Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

STRUKTURA ORGANIZACYJNA FIRMY MIĘDZYNA- RODOWEJ Cele i zadania firmy misja cele strategie Czynniki zewnętrzne dystans geograficzny rodzaj klientów regulacje.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "STRUKTURA ORGANIZACYJNA FIRMY MIĘDZYNA- RODOWEJ Cele i zadania firmy misja cele strategie Czynniki zewnętrzne dystans geograficzny rodzaj klientów regulacje."— Zapis prezentacji:

1 STRUKTURA ORGANIZACYJNA FIRMY MIĘDZYNA- RODOWEJ Cele i zadania firmy misja cele strategie Czynniki zewnętrzne dystans geograficzny rodzaj klientów regulacje rządowe Czynniki wewnętrzne umiędzynarodowienie zasoby finansowe zasoby ludzkie zdolność przystosowywania się Czynniki wyznaczające strukturę organizacyjną Styl zarządzania struktura proces podejmowania decyzji

2 Systemy kompetencji jednostek organizacyjnych (stanowisk) system liniowy (stanowiska liniowe są odpowiedzialne za osiąganie celów przedsiębiorstwa) dyrektor szef marketingu system sztabowy (stanowiska sztabowe dostarczają porad i informacji, nie podejmują decyzji) dyrektor radca prawny szef działu badań

3 Funkcjonalne Rynkowe (produkty, regiony, klienci) Macierzowe (produkt/kraj, funkcje/produkty, regiony/funkcje) Kryteria klasyfikacji struktur organizacyjnych

4 Rozwój struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa międzynarodowego Źródło: Handel zagraniczny. Organizacja i technika. Pr.zb.pod red. J. Rymarczyka. PWE. Warszawa 2000, s. 94

5 Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa z samodzielnym działem handlu zagranicznego Źródło: Handel zagraniczny. Organizacja i technika. Pr.zb.pod red. J. Rymarczyka. PWE. Warszawa 2000, s. 81

6 Dywizjonalna struktura międzynarodowa Źródło: Handel zagraniczny. Organizacja i technika. Pr.zb.pod red. J. Rymarczyka. PWE. Warszawa 2000, s. 94

7 Funkcjonalna struktura organizacyjna przedsiębiorstwa międzynarodowego Źródło: Handel zagraniczny. Organizacja i technika. Pr.zb.pod red. J. Rymarczyka. PWE. Warszawa 2000, s. 95

8 Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa międzynarodowego według kryterium towarowego

9 Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa międzynarodowego według kryterium geograficznego

10 Struktura macierzowa


Pobierz ppt "STRUKTURA ORGANIZACYJNA FIRMY MIĘDZYNA- RODOWEJ Cele i zadania firmy misja cele strategie Czynniki zewnętrzne dystans geograficzny rodzaj klientów regulacje."

Podobne prezentacje


Reklamy Google