Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

„ Zdrowie to nie dar niebios dany raz na zawsze - nad zdrowiem trzeba pracować i praca ta ma również charakter pedagogiczny” Maciej Demel.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "„ Zdrowie to nie dar niebios dany raz na zawsze - nad zdrowiem trzeba pracować i praca ta ma również charakter pedagogiczny” Maciej Demel."— Zapis prezentacji:

1

2 „ Zdrowie to nie dar niebios dany raz na zawsze - nad zdrowiem trzeba pracować i praca ta ma również charakter pedagogiczny” Maciej Demel

3 Szkoła promująca zdrowie jest inwestycją nie tylko w zdrowie, ale także w edukację młodego pokolenia. Tylko zdrowy uczeń jest w stanie rozwijać się wszechstronnie i osiągać wysokie wyniki. Jest to szkoła, w której panuje dobra atmosfera i obowiązują zasady współpracy, gdzie zdrowie jest podstawowym celem działania. Mając na uwadze powyższe fakty nasza szkoła prowadzi zajęcia z edukacji zdrowotnej we wszystkich klasach I – VI a na zakończenie każdego roku szkolnego dokonuje ewaluacji zajęć..

4 Celem zajęć było; - podejmowanie starań, aby poprawić swoje samopoczucie, - kształtowanie umiejętności współżycia w grupie, -szerzenie wiedzy na temat tolerancji ( wobec osób niepełnosprawnych, o innym kolorze skóry, wyznaniu….) - dbanie o swoje zdrowie i bezpieczeństwo. Kryterium sukcesu- założone; 95% uczniów postrzega ustalonych reguł i pełni określoną rolę w grupie – obserwacja prowadzących zajęcia 80% uczniów ma przyswojone wiadomości o zdrowiu- ankieta

5 Zgodnie z podanymi kryteriami, przyjęto, że po zrealizowaniu tematyki z edukacji zdrowotnej nasi uczniowie w 95% będą umieli pracować według ustalonych i wspólnie wypracowanych norm,reguł i zasad zachowania. Zajęcia miały na celu rozbudzenie i kształcenie u dzieci umiejętności współdziałania w grupie, w klasie, w szkole.Obserwacja (przez prowadzących zajęcia) zachowań uczniów, ich pracy na zajęciach, w grupie rówieśniczej pozwala stwierdzić, że 97,0% uczniów przestrzega ustalonych reguł i pełni określoną rolę w grupie. Założone kryterium zostało osiągnięte

6 TEMATYI AI B KRYT. SUKC. OSIĄG. KRYT. 1.Chcemyuczyć się i bawić razem- ustalamy normy, reguły i zasady. 97%98%95%97% 2.Umiem rozpoznawać i nazywać uczucia.95%93%90%94% 3.Zmieniłem się od urodzenia.93%87%85%90% 4.Mogę być silny i zdrowy-czyli,co pomaga mi w utrzymaniu dobrego stanu zdrowia. 96% 90%96% 5.Czuję się bezpiecznie w domu i w szkole.95%93%85%94% RAZEM 95%93%89%94% WZROST 6%4%5%

7 TEMATYII AII BII C KRYT. SUKC. OSIĄG KRYT. 1.Mam przyjaciół, nie jestem sam90%91%85% 87% 2.W różnych sytuacjach przeżywam różne uczucia. 75%86% 60%82% 3.Skąd się wziąłem?85%78%91%60%85% 4.Dbam o swoje zdrowie !85%86%90%80%87% 5.Jak zachować bezpieczeństwo w relacjach z nieznajomymi? 85%80%87%80%84% RAZEM 84% 88%73%85% WZROST 11% 15%12%

8 TEMATY IIIAIIIBKRYT. SUKC. OSIĄG. KRYT. 1.Przyjażń warunkiem dobrej atmosfery w klasie.91%93%90%92% 2.Okazuję własne uczucia i rozpoznaję je w innych.78%76%65%77% 3.Nikt nie jest samotną wyspą- istnieję jako dziewczyna i chłopak. 94%92%90%93% 4.Gdyby moje ciało mogło mówić…82%84%80%83% 5.W jaki sposób zachowujemy bezpieczeństwo?88%86%85%87% RAZEM 87%86%82%85 % WZROST 5%4%-3%

9 Pyt.I AIBIIAIIBII CIIIAIIIB % 90%95%90%70%85% %96%85%91%90%96%94% 3. 95%84%75%86%96%98%90% 4. 95%92%95%78%86%96%84% %88%80%86%97%79%82% % 98%92%85%87,2%91,8%88%87% Kryterium sukcesu (80%) we wszystkich klasach osiągnięto.

