Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz Przedsi ę biorstwo turystyczne - Strategie - Studia przypadków.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz Przedsi ę biorstwo turystyczne - Strategie - Studia przypadków."— Zapis prezentacji:

1 1 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz Przedsi ę biorstwo turystyczne - Strategie - Studia przypadków

2 2 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz Moja Firma x turystyki przyjazdowej Nazwa / miejsca /… Nazwa / miejsca /… Obszar działania Obszar działania Produkty Produkty Segmenty Segmenty Rynki docelowe Rynki docelowe Zasoby Zasoby Konkurencja Konkurencja ? ! ? ! ?! ? ! ? ! ?! Inne Inne Stała praca w zespołach 2- 3 osobowych Biznes plan - wzór

3 3 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz 1.Middleton V.T.C. - - Marketing w turystyce PAPT Kłeczek;Kowal; Woźniczka. - Strategiczne planowanie marketingowe PWE Mazurkiewicz L.- Planowanie marketingowe w przedsiębiorstwie PWE Mazurkiewicz L. - Strategie marketingowe firmy PWSBiA 1997 PWSBiA Kotler P. - Marketing od A do Z PWE Moszkowicz M. - Strategia przedsiębiorstwa okresu przemian PWE Drążek Z. ; Niemczynowicz B. - Zarzadzanie strategiczne przedsiębiorstwem PWE 2003 Literatura przedmiotu - STRATEGIA PRZEDSIĘBIORSTWA

4 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz4 Strategia ? Słownik wyrazów obcych PWN dział sztuki wojennej,obejmujący przygotowanie i prowadzenie wojny jako całości, poszczególnych jej kampanii i bitew strateg 1. znawca strategii 2. hist. a) dowódca armii lub floty w starożytnej Grecji b) dowódca okręgu wojskowego-administracyjnego w cesarstwie bizantyjskim

5 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz5 W strategii przedsiębiorstwa najważniejszym elementem jest >>> STRATEGIA MARKETINGOWA PRZEDSIĘBIORSTWA <<<< Victor T.C. Middleton Marketing w turystyce str. 139

6 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz6 W strategii przedsiębiorstwa najważniejszym elementem jest >>> STRATEGIA MARKETINGOWA PRZEDSIĘBIORSTWA <<<< Victor T.C. Middleton Marketing w turystyce str. 139 <<>>

7 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz7 Strategiczne planowanie marketingowe gdzie jesteśmy teraz gdzie chcemy być za pięć lub więcej lat jak mamy do tego dojść miejsce firmy ?!

8 8 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz PRODUKT TURYSTYCZNY Przypomnienie

9 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz9 CO TO JEST PRODUKT? Produktem jest wszystko, co jest oferowane na rynku, aby zaspokoić pragnienia lub potrzeby konsumentów.

10 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz10 POJĘCIE TO OBEJMUJE WIĘC: rzeczy fizyczne - kajak, autokar... usługi - sprzedaż ofert, obsługa w hotelu... czynności - nauka jazdy na nartach... osoby - pilot, przewodnik, sprzedawca... miejsca - Wieliczka, Bagna Biebrzańskie... organizacje - Orbis, LOT, TUI... pomysły - Weekend z happy endem idee - Polska krajem bezpiecznym dla turystów...

11 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz11 CO TO JEST PRODUKT TURYSTYCZNY? Mieszanka: a. walorów turystycznych w miejscu docelowym i b. uzupełniających dóbr i usług, które pozwalają na pobyt poza miejscem zamieszkania, a także uprzyjemniają ten pobyt.

12 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz12 MIEJSCE JAKO FRAGMENT PRZESTRZENI JEST NOŚNIKIEM KORZYŚCI, KTÓRE ZASPOKAJAJĄ POTRZEBY: spokoju i wypoczynku relaksu przeżyć estetycznych przeżyć poznawczych uczestnictwa kontaktów profesjonalnych odwiedzin u krewnych i znajomych poprawy zdrowia itd

13 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz13 MIEJSCE STAJE SIĘ PRODUKTEM, TURYSTYCZNYM, GDY POSIADA: atrakcje infrastrukturę dostępność komunikacyjną wizerunek wartość

14 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz14 ATRAKCJE I ŚRODOWISKO MIEJSCA DOCELOWEGO

15 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz15 ATRAKCJE atrakcje naturalne: - krajobraz - klimat - środowisko naturalne - czystość etc. - zasoby naturalne atrakcje stworzone przez człowieka: - architektura - budowle techniczne - infrastruktura turystyczna - centra handlowe - centra naukowe

16 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz16 ATRAKCJE atrakcje kulturowe - tradycje i folklor - religia - sztuka - muzea, festiwale, rozrywka infrastruktura przemysłowa atrakcje społeczne: - sposób życia mieszkańców - gościnność - język - możliwości spotkań

