Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Literatura Tyszka T., Falkowski A. Psychologia zachowań konsumenckich. GWP Gdańsk 2001 Tyszka T., Falkowski A. Psychologia zachowań konsumenckich. GWP.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Literatura Tyszka T., Falkowski A. Psychologia zachowań konsumenckich. GWP Gdańsk 2001 Tyszka T., Falkowski A. Psychologia zachowań konsumenckich. GWP."— Zapis prezentacji:

1 Literatura Tyszka T., Falkowski A. Psychologia zachowań konsumenckich. GWP Gdańsk 2001 Tyszka T., Falkowski A. Psychologia zachowań konsumenckich. GWP Gdańsk 2001 Falkowski A. Praktyczna psychologia poznawcza, marketing i reklama. GWP Gdańsk 2002 Falkowski A. Praktyczna psychologia poznawcza, marketing i reklama. GWP Gdańsk 2002 Antonides G. Zachowanie konsumenta. Podręcznik akademicki. PWE, Warszawa 2003 Antonides G. Zachowanie konsumenta. Podręcznik akademicki. PWE, Warszawa 2003

2 Warunkowanie klasyczne Scena z życia kochającej się rodziny /bodziec bezwarunkowy/ Czekolada firmy X Bodziec warunkowy Przyjemność Reakcja warunkowa Zastępcza przyjemność /reakcja bezwarunkowa/

3 Proces decyzyjny – podejście klasyczne 5. Wdrażanie i ocena 4. Podejmowanie decyzji 3. Generowanie wariantów 2. Zbieranie informacji 1. Definiowanie celu

4 Schemat sytuacji wyboru konsumenta zasoby dobra dostępne możliwości preferencje skłonności WYBÓR potrzeby

5 Orientacja decyzyjna Orientacja przeżyć i doświadczeń Orientacja behawioralna Otoczenie konsumenta Informacja, cechy produktu, ceny, korzyści ekonomiczne Symbole, obrazy, tematyka afektywna Otoczenie fizyczne, uwarunkowania kulturowo społeczne, czynniki sytuacyjne Czynniki interweniujące Przekonania, pamięć, reakcje poznawcze, zaangażowanie, przetwarzanie informacji Afekt, reakcje emocjonalne, odczucia, wyobrażenia, fantazje brak brak Motywy zachowań konsumenckich Zakupy produktów z pobudek utylitarnych Zakupy impulsywne, konsumpcja symboliczna, poszukiwanie różnorodności Zakupy pod wpływem otoczenia, efekty : snoba, owczego pędu, Veblena, konsumpcja fundamentalna

6 Model Nicosii Cechy firmy Zachowania nabywcze Konsumpcja Doświadczenie Predyspozycje konsumenta Decyzja Motywacja Poszukiwanie produktów Postawy

7 Model Howarda - Shetha Zmienne marketingowe cena jakość dostępność Zmienne marketingowe cena jakość dostępność Zmienne społeczne rodzina grupy społ. klasy społ. Zmienne społeczne rodzina grupy społ. klasy społ. Składowe uczenia motywy postawy intencje satysfakcja Składowe uczenia motywy postawy intencje satysfakcja Percepcja poszukiwanie informacji uwaga zniekształcenia spostrzegania Percepcja poszukiwanie informacji uwaga zniekształcenia spostrzegania ZAKUP

8 Model Engela-Blacwella- Kollata Bodziec Zachowania pozakupowe Decyzja Ocena alternatyw Rozpoznanie potrzeby Przetwarzanie informacji Umysł konsumenta Otoczenie społeczne ekonomiczne

9 Model Andreasena Źródła informacji i postawy wobec nich Przekonania Odczucia Predyspozycje Poszukiwanie i wybór Ograniczenia Filtrowanie informacji Przekonania, normy i wartości Postawy wobec innych produktów Inni konsumenci podejmujący decyzje wyboru

10 Model przeniesienia afektu /affect transfer model/ Wiedza o reklamie Wiedza o marce Postawa wobec marki Postawa wobec reklamy Wybór marki

11 Model mediacji dwukanałowej / dual mediation model/ Wiedza o reklamie Wiedza o marce Postawa wobec marki Postawa wobec reklamy Wybór marki

12 Model mediacji wzajemnej /reciprocal mediation model/ Wiedza o reklamie Wiedza o marce Postawa wobec marki Postawa wobec reklamy Wybór marki

13 Model oddziaływań niezależnych / independent influences model/ Wiedza o reklamie Wiedza o marce Postawa wobec marki Postawa wobec reklamy Wybór marki


Pobierz ppt "Literatura Tyszka T., Falkowski A. Psychologia zachowań konsumenckich. GWP Gdańsk 2001 Tyszka T., Falkowski A. Psychologia zachowań konsumenckich. GWP."

Podobne prezentacje


Reklamy Google