10 We wszystkich klasach zrealizowano zaplanowane zajęcia warsztatowe. Założone kryterium sukcesu zostało osiągnięte, a nawet przekroczono (w klasie I a i I b wynik bardzo wysoki -100%) Dowodem na to są wyniki ewaluacji poszczególnych zajęć jak również wyniki ankiet (końcowych). WNIOSKI: 1. Pracować nad przestrzeganiem wypracowanych i ustalonych norm, reguł i zasad zachowania- zwiększyć dyscyplinę szczególnie w klasach pierwszych ( uściślić pytanie 1 w ankiecie ) 2.Więcej pracować z dziećmi nad tematyką dotyczącą tolerancji wobec „inności”- niepełnosprawność, kolor skóry, wyznanie religijne. 3.W klasie trzeciej więcej uwagi poświęcić na zajęcia dotyczące mocnych stron dzieci i radzeniem sobie ze stresem 4. Wypracować sposoby, metody......na umiejętność rozwiązywania konfliktów (zapobieganie zachowaniom agresywnym)

11 Cele ogólne zajęć: - poznawanie zasad funkcjonowania własnego organizmu - poznanie zasad zdrowego stylu życia - kształtowanie umiejętności podejmowania właściwych decyzji i rozwiązywania problemów; - dostarczanie wiedzy o prawach dzieci - kształtowanie umiejętności organizacji czasu wolnego ze szczególnym uwzględnieniem aktywności ruchowej - poznawanie zasad zachowania w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia…… -szerzenie wiedzy na temat tolerancji wobec osób niepełnosprawnych, innego koloru skóry, odmiennych postaw, wyznań…..

12 - -ROZUMIEJĄ, ŻE POMAGANIE INNYM „ OPŁACA SIĘ” - -WIEDZĄ, ŻE OBOWIĄZUJCE W SZKOLE ZASADY, NORMY I REGUŁY W SZKOLE UMOŻLIWIAJĄ ORGANIZACJĘ ZYCIA SZKOLNEGO, - -POTRAFIĄ SŁUCHAĆ” INNYCH, - -NIEUSTANNIE POSZUKUJĄ SPOSOBÓW DOBREGO KOMUNIKOWANIA SIĘ Z INNYMI

13 - -UCZNIOWIE MAJĄ ŚWIADOMOŚĆ, ŻE PODSTAWOWĄ POTRZEBĄ KAŻDEGO CZŁOWIEKA JEST POCZUCIE „BYCIA KOCHANYM” - -ZNAJĄ I ROZUMIEJĄ POJĘCIE „Empatia”- potrafią je wyjaśnić

14 - - DZIECI WIEDZĄ, ŻE WAŻNĄ CECHĄ JEST PRACOWITOŚĆ, - - POTRAFIĄ PLANOWAĆ ZAJĘCIA I UMIEJĘTNIE GOSPODAROWAĆ CZASEM, - - ZAUWAŻAJĄ KORZYŚCI WYNIKJĄCE Z BYCIA PRACOWITYM, - -SZUKAJĄ SPOSOBÓW NA LEPSZE WYKORZYSTANIE CZASU WOLNEGO, PLANOWANIE DNIA

15 - - WIEDZĄ, ŻE NALEŻY SZUKAĆ ROZWIĄZAŃ POMIMO NAPOTYKANIA WIELU PRZESZKÓD --POTRAFIĄ DOKONAĆ KOREKTY DO PLANÓW, TAK ABY W CIĄGU DNIA ZACHOWANA BYŁA RÓWNOWAGA MIĘDZY ZABAWĄ, ODPOCZYNKIEM A PRACĄ, -POTRAFIĄ PRZEWIDYWAĆ KONSEKWENCJE SWOICH DECYZJI I DZIAŁAŃ, - UCZNIOWIE ZROZUMIELI, ŻE OSIĄGNIĘCIE ZAMIERZONEGO CELU WYMAGA WYSIŁKU I MĄDREGO PLANOWANIA,

