Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Czy możliwe jest życie bez elektrycznośc i?. Aby dowiedzieć się, jaki będzie temat zajęć, trzecioklasiści musieli poradzić sobie z plątaninką, zakręconą,

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Czy możliwe jest życie bez elektrycznośc i?. Aby dowiedzieć się, jaki będzie temat zajęć, trzecioklasiści musieli poradzić sobie z plątaninką, zakręconą,"— Zapis prezentacji:

1 Czy możliwe jest życie bez elektrycznośc i?

2 Aby dowiedzieć się, jaki będzie temat zajęć, trzecioklasiści musieli poradzić sobie z plątaninką, zakręconą, jak przewód elektryczny. Dla doświadczonych uczniów nie był to jednak problem i szybko na tablicy pojawiło się pytanie: Czy możliwe jest życie bez elektryczności?.

3 Na początek zastosowaliśmy dramę: dzieci zostały poproszone, aby wyobraziły sobie, że budzą się rano i okazuje się, że kolejny dzień nie ma prądu. Na klaśnięcie miały przybrać adekwatną do tej sytuacji pozę.

4 Po wypowiedziach dzieci dotyczących używanych przez nich codziennie urządzeń elektrycznych, utworzyliśmy na tablicy schemat: Do czego używamy prądu elektrycznego?.

5 Znane dzieciom urządzenia podzieliliśmy na cztery grupy: komunikacja, ciepło, urządzenia w domu, światło.

6 Następnie zastanowiliśmy się, jakie korzyści w codziennym życiu dał nam prąd elektryczny i dopasowaliśmy nowoczesne sprzęty do ich dawnych odpowiedników.

7 Po tych działaniach uczniowie w grupach uzupełniali tabelę, wymieniając korzyści wynikające z używania urządzeń elektrycznych (załącznik IX Zeszytu metodycznego).

8 Po zakończeniu pracy przedstawiciele grup przedstawili jej efekty pozostałym uczniom. Wszystkie pola w tabelach zostały wypełnione.

9 Burza mózgów pozwoliła poszczególnym grupom odpowiedzieć na pytanie: W jaki sposób prąd elektryczny zmienił życie ludzi?

10 Tu nie było złych pomysłów – wszystkie zostały wywieszone na ścianie.

11 Dzieciom bardzo podobało się dopasowywanie starych i nowych sprzętów i wpadły na pomysł, aby wymyślić i narysować inne takie pary. Powstała z tego całkiem ciekawa galeria (w załączeniu).

12 Na podsumowanie tej części zajęć zaprezentowałam uczniom żartobliwy wiersz Danuty Graj: Król i jego elektryczni słudzy W dzisiejszym świecie, jak król żyć mogę: - odkurzacz czyści moją podłogę, zmywarka myje za mnie talerze, pralka mi brudne ubrania pierze, toster mi grzanki przypieka smacznie, a na mój rozkaz radio grać zacznie. Lecz, gdy brak prądu - przyznaję z bólem - zaraz przestaję być wielkim królem.

13 Okazało się, że to, co ułatwia nam życie, niekoniecznie jest dobre dla środowiska, a zużyte urządzenia stanowią dla niego ogromne zagrożenie.

14 Wyjaśniliśmy więc, jakie urządzenia zaliczymy do elektrośmieci i ustaliliśmy, co należy z nimi zrobić. W domu dzieci miały się dowiedzieć, gdzie znajduje się najbliższy punkt zbierania elektrośmieci.

15 To były niezwykle pouczające i bogate w treści zajęcia. Dzieci bardzo chętnie uczestniczyły we wszystkich proponowanych rodzajach aktywności, prześcigały się w chęci prezentowania dokonań grupy i wykonywania zadań na tablicy. Obiecały przekazać zdobytą wiedzę o elektrośmieciach swoim rodzicom.


Pobierz ppt "Czy możliwe jest życie bez elektrycznośc i?. Aby dowiedzieć się, jaki będzie temat zajęć, trzecioklasiści musieli poradzić sobie z plątaninką, zakręconą,"

Podobne prezentacje


Reklamy Google