Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

JAK EFEKTYWNIE SZUKAĆ PRACY? mgr Anna Siedlecka. PRACA 1. CELE ZAWODOWE 2. KTO MOŻE MI POMÓC 3. BAZA DANYCH 4. DOBRE CV I LM 5. UDANA ROZMOWA.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "JAK EFEKTYWNIE SZUKAĆ PRACY? mgr Anna Siedlecka. PRACA 1. CELE ZAWODOWE 2. KTO MOŻE MI POMÓC 3. BAZA DANYCH 4. DOBRE CV I LM 5. UDANA ROZMOWA."— Zapis prezentacji:

1 JAK EFEKTYWNIE SZUKAĆ PRACY? mgr Anna Siedlecka

2 PRACA 1. CELE ZAWODOWE 2. KTO MOŻE MI POMÓC 3. BAZA DANYCH 4. DOBRE CV I LM 5. UDANA ROZMOWA

3 CEL ZAWODOWY „Jeśli nie wiesz dokąd zmierzasz, prawdopodobnie trafisz gdzie indziej”; SMART – metoda formułowania celów: S – specyficzny, konkretny, jednoznaczny M – mierzalny (czy faktycznie został osiągnięty) A – atrakcyjny (warty realizacji) R – realny do osiągnięcia w danym czasie i przy posiadanych kompetencjach T – określony w czasie

4 KTO MOŻE MI POMÓC? Szukanie pracy to nie powód do wstydu!! Im więcej osób wie, że szukam pracy tym większa szansa, że ją znajdę Tworzę listę – „siatkę kontaktów” (gdy powiem 10 osobom, że poszukuję pracy, a każda z nich powie 3em kolejnym, mam 30 razy większą szansę na zatrudnienie)

5 BAZA DANYCH Zestawienie miejsc, gdzie chciałbym pracować (np. nazwa, adres, tel/ , uwagi) i ich aktualizowanie; Metoda wysyłania aplikacji TYLKO do miejsc, w których aktualnie poszukują pracownika nie jest skuteczna

6 JAK NAPiSAĆ DOBRE CV? FUNKCJE CV: wstępna selekcja, podstawa rozmowy kwalifikacyjnej SPOSOBY PISANIA CV: „pod firmę” lub „pod ogłoszenie” RODZAJE CV: chronologiczne i funkcjonalne W każdym przypadku warto jest mieć „CV- MATKĘ”

7 CURRICULUM VITAE Dane muszą być podane w sposób prosty i atrakcyjny, budzący zainteresowanie, atrakcyjny graficznie i łatwy w odbiorze KROK 1 – Dane personalne/osobowe KROK 2 – Wykształcenie/ i szkolenia KROK 3 – Doświadczenie zawodowe KROK 4 – Dodatkowe umiejętności KROK 5 – Zainteresowania Klauzula o zgodzie na przetwarzanie danych personalnych

8 NAJCZĘSTSZE BŁĘDY W CV Błędy ortograficzne, stylistyczne, literówki, błędy w nazwie firmy lub stanowiska; Niedokładnie podane informacje kontaktowe (nieaktualny numer telefonu!); Niedokładne daty przy opisie okresów zatrudnienia; Nadmierna długość, brak syntetycznego ujęcia danych; Nieestetyczna, udziwniona i nieprzejrzysta forma;

9 NAJCZĘSTSZE BŁĘDY W CV Podawanie nieadekwatnych do stanowiska kwalifikacji i umiejętności; Podawanie zbędnych informacji, nic niewnoszących, nie mających nic wspólnego ze stanowiskiem, na które aplikujemy; Dołączenie zdjęcia nie legitymacyjnego lub nieaktualnego; Podawanie danych w w porządku od najstarszych; Podawanie informacji nieprawdziwych

10 LIST MOTYWACYJNY To nie jest podanie o pracę ani następne CV! Odpowiedź na pytanie pracodawcy dlaczego ma zatrudnić właśnie mnie; Powinien być prosty, zwięzły podobnie jak CV Nasze umiejętności i dokonania opisuję wyłącznie w kontekście oczekiwań pracodawcy

11 LIST MOTYWACYJNY Schemat: wstęp, część zasadnicza, zakończenie (3/4 akapity); KROK 1 – przedstawienie się i cel, w jakim piszę; KROK 2 – moje kluczowe osiągnięcia i umiejętności; KROK 3 – uzasadnienie, dlaczego chcemy tu pracować i jakie korzyści to przyniesie firmie KROK 4 – zachęcenie do kontaktu z nami

12 NAJCZĘSTSZE BŁĘDY W LM Błędy stylistyczne, ortograficzne itp. Nieestetyczny, nieczytelny format; Brak informacji, czego dotyczy aplikacja; Dublowanie informacji z CV; Brak uzasadnienia czemu ubiegam się o to stanowisko; Wskazywanie tylko na własne korzyści; Stosowanie żargonu, niezrozumiałych słów.