16 --UCZNIOWIE MAJĄ ŚWIADOMOŚĆ, ŻE STRES I LĘK JEST NIEODŁĄCZNYM „TOWARZYSZEM” ŻYCIA CZŁOWIEKA, ALE NALEŻY UCZYĆ SIĘ SPOSOBÓW RADZENIA SOBIE Z NIM, - -PRACOWALI WSPÓLNIE W GRUPACH A NASTĘPNIE PREZENTOWALI WYPRACOWANE SPOSOBY RADZENIA SOBIE ZE STEREM ( DZIELILI SIĘ „SWOIMI DOŚWIADCZENIAMI”), -WIEDZĄ, ŻE W SYTUACJACH TRUDNYCH NIE NALEŻY ULEGAĆ PRESJI OTOCZENIA

17 - -ZDAJĄ SOBIE SPRAWĘ, ŻE UPORZĄDKOWNY PLAN DZIAŁAŃ PRZYNOSI POZYTYWNE KORZYŚCI, - UCZNIOWIE MAJĄ ŚWIADOMOŚĆ, ŻE ROZSĄDNE GOSPODAROWANIE CZASEM WPROWADZA W ZYCIE ŁAD I PORZĄDEK W ŻYCIU CZŁOWIEKA, - POTRAFIĄ SKORYGOWAĆ SWÓJ PLAN ZAJĘĆ, 2. ŻYCZLIWOŚĆ OKAZYWANA INNYM OWOCUJE W ŻYCIU. -STARAJĄ SIĘ BYĆ DOBRYM,UCZYNNYM, ŻYCZLIWYM, - -ROZPOZNAJĄ UCZUCIA ORAZ EMOCJE, UCZĄ SIĘ ROZPOZNAWAĆ JE U INNYCH, - -WIEDZĄ CO TO JEST EMAPTIA, - - MAJĄ ŚWIADOMOŚĆ, ŻE ŻYCZLIWOŚĆ OKAZYWANA INNYM „OWOCUJE”

18 - UCZNIOWIE TWORZYLI SWÓJ ZESTAW REGUŁ,ZASAD, ZGODNY Z NORMAMI OBOWIAZUJĄCYMI W KLASIE, W SZKOLE I POZA NIĄ, STARAJĄ SIĘ GO PRZESTRZEGAĆ, - WIEDZĄ, ŻE TRZEBA MYŚLEĆ POZYTYWNIE, BO TO POMAGA OSIĄGNĄĆ CEL, - UCZĄ SIĘ PONOSIĆ KONSEKWENCJE SWOICH CZYNÓW, WIEDZA, ZE NIE S BEZKARNI 4. WIEM KIM JESTEM… - UCZNIOWIE POTRAFIĄ ROZPOZNAĆ SWOJE SŁABE I MOCNE STRONY, - WIEDZĄ, ŻE PRACA NAD WŁASNYM CHARAKTEREM PRZYNOSI KORZYŚCI I OWOCUJE W PRZYSZŁOŚCI

19 - UCZNIOWIE WIEDZĄ, ŻE TRZEBA I WARTO OKAZYWAĆ INNYM LUDZIOM ŻYCZLIWOŚĆ, - POTRAFILI PODAĆ LICZNE PRZYKŁADY, UCZNIOWIE ZROZUMIELI JAK WAŻNA JEST W ŻYCIU EMPATIA, - PRACOWALI NAD SWOIM ZACHOWANIEM I RELACJAMI Z INNYMI, - WIEDZĄ DOSKONALE, ŻE WAŻNA JEST WSPÓŁPRACA W GRUPIE, ŻE NALEŻY BYĆ MIŁYM, UCZYNNYM

