Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII Ilona Rajnoga Projekt BELFER ONLINE 19/SM/K/2011 Webquest dla uczniów klasy 6 szkoły podstawowej.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII Ilona Rajnoga Projekt BELFER ONLINE 19/SM/K/2011 Webquest dla uczniów klasy 6 szkoły podstawowej."— Zapis prezentacji:

1 ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII Ilona Rajnoga Projekt BELFER ONLINE 19/SM/K/2011 Webquest dla uczniów klasy 6 szkoły podstawowej.

2 WYKONAJ : 1.Przeczytaj temat, nad którym będziesz pracował(a).Przeczytaj temat, nad którym będziesz pracował(a). 2.Zapoznaj się z zadaniem do wykonania.Zapoznaj się z zadaniem do wykonania. 3.Wykonaj kolejno polecenia.Wykonaj kolejno polecenia. 4.Skorzystaj ze źródeł.Skorzystaj ze źródeł. 5.Sprawdź, jaką otrzymasz ocenę.Sprawdź, jaką otrzymasz ocenę. 6.To już koniec…To już koniec… Zakończ Część dla nauczyciela: 1.WprowadzenieWprowadzenie 2.ZadanieZadanie 3.ProcesProces 4.ŹródłaŹródła 5.EwaluacjaEwaluacja 6.KonkluzjaKonkluzja Część dla nauczyciela: 1.WprowadzenieWprowadzenie 2.ZadanieZadanie 3.ProcesProces 4.ŹródłaŹródła 5.EwaluacjaEwaluacja 6.KonkluzjaKonkluzja

3 odnawialne źródła energii. Temat: odnawialne źródła energii. Pamiętacie? Na ostatnich zajęciach poznaliśmy sposób otrzymywania energii elektrycznej na przykładzie elektrowni węglowej. Jak myślicie, czy oprócz spalania węgla są inne sposoby otrzymywania energii? Czy grozi nam brak prądu, jeżeli zasoby węgla się wyczerpią? Poszukajcie informacji na temat odnawialnych źródeł energii: (są to źródła energii, których używanie nie wiąże się z długotrwałym ich brakiem - ich zasób odnawia się w krótkim czasie). Mam nadzieję, że praca nad tym tematem przyniesie Wam wiele satysfakcji. Część dla nauczyciela: Na poprzednich zajęciach uczniowie poznali sposób otrzymywania energii elektrycznej w elektrowni węglowej. Teraz mają sami poszukać innych źródeł jej otrzymywania. Część dla nauczyciela: Na poprzednich zajęciach uczniowie poznali sposób otrzymywania energii elektrycznej w elektrowni węglowej. Teraz mają sami poszukać innych źródeł jej otrzymywania.

4 Zadanie do wykonania: Wykonajcie plakat (format A1) Odnawialne źródła energii i przygotujcie jego ustną prezentację. Plakat powinien zawierać: - tytuł - krótki opis działania - przykłady zastosowań - ilustracje - spis źródeł informacji Zadbajcie o estetykę pracy! Pamiętajcie o prawach autorskich! Jak to zrobić? Jak to zrobić? Macie na to 3 tygodnie. Część dla nauczyciela: Uczniowie mają w Internecie, i nie tylko, poszukać informacji. Muszą je przeczytać, wybrać najważniejsze i zastanowić,jak w najlepszy sposób je wyeksponować na plakacie. Część dla nauczyciela: Uczniowie mają w Internecie, i nie tylko, poszukać informacji. Muszą je przeczytać, wybrać najważniejsze i zastanowić,jak w najlepszy sposób je wyeksponować na plakacie.

