Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1 TYGODNIOWY ROZKŁAD ZAJĘĆ LEKCYJNYCH. 2 Ważnym elementem, który ma wpływ na jakość pracy ucznia jest tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych. Powinien być.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1 TYGODNIOWY ROZKŁAD ZAJĘĆ LEKCYJNYCH. 2 Ważnym elementem, który ma wpływ na jakość pracy ucznia jest tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych. Powinien być."— Zapis prezentacji:

1 1 TYGODNIOWY ROZKŁAD ZAJĘĆ LEKCYJNYCH

2 2 Ważnym elementem, który ma wpływ na jakość pracy ucznia jest tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych. Powinien być ułożony zgodnie z zasadami higieny.

3 3 Zagadnienie to ma uregulowanie prawne w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dn. 31 grudnia 2002r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2003r. Nr 6, poz. 69 z późn. zm)

4 4 § 4. Plan zajęć dydaktyczno – wychowawczych powinien uwzględniać potrzebę równomiernego obciążenia zajęciami w poszczególnych dniach tygodnia.

5 5  za przygotowanie rozkładu zajęć odpowiedzialny jest dyrektor szkoły,  dla kierownictwa szkoły najważniejsza sprawa – spełnienie wymogów programów nauczania; w drugiej kolejności – uwzględnienie postulatów higienicznych,  zadanie stacji sanitarno-higienicznych – ocena przestrzegania zasad higieny w tygodniowych rozkładach lekcji. TYGODNIOWY ROZKŁAD ZAJĘC

6 6 DYSPOZYCJA DO NAUKI W POSZCZEGÓLNE DNI TYGODNIA  poniedziałek – planuje się mniej godzin (wdrażanie),  wtorek i środa – wzrasta dyspozycja do wysiłku, więc planuje się maksymalne obciążenie,  czwartek, a przede wszystkim piątek – obniżanie dyspozycji do wysiłku, wskazane zmniejszenie obciążenia.

7 7

8 8 ZDOLNOŚĆ DO WYSIŁKU W ZALEŻNOŚCI OD PORY DNIA  najkorzystniejsza pora 8 00 – ;  szczyt możliwości 9 00 – ;  najwłaściwsza pora do rozpoczynania zajęć – czas między godz a 9 00

9 9 PRAWIDŁOWY PLAN LEKCJI POWINIEN UWZGLĘDNIAĆ: ■ normy obciążenia ucznia nauką: kl. I – III - 5 godzin kl. I – III - 5 godzin kl. IV-V – 6 godzin kl. IV-V – 6 godzin kl. VI – 7 godzin kl. VI – 7 godzin gimnazjum i wzwyż – 7 godzin gimnazjum i wzwyż – 7 godzin ■ równomierne rozłożenie obciążenia nauką na przestrzeni tygodnia (wahania w poszczególnych dniach tygodnia nie powinny przekraczać 1 lekcji).

10 10 PRAWIDŁOWY PLAN LEKCJI POWINIEN UWZGLĘDNIAĆ: ■ planowanie w każdym dniu zajęć z elementami ruchu (np. wf, plastyka, muzyka, godzina wychowawcza)

11 11 PRAWIDŁOWY PLAN LEKCJI POWINIEN UWZGLĘDNIAĆ: ■ stałe godziny rozpoczynania zajęć w szkole przez dany oddział, ■ przerwy między lekcjami nie krótsze niż 10 minut, jedna przerwa dwudziestominutowa (lub dwie piętnastominutowe).

12 12 FUNKCJE PRZERW MIĘDZYLEKCYJNYCH  możliwość regeneracji sił fizycznych i psychicznych uczniów między lekcjami,  możliwość załatwienia potrzeb fizjologicznych,  możliwość przemieszczania się z klasy do klasy,  czas na spożycie posiłków między lekcjami. W praktyce w klasach edukacji wczesnoszkolnej o czasie i długości przerwy decyduje nauczyciel. W praktyce w klasach edukacji wczesnoszkolnej o czasie i długości przerwy decyduje nauczyciel.


Pobierz ppt "1 TYGODNIOWY ROZKŁAD ZAJĘĆ LEKCYJNYCH. 2 Ważnym elementem, który ma wpływ na jakość pracy ucznia jest tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych. Powinien być."

Podobne prezentacje


Reklamy Google