Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Projekt I Projekt wprowadzenia nowej marki na rynek Prowadząca: mgr inż. Magdalena Ciesielska.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Projekt I Projekt wprowadzenia nowej marki na rynek Prowadząca: mgr inż. Magdalena Ciesielska."— Zapis prezentacji:

1 Projekt I Projekt wprowadzenia nowej marki na rynek Prowadząca: mgr inż. Magdalena Ciesielska

2 Projekt I dzieli się na 3 etapy: 1. Wybór produktu, usługi, określenie celów i założeń projektu. 2. Opracowanie przekazu wizualnego marki – nazwa, logo i kolorystyka. 3. Pomysł na budowania świadomości marki na rynku

3 Ze względu na sposób wykorzystania i przeznaczenia, produkty dzielimy na: Konsumpcyjne i przemysłowe A) powszednie -podstawowe - impulsywne - nagłej potrzeby B) wybieralne -homogeniczne - heterogeniczne C) luksusowe D) niepostrzegalne

4 Z produktem nieodłącznie związane są: Asortyment Jakość Wzór Cechy Marka Opakowanie Rozmiar Serwis Gwarancja Przychody

5 Zarzadzanie marką wymaga podejmowania celowych działań, na bazie obranej strategii przedsiębiorstwa. Problemy decyzyjne gestora: decyzje w zakresie instrumentów marketingu mix dla wybranej marki, wybór nazwy i logo marki (zbiorowa, indywidualna), sposób pozycjonowania marki, określenie grupy docelowej marki, sposób pozyskania marki, ochrona marki, rola marki w strategii konkurowania, struktura portfela marek i relacji między nimi.

6 ETAP 1. Wybór produktu lub usługi, określenie celów (co chcecie osiągnąć poprzez kreowanie marki) i założeń projektu (w jaki sposób będziecie osiągać te cele).

7 W I cz. projektu: Wskazać na rodzaj produktu dla jakiego będziecie budowana marka - uzasadnienie wyboru. Opis produktu: cechy wyróżniające, wzorce, jakość. Wskazanie grupy docelowej klientów z uzasadnieniem oraz prognozą dla segmentu rynku. Pozycjonowanie marki na rynku – polityka cenowa – z uzasadnieniem decyzji. Prognoza dotycząca cyklu życia marki i jej dalszego rozwoju.

8 DO WYKORZYSTANIA Witek-Hajduk M. K., Zarządzanie silną marką. Oficyna Wolters-Kluwer Business. Warszawa, Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Wyd. Felberg, 1999 Altkorn J. Strategia Marki. [W:] Seria Marketing bez tajemnic, PWE, Warszawa, Michalski E., Marketing – podręcznik akademicki. Wydawnictwo PWN, Warszawa, Podstawy Marketingu, Pr. zb. pod red J. Altkorna

9 Nazwa marki to element znaku towarowego (cyfry, litery, słowa, kombinacje). Pozwala na skuteczną identyfikację i porównywanie ofert.

10 Przebieg procesu projektowania nazwy marki [por. Altkorn 1999, s.92] Określenie funkcji jakie ma spełniać nazwa Określenie oczekiwanych skojarzeń dla marki Określenie zwrotów i słów opisujących skojarzenie Generowanie nazwWstępna selekcja lingwinistyczna Selekcja nazw pod względem funkcjiSelekcja nazw pod względem możliwości zarejestrowania – poszukiwanie konfliktów Decyzja o nadaniu proponowanej nazwy Testy konsumenckie Ostateczny wybór nazwy marki

11 W II projektu cz. I : Wskazać jakie nazwy jakie zostały wytypowane w trakcie procesu kreowania nazwy. Dokonać charakterystyki wybranych nazwa – czemu ona miałaby dobrze oddawać wasz produkt. Wskazanie najlepszą nazwę. Uzasadnić wybór tej nazwy.

12 ETAP 2. cz II Opracowanie przekazu wizualnego marki – nazwa, logo, kolorystyka.

13 Logo marki – to znak, symbol graficzny, przedstawiający to czego nie można ująć w słowach… Logotyp (stylizacja literowa)– to nazwa firmy (skrót) zapisana w charakterystyczny sposób, np. specyficzną czcionką (często faksymile), z wyróżnieniem, najczęściej spójna kompozycja nazwy, grafiki i kolorystyki. W kreowaniu marki uczestniczą wszystkie elementy obrazu: linia, barwa, światłocień, ruch.

14 Kolor jest nośnikiem znaczeń symbolicznych, psychologicznych oraz emocjonalnych. Kolory mają własności: psychologiczne - barwy ciepłe poprawiają samopoczucie, barwy chłodne pomagają w koncentracji, optyczne - barwy ciepłe przybliżają, barwy chłodne oddalają, barwy lekkie unoszą, itd., emocjonalne - biały-radość, zieleń – spokój, czerwień – namiętność, pomarańcz- energia, symboliczne – czarny – żałoba, biały – niewinność, zielony – nadzieja, niebieski – tęsknota.

15 Więcej na… Skorzystano z: tomaszpohl.pl/pliki/Miejsce_i_kolor_reklamy.ppt znaczenie-barwy-w-reklamie.html

16 W II projektu cz. II: Zaprojektujcie swoje logo dla wybranego produktu lub usługi. Uzasadnijcie wybór nazwy lub jej elementów oraz wykorzystane znaki graficzne. Dokonajcie charakterystyki logo – dlaczego taka kolorystyka, grafika. Błagam – przeczytajcie rozdział 5 z Altkorna!!!

17 ETAP 3. Pomysł na budowanie świadomości marki na rynku Pozostawiam wam do wyboru…


Pobierz ppt "Projekt I Projekt wprowadzenia nowej marki na rynek Prowadząca: mgr inż. Magdalena Ciesielska."

Podobne prezentacje


Reklamy Google