Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

„Szlachetne zdrowie…,” czyli sesja naukowa o zdrowiu.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "„Szlachetne zdrowie…,” czyli sesja naukowa o zdrowiu."— Zapis prezentacji:

1 „Szlachetne zdrowie…,” czyli sesja naukowa o zdrowiu

2 „ Szlachetne zdrowie nikt si ę nie dowie jako smakujesz, a ż si ę zepsujesz…”

3 W konstytucji z 1946 roku Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) określiła zdrowie jako „stan pełnego, dobrego samopoczucia fizycznego, psychicznego i społecznego, a nie wyłącznie brak choroby lub niedoma- gania (ułomności)”.

4 Rodzaje zdrowia Zdrowie społeczne Zdrowie psychiczne Zdrowie fizyczne Zdrowie duchowe

5 Pięć przykazań o zdrowiu 1. Powszechnie wiadomo, że lepiej zapobiegać niż leczyć, ale profilaktyka jest nagminnie bagatelizowana i zaczynamy dbać o zdrowie dopiero gdy się ono popsuje. Podstawowe zasady promocji zdrowia powinien znać i stosować każdy. 2. Dbać o zdrowie to znaczy prowadzić właściwy styl życia polegający na stosowaniu zdrowej diety, właściwego ruchu fizycznego i wypoczynku, unikaniu nałogów i nadmiernego stresu. O kondycję trzeba dbać, dlatego gimnastyka powinna być obowiązkowym punktem dnia. 3. Infekcje nadal rujnują zdrowie wielu ludzi. Należy dbać o siebie, zwłaszcza w okresach przejściowych i właściwie się ubierać. Warto pomyśleć o różnych dodatkowych szczepieniach, zależnie od miejsca zamieszkania i narażenia na zarazki. 4. Dbać o zdrowie to znaczy również wykonywać regularne badania profilaktyczne – zależne od płci, wieku, stylu życia i narażenia zawodowego. 5. Można powiedzieć, że to same banały – prawda, ale gdyby były stosowane, wielu nieszczęść można by uniknąć. Jeśli nie przestrzegasz tych zasad – zacznij już dziś!

6 Zdrowie psychiczne Przyjęta w 1948 konstytucja Światowej Organizacji Zdrowia określa je jako pełny dobrostan fizyczny, psychiczny i społeczny człowieka. Ze względu na wieloznaczność i ogólnikowość terminu, pojęcie zdrowia psychicznego jest w różny sposób kategoryzowane i uściślane. Zdrowie psychiczne dzieli się na: zdrowie emocjonalne – zdolność do rozpoznawania uczuć, wyrażania ich w odpowiedni sposób, umiejętność radzenia sobie ze stresem, napięciem, lękiem, depresją, agresją; zdrowie umysłowe – zdolność do logicznego, jasnego myślenia.

7 Zdrowie społeczne Zdrowie społeczne – zdolność do nawiązywania, podtrzymywania i rozwijania prawidłowych relacji z innymi ludźmi.

8 Zdrowie duchowe Zdrowie duchowe – u niektórych ludzi związane z wierzeniami i praktykami religijnymi, u innych osobiste 'credo', zbiór zasad, zachowań i sposobów osiągania wewnętrznego spokoju i równowagi.

9 Ciekawostki

10 Truskawki zawierają więcej witaminy C niż cytryny czy grejpfruty. Podobnie jak czerwona papryka.

11 Chili poprawia nastrój. Ostry smak wywołuje wydzielanie endorfin – hormonów szczęścia.

12 Borówki zwalczają zapalenia pęcherza moczowego, mają właściwości antybakteryjne.

13 Bobu nie powinny jeść w dużej ilości osoby zażywające leki przeciwdepresyjne. Połączenie tych dwóch produktów może doprowadzić do nagłego skoku ciśnienia.

14 Unikanie czekolady, cytrusów, serów i używek wpływa na zmniejszenie występowania i nasilenia bólów migrenowych.

15 Herbata czarna pita podczas posiłku mięsnego powoduje ograniczenie wchłaniania żelaza do organizmu, które jest potrzebne do syntezy hemoglobiny- barwnika krwi.

16 Cholesterol zawarty w jajkach nie wpływa na podwyższenie cholesterolu całkowitego w organizmie.

17 Dieta zawierająca produkty zasadotwórcze (np. mleko, warzywa) wspomaga rzucenie palenia papierosów, podwyższając poziom eliminacji nikotyny z organizmu, co opóźnia powstawanie głodu nikotynowego.

18 Tabliczka ciemnej czekolady (125g) zawiera więcej kofeiny niż filiżanka kawy instant.

19 Cebula zapobiega powstawaniu choroby wieńcowej, ponieważ może obniżać poziom cholesterolu.

20 Odpowiednia dieta, bogata w magnez, witaminę E i B 6, może zmniejszyć dolegliwości menstruacyjne.

21 Podczas 1 godziny pływania tracimy 400 kcal, a podczas snu 65 kcal.

22 Aby spalić kalorie zawarte w 6 czekoladowych cukierkach, należy aktywnie jeździć na rowerze przez 1 godzinę.

23 Metale ciężkie, zwane metalami śmierci, (kadm, ołów, rtęć) najczęściej spożywamy razem z rzodkiewkami, burakami oraz marchewkami.

24 Człowiek najlepiej relaksuje się w otoczeniu przyrody.

25 DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ! Zielona Klasa


Pobierz ppt "„Szlachetne zdrowie…,” czyli sesja naukowa o zdrowiu."

Podobne prezentacje


Reklamy Google