Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Podzielmy jeden baton mi ę dzy 3 dzieci tak, aby ka ż de dziecko otrzymało tyle samo. Każde dziecko dostanie jeden kawałek – jedną trzecią, czyli: Iloraz.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Podzielmy jeden baton mi ę dzy 3 dzieci tak, aby ka ż de dziecko otrzymało tyle samo. Każde dziecko dostanie jeden kawałek – jedną trzecią, czyli: Iloraz."— Zapis prezentacji:

1 Podzielmy jeden baton mi ę dzy 3 dzieci tak, aby ka ż de dziecko otrzymało tyle samo. Każde dziecko dostanie jeden kawałek – jedną trzecią, czyli: Iloraz dwóch liczb naturalnych mo ż na zapisa ć w postaci ułamka. 1 : 3

2 Temat: Ułamek zwykły, jako część całości.

3 Ułamek zwykły Kreska ułamkowa zastępuje znak dzielenia: 3 : 5 = licznik kreska ułamkowa mianownik Mianownik wskazuje, na ile równych części podzielono całość. Licznik wskazuje, ile jednakowych części zaznaczono

4 Ułamki zwykłe Ułamki właściweUłamki niewłaściweLiczby mieszane Licznik jest mniejszy od mianownika Ułamek właściwy jest mniejszy od jedności 2 1 < > = 1 Licznik jest większy od mianownika lub licznik jest równy mianownikowi Ułamek niewłaściwy jest większy od 1 lub równy 1 Liczbę mieszaną można zapisać w postaci ułamka niewłaściwego 1 2 = Każdą liczbę naturalną można zapisać w postaci ułamka niewłaściwego 2 = = =

5 Podzielmy się na 5 grup i rozwiążmy podane zadania

6 1. Pokoloruj prostokąt o wymiarach 4 kratki na 6 kratek. Grupa I – Grupa II– Grupa III – Grupa IV – Grupa V –

7 2. Pomaluj odpowiednią część figury. (wskazówka: zegnij figurę, tak aby otrzymać potrzebną ilość równych części). Grupa I – Grupa II – Grupa III – Grupa IV – Grupa V –

8 3. Wybierz odpowiednią jednostkę osi liczbowej, zbuduj z niej oś liczbową, a następnie zaznacz na niej ułamki: Grupa I – Grupa II – Grupa III – Grupa IV – Grupa V –

9 4. Ułamki umieść w odpowiednim miejscu w tabeli: Ułamek właściwy Ułamek niewłaściwy Grupa I – Grupa II – Grupa III – Grupa IV – Grupa V –

10 5. Liczbę mieszaną zapisz w postaci ułamka niewłaściwego. Grupa I – Grupa II – Grupa III – Grupa IV – Grupa V –

11 6*. Zapisz jaką częścią: Grupa I – godziny jest kwadrans Grupa II – kilograma jest 20 g Grupa III – kilometra jest 250 m Grupa IV – metra jest 25 cm Grupa V – roku są 3 miesiące

12 Co było tematem dzisiejszej lekcji? Czy sposób prowadzenia lekcji pozwolił wam utrwalić wiadomości dotyczące ułamków zwykłych? Które zadanie okazało się najłatwiejsze? Które zadanie sprawiło najwięcej kłopotu? Co przeszkadzało wam w tak zorganizowanej pracy, a co pomagało?


Pobierz ppt "Podzielmy jeden baton mi ę dzy 3 dzieci tak, aby ka ż de dziecko otrzymało tyle samo. Każde dziecko dostanie jeden kawałek – jedną trzecią, czyli: Iloraz."

Podobne prezentacje


Reklamy Google