13 UDANA ROZMOWA KWALIFIKACYJNA CO MUSZĘ ZROBIĆ PRZED ROZMOWĄ? Zebrać informacje o firmie; Dobrać odpowiedni strój i przygotować komplet dokumentów; Ustalić sposób dotarcia na miejsce (ze szczególnym uwzględnieniem czasu!);

14 UDANA ROZMOWA KWALIFIKACYJNA CO MUSZĘ ZROBIĆ W CZASIE ROZMOWY: Wywrzeć pozytywne pierwsze wrażenie (uśmiech, uścisk dłoni); Opanować zdenerwowanie; Być komunikatywnym i pewnym siebie ; Pamiętać o mowie ciała

15 MOWA CIAŁA W TRAKCIE ROZMOWY O PRACĘ Usiądź w pozycji otwartej (nie zakładaj nogi na nogę, nie na brzegu krzesła, ale też za bardzo się nie rozsiadaj); Pochyl się lekko do przodu w stronę rozmówcy; Nawiązuj częsty kontakt wzrokowy z rozmówcą; Uśmiechaj się; Nie chowaj twarzy w dłoniach; Nie krzyżuj rąk ani nóg; Postaraj się trzymać ręce nieruchomo (poza momentami gestykulowania, nie baw się włosami, nie wkładaj rąk do kieszeni)

16 ELEMENTY ROZMOWY KWALIFIKACYJNEJ: Krótka wstępna rozmowa i standardowe pytania stawiane wszystkim kandydatom; Pytania szczegółowe nawiązujące do informacji zawartych w CV; Udzielenie informacji o firmie i stanowisku o które się ubiegasz; Czas na Twoje pytania.

17 ZASADY KTÓRYCH NALEŻY PRZESTRZEGAĆ PODCZAS ODPOWIADANIA NA PYTANIA Udzielaj konkretnych odpowiedzi Podawaj przykłady Pamiętaj o opisie stanowiska pracy, o które się ubiegasz; Zrób krótką przerwę na zastanowienie się; Nie kłam; Nie krytykuj obecnego pracodawcy; Nie ujawniaj poufnych informacji na temat swojego obecnego pracodawcy.

18 JAKICH PYTAŃ NIE ZADAWAĆ? Jak wysokie będzie moje wynagrodzenie? Ile dni urlopu będzie mi przysługiwać? Jak długa jest przerwa na lunch? Czy dostanę swój własny gabinet? Czy nie będzie problemem jeśli będę zaczynał pracę o 9-tej?

19 UDANA ROZMOWA KWALIFIKACYJNA CO MUSZĘ ZROBIĆ NA ZAKOŃCZENIE ROZMOWY: Zapytać jak będą wyglądać dalsze etapy postępowania rekrutacyjnego; Jak będziesz o nich powiadomiony (czy w przypadku odpadnięcia również Cię o tym poinformują); Wstań, zabierz rzeczy i podziękuj (gdy rozmówca poda Ci rękę, uściśnij ją), uśmiechnij się i wyjdź Po wyjściu – pamiętaj, że nadal możesz być obserwowany dlatego nie wygłaszaj żadnych niepochlebnych uwag ani opinii o pracodawcy

20 PRAWO PRACY Art.22 § 1 Kodeksu Pracy: „Pracodawca ma prawo żądać od osoby ubiegającej się o zatrudnienie podania danych osobowych obejmujących: 1. imię (imiona) i nazwisko; 2. imiona rodziców; 3. datę urodzenia; 4. miejsce zamieszkania (adres do korespondencji); 5. wykształcenie; 6. przebieg dotychczasowego zatrudnienia”. MAM PRAWO DO KŁAMSTWA! (jeśli pracodawca zapyta mnie o sprawy spoza powyższej listy)

21 PRAWO PRACY Rodzaje umów: Na okres próbny (do 3ech m-cy i tylko raz); Na czas określony (może być zarówno na tydzień jak i na 5 lat, za trzecim razem automatycznie przechodzi na umowę na czas nieokreślony). Szczególny rodzaj to umowa „na zastępstwo”. Na czas wykonywania określonej pracy ( w praktyce jej nie ma); Na czas nieokreślony (najlepsza, bo najtrudniej ja rozwiązać).

22 LITERATURA: Jay R. (2008). Rozmowa kwalifikacyjna. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne Kulczycka L. (2007). Jak napisać najlepsze CV i list motywacyjny?” Warszawa: ABC Wolters Kluwer Business


Pobierz ppt "JAK EFEKTYWNIE SZUKAĆ PRACY? mgr Anna Siedlecka. PRACA 1. CELE ZAWODOWE 2. KTO MOŻE MI POMÓC 3. BAZA DANYCH 4. DOBRE CV I LM 5. UDANA ROZMOWA."

Podobne prezentacje


Reklamy Google