Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Lider kompetencje i asertywność Rozważania Dorota Dominik 2005/2006.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Lider kompetencje i asertywność Rozważania Dorota Dominik 2005/2006."— Zapis prezentacji:

1 Lider kompetencje i asertywność Rozważania Dorota Dominik 2005/2006

2 Ludźmi nie można zarządzać. Zarządzać można inwentarzem. Ludzi trzeba prowadzić. Ross Perot (miliarder)

3 Nie możesz obdarzyć się czymś, czym nie obdarzył Cię Bóg (przysłowie węgierskie)

4 MIĘKKIE UMIEJĘTNOŚCI (wg. J. Adairea) MIĘKKIE UMIEJĘTNOŚCI (wg. J. Adairea) Skuteczne komunikowanie się z ludźmi EmpatiaMotywowanie Praca z zespołem i w zespole EntuzjazmIntegralnośćTwardośćUczczciwośćCiepłoPokora Wiara w siebie

5 AUTORYTET LIDERA Rodzaje autorytetu: 1.Pozycji i stanowiska ( zrób to, bo ja tu rządzę) 2.Wiedzy 3.Osobowości (charyzma) 4.Moralny (wymaga poświęceń od siebie i innych)

6 Z przywództwem wiążą się 3 elementy: Lider – cechy osobowości i charakteru Sytuacja – częściowo stała, częściowo zmienna Grupa – naśladowcy (ich potrzeby i wartości

7 Rola lidera OCZEKIWANIA innych ludzi w stosunku do Ciebie vs Twoje potrzeby (aspiracje, misja)

8 ROLE Role lidera -Wykonanie zadania -Budowanie i utrzymanie grupy -Rozwój jednostki Funkcje lidera -Określanie zadania -Planowanie -Instruowanie -Kontrola -Ocena -Motywacja organizacja -dawanie przykładu

9 Nie da się pełnić funkcji lidera bez doskonalenia ASERTYWNOŚCI

10 Asertywność To takie zachowanie, które pozwala otwarcie wyrażać własne opinie i skutecznie bronić swoich praw bez odmawiania ich innym

11 Korzyści jakie ma lider zachowując się asertywnie… szansa na uzyskanie tego, na czym Ci zależy; szansa na uzyskanie tego, na czym Ci zależy; Daje pewność, że Twoja rola w rozmowie była pozytywna Buduje fundament dla pozytywnych interakcji w przyszłości

12 CZTERY FILARY ASERTYWNOŚCI 1.Dobry kontakt wzrokowy 2.Naturalny ton głosu 3.Otwarta postawa 4.Używane słownictwo

13 Dlaczego ludzie mają kłopoty z asertywnością … Czyli to, co jest techniką ułatwiającą zachowanie asertywne sprawia tak wiele kłopotu: 1.Sprawowanie kontroli nad własnymi uczuciami 2.Upieranie się przy swoim 3.Przedstawianie komuś kontrowersyjnej kwestii

14 1. Sprawowanie kontroli nad uczuciami -Potwierdzanie (tego co jest, co się słyszy, jednak bez okazywania emocji) -Sondowanie (nie wnosi wkładu do rozmowy ale testujemy co rozmówca powiedział aby zrozumieć go lepiej)

15 2. Upieranie się przy swoim Trzyczęściowe zdanie: 1. Mówisz, czego oczekujesz 2. Przekazujesz swoje uczucia 3. Informujesz o oczekiwaniach - Zepsuta płyta (w kółko to samo zdanie – ZADZIWIJĄCO SKUTECZNA TECHNIKA

16 Na koniec …KRÓTKI KURS PRZYWÓDZTWA Sześć najważniejszych słów Pięć najważniejszych słów Cztery najważniejsze słowa Trzy najważniejsze słowa Dwa najważniejsze słowa Jedno najważniejsze słowo I ostatnie najmniej ważne słowo… Z przykrością przyznaję, że popełniłem błąd Z przykrością przyznaję, że popełniłem błąd Jestem z ciebie bardzo dumny Jakie jest twoje zdanie? Bardzo cię proszę Dziękuję ci Dziękuję ciMyJa

17 Dziękuję Dorota Dominik


Pobierz ppt "Lider kompetencje i asertywność Rozważania Dorota Dominik 2005/2006."

Podobne prezentacje


Reklamy Google