probówki, pipeta, bagietka, łyżka do odczynników, statyw do probówek Okulary ochronne, fartuchy laboratoryjne, rękawice gumowe Tablica interaktywna, prezentacja do lekcji Wykorzystane materiały

4 CZY TLENKI REAGUJĄ Z KWASAMI I ZASADAMI ? WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Informacje ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Przebieg zajęć Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Podstawa programowa, kompetencje kluczowe II. Rozumowanie i zastosowanie nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów – wskazuje przykłady tlenków metali reagujących z kwasami; – wskazuje przykłady tlenków niemetali reagujących z zasadami; –pisze równania reakcji otrzymywania soli w reakcji tlenków nieme-tali z zasadami; –pisze równania reakcji otrzymywania soli w reakcji tlenków metali z kwasami; III. Opanowanie czynności praktycznych –projektuje i przeprowadza doświadczenia prowadzące do otrzymania soli poznanymi metodami Dokumenty Podstawa programowa Kompetencje 3B. Podstawowe kompetencje naukowo-techniczne. 5.Umiejętność uczenia się.

5 CZY TLENKI REAGUJĄ Z KWASAMI I ZASADAMI ? WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Informacje ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Przebieg zajęć Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie ZSS Gimnazjum w Bielinach Anna Matałowska Nauczycielka chemii


Pobierz ppt "CZY TLENKI REAGUJĄ Z KWASAMI I ZASADAMI ? WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Informacje ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli."

Podobne prezentacje


Reklamy Google