Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Gimnazjum Integracyjne nr 75

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Gimnazjum Integracyjne nr 75"— Zapis prezentacji:

1 Gimnazjum Integracyjne nr 75
Interblok Gimnazjum Integracyjne nr 75 Kraków, listopad 2011 r. Statut ZSOI 7 w Krakowie

2 Na początek kilka fotografii, które wykonane zostały na
zajęciach INTERBLOKu. INTERBLOK w GI nr 75 w Krakowie

3 Temat zajęć: Waga Leonardo da Vinci
Fizyka Klasa I Temat zajęć: Waga Leonardo da Vinci INTERBLOK w GI nr 75 w Krakowie Statut ZSOI 7 w Krakowie

4 Temat zajęć: Gaśnica McGyver’ea
Fizyka Klasa I Temat zajęć: Gaśnica McGyver’ea  INTERBLOK w GI nr 75 w Krakowie

5 Temat zajęć: Posadzkowanie. zainteresuje się dziełem naszych artystów!
Matematyka Klasa II Temat zajęć: Posadzkowanie. Prace tak doskonałe, że Muzeum Sztuki Współczesnej w Manufakturze na pewno zainteresuje się dziełem naszych artystów! INTERBLOK w GI nr 75 w Krakowie Statut ZSOI 7 w Krakowie

6 Biologia Klasa III Temat zajęć: W GÓRĘ! – prototyp elementarny.
To nie ręce w górę lecz prototyp! Narada wojenna i w górę ! Drobna kosmetyka i sukces! Zabawa? Wcale nie! Zajęcia pozwalające zrozumieć prawa występujące w przyrodzie. Wymagały od uczniów zastanowienia się, logicznego myślenia,a nawet zdolności manualnych. INTERBLOK w GI nr 75 w Krakowie

7 były również przyczyną uwalniania pozytywnych emocji.
Biologia Klasa II Temat zajęć: Jakie czynniki mogą wpływać na energię i zdolność kiełkowania nasion? Prowadzenie siewu, obserwowanie kiełkowania nasion i interpretacja wyników doświadczenia, okazały się nie tylko doskonałą metoda zdobywania wiedzy; były również przyczyną uwalniania pozytywnych emocji. Radością dla uczniów był siew, ale jeszcze większym przeżyciem było obserwowanie kiełkujących nasion i interpretowanie wyników doświadczenia. A oto nasz niezwykle skupiony „Siewca”, jako ten Boryna w „Chłopach”! INTERBLOK w GI nr 75 w Krakowie

8 Biologia Klasa III Temat zajęć: Zbudujcie urządzenie do domowej uprawy ziół przyprawowych. Myślenie ma przyszłość, pomyślmy! Ile radości przynosi budowanie „szklarni” Takie poświęcenie dla ziół? Co dwie bliźniacze głowy, to nie jedna INTERBLOK w GI nr 75 w Krakowie

9 Geografia Klasa II Temat zajęć: Jak zbudować model wulkanu, z którego wypływa lawa? Etna jest niczym w porównaniu z wybuchami wulkanów budowanych przez naszych uczniów! INTERBLOK w GI nr 75 w Krakowie

10 Chemia Klasa I Temat zajęć: Jakie substancje przewodzą prąd elektryczny. Cała klasa pracuje Klasa I Temat zajęć: Jakie substancje przewodzą prąd elektryczny. A teraz najważniejsza część eksperymentu papierologia Klasa I Temat zajęć: Jakie substancje przewodzą prąd elektryczny. Uczniowie zbudowali układ pomiarowy, a na następnie badali przewodnictwo różnych substancji. 10 INTERBLOK w GI nr 75 w Krakowie

11 Chemia Klasa II Temat zajęć: Jaka jest zawartość witaminy C w soku owocowym. Ciekawe co ma wspólnego witamina C ze skrobią i jodyną ? 11 INTERBLOK w GI nr 75 w Krakowie 11

12 Wnioski INTERBLOK na pewno „wyprowadza” przedmioty przyrodnicze z laboratorium. Zaproponowane doświadczenia są proste nawet dla uczniów, którzy mają pewne luki w wiedzy. Doświadczenia zostały zaprojektowane tak, aby każdemu, kto nie ma przygotowania teoretycznego, umożliwić zrozumienie i interpretację zjawisk przyrodniczych. Doświadczenia rozbudzają zainteresowania przyrodnicze. INTERBLOK w GI nr 75 w Krakowie

13 Wnioski Doświadczenia udowadniają, że chemii, fizyki, biologii czy matematyki można uczyć się w trakcie zabawy. Doświadczenia poprzez odkrywanie sekretów dają uczniom mnóstwo radości i wywołują wiele pozytywnych emocji. Niektóre doświadczenia nie podobały się, np. doświadczenie z falownicą. Fala stojąca to trochę trudny temat jak na ten wiek. Scenariusze powinny zawierać zastosowanie tej wiedzy w praktyce. INTERBLOK w GI nr 75 w Krakowie

14 Wnioski Niektóre scenariusze są za obszerne i dość skomplikowane. Realizacja tych tematów sprawia uczniom duże trudności. Mała wiedza teoretyczna z danego tematu lub jej brak sprawia, że uczniowie nie wyciągają prawidłowych wniosków. Nauczyciele obserwując radość uczniów czują satysfakcję z prowadzonych zajęć. Nie są sprecyzowane dokładnie zadania jakie mają uczniowie wykonać na platformie. INTERBLOK w GI nr 75 w Krakowie

15 Wnioski Nauczyciele przygotowując zajęcia napotykają na trudności finansowe, przygotowanie niektórych zajęć wymaga od nich ogromnych nakładów pracy. (np. Posadzkowanie - przygotowanie form wielokątów, dla jednej grupy 145 różnych figur, grup 10 czyli 1450 figur do wycięcia! Czy problemy za zdobyciem jedwabnych kawałków materiału.) Nauczyciele oczekują od twórców programu pomocy w postaci przygotowanych materiałów do wybranych scenariuszy. INTERBLOK w GI nr 75 w Krakowie

16 Dziękujemy za Uwagę INTERBLOK w GI nr 75 w Krakowie


Pobierz ppt "Gimnazjum Integracyjne nr 75"

Podobne prezentacje


Reklamy Google