20 -UCZNIOWIE MAJĄ ŚWIADOMOŚĆ, ŻE CZŁOWIEK JEST CZĘŚCIA WSPÓLNOTY I POWINNIEN WCHODZIĆ W INTERAKCJE Z INNYMI JEJ CZŁONKAMI, - ROZUMIEJĄ,ŻE „PRZYJAŹŃ” JEST BARDZO POTRZEBNA W ŻYCIU KAŻDEGO Z NICH, -CZUJĄ POTRZEBĘ BYCIA PRZYJACIELEM I CHCĄ TEŻ MIEĆ PRZYJACIELA -PRÓBUJĄ „SŁUCHAĆ” TYCH, KTÓRZY SĄ W POTRZEBIE, -STARAJĄ SIĘ OKAZYWAĆ UCZUCIA INNYM

21 -UCZNIOWIE WIEDZĄ, ŻE KAŻDA PODJĘTA PRZEZ NICH DECYZJA POCIĄGA ZA SOBĄ KONSEKWENCJE, -WIEDZĄ, ŻE KAŻDY PROBLEM NALEŻY ROZWIĄZAĆ I SZUKALI RÓŻNYCH SPOSOBÓW ROZWIĄZYWANIA ICH, -ODWAŻNIE PODEJMOWALI PRÓBY PRZYZNANIA SIĘ DO BŁĘDÓW...

22  Uczniowie dokonali autoprezentacji przedstawiających ich mocne strony,  Uczniowie potrafią wskazać swoje mocne i słabe strony,  Mają plany na życie- potrafią określać cele bliskie i dalekie,  Dostrzegają, że realizując własne cele należy brać pod uwagę dobro innych ludzi

23  UCZNIOWIE DZIELILI SIĘ ZE SOBĄ SPOSOBAMI NA ZWALCZANIE SMUTKU, SMUTNEGO NASTROJU,  ANALIZOWALI RÓŻNE SPOSOBY RADZNIA SOBIE Z TRUDNOŚCIAMI, LĘKIEM I STRESEM,  UCZYLI SIĘ RADZENIA Z PRESJĄ GRUPY,  WIEDZĄ GDZIE SZUKAĆ POMOCY W SYTUACJACH TRUDNYCH,  ZROZUMIELI, ŻE STRES MOŻE BYĆ SIŁĄ POZYTYWNĄ I NEGATYWNĄ- DWA OBLICZA STRESU  DOKONYWALI SAMOKONTROLI SWOICH DZIAŁAŃ

24  UCZEŃ MA ŚWIADOMOŚĆ, ŻE PRACOWITOŚĆ JEST CECHĄ OSOBOWOŚCI CZŁOWIEKA,  UCZEŃ ZOSTAŁ PRZYGOTOWANY DO AKTYWNEGO UCZESTNICTWA W ŻYCIU SPOŁECZNYM,  UCZŃ POZYSKIWAŁ INFORMACJE Z RÓŻNYCH ŹRÓDEŁ,  UCZEŃ UMIE PRZEWIDZIEĆ KONSEKWENCJE SWOICH ZACHOWAŃ I DZIAŁAŃ

25  1.SZERZYĆ WIEDZĘ NA TEMAT TOLERANCJI WOBEC ODMIENNYCH POSTAW I ZACHOWAŃ LUDZKICH (podejmowanie wszelkich inicjatyw, mających na celu przeciwdziałanie przejawom antysemityzmu, rasizmu …)  2. KŁAŚĆ NACISK NA KONIECZNOŚĆ BUDOWANIA PRZEZ UCZNIÓW DOBRYCH RELACJI INTERPERSONALNYCH.  3. WSPIERAĆ DZIECI W RADZENIU SOBIE Z PRESJĄ GRUPY, ROZWIĄZYWANIU PROBLEMÓW, ZAPANOWANIU NAD STRESEM I LĘKIEM.  4. UŚWIADOMIĆ KONSEKWENCJE PODEJMOWANYCH PRZEZ NICH DZIAŁAŃ, DECYZJI I PREZENTOWANYCH ZACHOWAŃ.  5. DOKONYWAĆ KOREKTY PODEJMOWANYCH PRZEZ UCZNIÓW DZIAŁAŃ.

26 DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM ZA UWAGĘ Halina Jóźwiak


Pobierz ppt "„ Zdrowie to nie dar niebios dany raz na zawsze - nad zdrowiem trzeba pracować i praca ta ma również charakter pedagogiczny” Maciej Demel."

Podobne prezentacje


Reklamy Google