5 Polecenia do wykonania: 1.Podzielcie się na 3 osobowe grupy. 2.W każdej musicie wybrać SZEFA, WYWIADOWCĘ oraz GRAFIKA.SZEFAWYWIADOWCĘGRAFIKA 3.Poszukajcie najważniejszych (Waszym zdaniem) informacji o tym źródle energii, które opracowujecie. (patrz zadania szefa i zadania wywiadowcy)zadania szefa zadania wywiadowcy 4.Przygotujcie projekt opracowania graficznego. (patrz zadania grafika)zadania grafika 5. Wykonajcie plakat. 6. Przygotujcie ustną prezentację plakatu: (patrz zadania szefa )zadania szefa przedstawicie ją na forum klasy, a następnie zaprezentujecie na forum szkoły podczas wystawy zorganizowanej z okazji Tygodnia Ekologicznego. Część dla nauczyciela: Uczniowie mają wykonać zadania punkt po punkcie, aby w efekcie uzyskać plakat o jednym źródle energii odnawialnej. Dodatkowo muszą przygotować jego ustną prezentację. Część dla nauczyciela: Uczniowie mają wykonać zadania punkt po punkcie, aby w efekcie uzyskać plakat o jednym źródle energii odnawialnej. Dodatkowo muszą przygotować jego ustną prezentację.

6 Źródła Oto niektóre stronki internetowe, z których możecie skorzystać: Dodatkowo punktowane będą inne źródła informacji, również książkowe, czy wywiady z ludźmi (np. tata, wujek, sąsiad…).

7 Ocena Wymagania Ekstra (6 pkt) Dobrze (4 pkt) Może być:) (2 pkt) Popraw się (0 pkt) Zawartość merytoryczna Informacje pełne, brak błędów merytorycznych Informacje pełne, z niewielkimi błędami merytorycznymi Informacje bardzo ogólnikowe, nie na temat Brak jakichkolwiek informacji Jakość wykonania pracy Plakat wykonany estetycznie, z pomysłem, przemyślany układ elementów Plakat wykonany prawidłowo, zawiera wszystkie elementy jednak rozmieszczono je chaotycznie Plakat niekompletnyPlakat niewykonany Przedstawienie zadania na forum klasy Omówienie płynne, sensowne, z odpowiadaniem na zadawane przez widzów pytania Omówienie planowe, sensowne, jednak z zająknięciami Omówienie chaotyczne, bez sensownego planu Omówienie pobieżne, bez plakatu, z głowy Współpraca w grupie Doskonała współpraca w grupie, bardzo dobra organizacja pracy Duże zaangażowanie Dobra organizacja pracy Minimalna praca w grupie Brak zaangażowania w pracę grupy

8 Zakończenie Celem Waszej pracy było: poznanie różnych rodzajów energii odnawialnej, ich zastosowanie; zastanowienie się, jak w Waszej rodzinie dba się o oszczędność energii; współpraca w grupach; wykonanie estetycznej pracy; nauka wyszukiwania i przetwarzania informacji; posługiwanie się technologią informacyjną. Udało się. Dziękuję!

9 Zadania Szefa: Spotkaj się z Szefami innych grup – ustalcie, jaki rodzaj energii wybieracie, aby się nie powtórzyły. Rozdziel między członków swojej grupy role (wywiadowcy i grafika). Opracuj ustną prezentację. Aktywnie współdziałaj w swojej grupie, czuwaj nad atmosferą, terminowością. Rozwiązuj pokojowo konflikty.

10 Zadania Wywiadowcy: Poszukaj informacji w Internecie. Wybierz się do biblioteki i pogadaj z Panią Bibliotekarką – doradzi. Pomyśl, może ktoś z rodziny czy znajomych będzie miał coś ciekawego do zaprezentowania – skorzystaj! Pamiętaj! – pracujecie w grupie.

11 Zadania Grafika: Przygotuj projekt plakatu. Zgromadź potrzebne materiały plastyczne. Wspólnie zatwierdźcie projekt. Wykonaj plakat (format A1) przy pomocy członków grupy.


Pobierz ppt "ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII Ilona Rajnoga Projekt BELFER ONLINE 19/SM/K/2011 Webquest dla uczniów klasy 6 szkoły podstawowej."

Podobne prezentacje


Reklamy Google