Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Od łuczywa do żarówki energooszcz ędnej. Aby poznać temat zajęć, dzieci musiały odpowiednio ułożyć sylaby na tablicy. Wiedziały tylko, że zdanie musi.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Od łuczywa do żarówki energooszcz ędnej. Aby poznać temat zajęć, dzieci musiały odpowiednio ułożyć sylaby na tablicy. Wiedziały tylko, że zdanie musi."— Zapis prezentacji:

1 Od łuczywa do żarówki energooszcz ędnej

2 Aby poznać temat zajęć, dzieci musiały odpowiednio ułożyć sylaby na tablicy. Wiedziały tylko, że zdanie musi się składać z pięciu wyrazów.

3 Myślały, myślały i wymyśliły. Na tablicy pojawił się temat: „Od łuczywa do żarówki energooszczędnej”.

4 https://www.youtube.com/watch?v=GynEKCysq7c Po pogadance na temat powszechności stosowania oświetlenia i rozmowie o dawnych i obecnych sposobach oświetlania dzieci obejrzały film dotyczący poruszonej problematyki.

5 Podzieleni na grupy uczniowie przystąpili do układania karteczek z ilustracjami różnych źródeł światła na otrzymanych osiach czasu.

6 Przed przyklejeniem ilustracji mogli sprawdzić poprawność wykonania zadania i skorygować błędy uważnie oglądając przygotowaną przez nauczyciela prezentację „Od łuczywa do żarówki energooszczędnej”. Poprawek w grupach było niewiele.

7 W celu utrwalenia zdobytej wiedzy raz jeszcze stworzyliśmy oświetleniową oś czasu umieszczając duże ilustracje źródeł światła na klasowej tablicy.

8 Stworzone przez dzieci prace zawiesiliśmy na ścianie, aby inne klasy przychodzące do naszej sali mogły się dowiedzieć, „jak to z oświetleniem było”.

9 Zademonstrowałam trzecioklasistom świecenie różnych żarówek. Dzieci mogły porównać wydzielanie ciepła przez zwykłą żarówkę i żarówkę energooszczędną.

10 Okazało się, że żarówki energooszczędne znacznie dłużej pozostają chłodne. Dzieci dowiedziały się też, dlaczego żarówka energooszczędna zużywa mniej energii elektrycznej od zwykłej żarówki.

11 Po wypowiedziach o tym, czy możliwe jest dzisiaj życie bez oświetlenia i konsekwencjach wynikających z jego braku, dzieci otrzymały po dwa kwadraty wycięte z brystolu. Ich zadaniem było wybranie jednego ze źródeł światła i narysowanie go na obu kartonikach. Miała w ten sposób powstać klasowa gra „Memory”.

12 Jako zadanie domowe uczniowie otrzymali do wypełnienia karty pracy z czterema pytaniami/poleceniami: 1.Policz i zapisz, ile żarówek jest w Twoim domu. Jakiego typu są te żarówki? Podziel je na grupy. 2.Jakie inne oświetlenia są zamontowane? 3.Gdzie trafiają zużyte żarówki? 4.Ułóż dwuwiersz dotyczący wybranego źródła światła. Po sprawdzeniu pracy domowej następnego dnia, wybrałam najlepsze dwuwiersze, zapisałam je i wywiesiłam opatrzone nazwiskami autorów na tablicy. Zwycięzcy otrzymali pisemne pochwały do dzienniczków. To były bardzo udane zajęcia, a rodzice opowiadali potem, z jakim zapałem dzieci poszukiwały i liczyły w domach żarówki. Nie miały też problemu z ustaleniem, gdzie powinny trafić zwykłe żarówki i żarówki energooszczędne.


Pobierz ppt "Od łuczywa do żarówki energooszcz ędnej. Aby poznać temat zajęć, dzieci musiały odpowiednio ułożyć sylaby na tablicy. Wiedziały tylko, że zdanie musi."

Podobne prezentacje


Reklamy Google