17 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz17 INFRASTRUKTURA I USŁUGI MIEJSCA DOCELOWEGO

18 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz18 INFRASTRUKTURA I USŁUGI baza noclegowa (wg ustawy o usługach turystycznych): - obiekty hotelarskie: hotele motele pensjonaty kempingi domy wycieczkowe schroniska młodzieżowe pola biwakowe

19 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz19 INFRASTRUKTURA I USŁUGI - inne obiekty: kwatery wiejskie pokoje gościnne mariny, statki, barki, jachty.... wioski wakacyjne itd

20 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz20 INFRASTRUKTURA I USŁUGI baza żywieniowa: - restauracje, bary zamknięta - otwarta - luksusowa, standardowa, regionalna transport w miejscu docelowym: - publiczny - prywatny - indywidualny - zbiorowy

21 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz21 INFRASTRUKTURA I USŁUGI operatorzy turystyczni i okołoturystyczni: - aktywny wypoczynek: szkoły: żeglarskie, narciarskie kluby specjalistyczne: fitness, sportowe imprezy sportowo - rekreacyjne - inni operatorzy: kursy artystyczne i hobbystyczne: stare techniki rękodzielnicze, plenery, warsztaty.... kursy specjalistyczne: językowe, prawa jazdy..... …

22 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz22 - inne usługi: sklepy: z pamiątkami, ze sprzętem turystycznym..... wypożyczalnie foto, wideo, fryzjer straż miejska - policja turystyczna INFORMACJA TURYSTYCZNA INFRASTRUKTURA I USŁUGI

23 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz23 PRODUKT A KORZYŚĆ Ludzie nie kupują produktów, kupują oczekiwania i korzyści. To korzyści są produktem. T.Levitt

24 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz24 PRODUKT A OFERTA PRODUKT Segment 1Segment 2 Segment Oferta 1 Oferta Oferta 1Oferta Oferta 1 Oferta 2... zasób - - Atrakcje Produkty

25 25 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz cele (wybrane miejsca docelowe / rynki docelowe ) cele (wybrane miejsca docelowe / rynki docelowe ) strategie (wybrane drogi do osiągnięcia celów) strategie (wybrane drogi do osiągnięcia celów) plany ( programy działań do posuwania się po wybranej drodze) plany ( programy działań do posuwania się po wybranej drodze) KLIENCI konkurenci KONIECZNiE TRZEBA OKREŚLIĆ W PRZEDSIĘBIORSTWIE

26 26 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz Decyzje strategiczne - to planowanie - na więcej niż 3-5 lat

27 27 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz Decyzje strategiczne - to planowanie - na więcej niż 3-5 lat Planowanie strategii marketingowej obejmuje Cel Wizerunek i pozycjonowanie Strategie i programy Budżet Przegląd i oceny

28 28 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz Decyzje strategiczne Cele: pozycja (miejsce) na wybranych rynkach, jakie zamierzamy zająć w przyszłości segmenty docelowe segmenty docelowe wielkość sprzedaży wielkość sprzedaży zakres produktów zakres produktów udział w rynku udział w rynku stopa zysku stopa zysku

29 29 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz Decyzje strategiczne Wizerunek i pozycjonowanie: postrzeganie firmy przez: sieci sprzedaży - sprzedawców klientów

30 30 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz Decyzje strategiczne Strategie i programy – jakie działania są konieczne dla: rozwoju produktu rozwoju produktu osiągnięcia planowanych celów osiągnięcia planowanych celów Budżet – jakie zasoby są potrzebne materialne materialne osobowe (ludzkie) osobowe (ludzkie)

31 31 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz Decyzje strategiczne Przegląd i ocena systematyczna ocena realizacji celów z uwzględnieniem konkurencji konkurencji otoczenia zewnętrznego otoczenia zewnętrznego

32 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz32 Taktyczne planowanie marketingowe Cele Marketing mix Budżet Program działań Monitorowanie i kontrola Hierarchia celów Krótki okres - kilka tygodni miesięcy

33 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz33 Taktyczne planowanie marketingowe Cele – wyrażone liczbowo, precyzyjnie określone - wielkość sprzedaży - inne konkretne cele marketingowe Marketing mix Budżet - decyzje Program działań w tym koordynacja działalności promocyjnej Monitorowanie i kontrola - regularna Hierarchia celów

34 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz34 Strategie i taktyki Strategiczne planowanie marketingowe musi łączyć: skuteczność organizacyjną – realizacja zamierzonych celów z nakładami i wynikami


Pobierz ppt "1 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz Przedsi ę biorstwo turystyczne - Strategie - Studia przypadków."

Podobne prezentacje


Reklamy Google