Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałLudmita Lato Został zmieniony 10 lat temu
1
Izabela Helbin Dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego operatora Centrum Kongresowego ICE Kraków
2
Tomasz Warchał Sara Lamik
Główni Specjaliści ds. Centrum Kongresowego ICE Kraków Krakowskie Biuro Festiwalowe
3
Wielkie festiwale i wydarzenia kulturalne
Rozwój przemysłu spotkań Platforma współpracy i animacja dzielnic Aktywizacja i edukacja kulturalna dzieci i osób starszych Kulturalna promocja Krakowa Promocja Krakowa jako miasta filmowego Rozwój Krakowa jako miasta literatury Wspieranie rozwoju turystyki
6
Pawilon Wyspiańskiego
7
Centrum Obsługi Ruchu Turystycznego
9
Centrum Kongresowe ICE Kraków
10
○ Wydział Inwestycji UMK – realizator inwestycji
○ Krakowskie Biuro Festiwalowe – operator na podstawie Zarządzenia Prezydenta Miasta Krakowa nr 1539/2007
11
ICE w liczbach : ○ 21,000 m2 powierzchni użytkowej,
○ Sala Audytoryjna – (do 2100 miejsc), ○ Sala Teatralna – 600 miejsc, ○ Sala Kameralna – 300 miejsc, ○ Kompleks sal konferencyjnych – 300 miejsc/500 m2, ○ 32 Pokoje Spotkań (6-30 osób), ○ 4,500 m2 przestrzeni wystawienniczej i bankietowej, ○ 360 miejsc parkingu podziemnego,
12
Harmonogram prac budowlanych, terminy zakończenia etapów:
○ Zakończenie robót ziemnych: – kwiecień 2012 r. ○ Konstrukcja do poziomu gruntu: – październik 2012 r. ○ Konstrukcja powyżej gruntu wraz z zadaszeniem: – październik 2013 r.
13
○ Zagospodarowanie terenu, układ komunikacyjny:
– listopad 2013 r. – czerwiec 2014 r. ○ Instalacje technologiczne: – marzec 2013 r. – czerwiec 2014 r. ○ Przekazanie do użytkowania po odbiorach technicznych: – IV kwartał 2014 r.
14
ICE – koszty inwestycji:
Z czego ,00 zł dofinansowania z MRPO Zakres realizowany przez Wydział Inwestycji UMK
15
Działania podjęte przez KBF:
Marketing bezpośredni, Targi branżowe, Strona www, Planowanie strategiczne, Stowarzyszenia branżowe, Pozyskiwanie zewnętrznych źródeł finansowania, Inicjowanie artykułów w prasie branżowej, Ścisła współpraca z Krakow Convention Bureau,
16
Marketing: podstawy nazwa logo aktualna oferta wizualizacje
rendery architektoniczne profil na Facebooku działania PR
17
Marketing: materiały promocyjne
18
Marketing: targi branżowe
21
Strona internetowa
25
Planowanie strategiczne:
zdobywanie know-how wizyty studyjne w centrach kongresowych, konsulting zagraniczny i krajowy, plan zatrudnienia, biznesplan oraz przyszły model biznesowy, plan standaryzacji usług,
26
Stowarzyszenia branżowe
Inne: SITE, IAPCO, IAVM/EAVM, PCMA (USA, Kanada), JMIC,
27
Stowarzyszenia branżowe do których należymy
stowarzyszenie globalne zrzesza wyłącznie obiekty (160/53) działania: prowadzenie badań i analiz rynku, przygotowywanie publikacji , programy edukacyjne i szkoleniowe, międzynarodowe działania z zakresu PR i marketingu w ramach branży konferencyjnej, wspieranie wymiany doświadczeń i informacji pomiędzy członkami stowarzyszenia, tworzenie i rozwijanie standardów funkcjonowania w tym standardów jakościowych baza stowarzyszeń wymiana klientów
28
Pozyskiwanie zewnętrznych źródeł finansowania:
dotacja w wysokości zł na realizację projektu w ramach Funduszu Partnerskiego Szwajcarskiego Grantu Blokowego, „Wpływ ekonomiczny przemysłu spotkań na gospodarkę Krakowa”. dofinansowanie w wysokości zł w ramach MRPO – „Promocja turystyki biznesowej w Małopolsce na rynkach zagranicznych”.
29
Efekt działań marketingowych:
Na ponad rok przed uruchomieniem Rok 2014: 8 rezerwacji Rok 2015: 24 rezerwacje Rok 2016: 18 rezerwacji Łącznie: ponad 150 dni
30
Uzyskanie pełnej funkcjonalności:
○ KBF: - rozwój instytucjonalny, zatrudnienie fachowców promocja i marketing, - bieżące koszty utrzymania uruchomionego obiektu ○ Wydział Inwestycji: system informacji wizualnej, wyposażenie ruchome, ○ ZIKiT: - przebudowa układu komunikacyjnego, WPF Gminy – Konieczność zabezpieczenia środków na lata
31
Konieczny wzrost zatrudnienia:
Rok Etaty Wzrost zatrudnienia 2011 2 2012 2013 4 2014 8 34 Wskaźnik MRPO – 42 nowe miejsca pracy utworzone w związku z realizacją projektu w roku uruchomienia
32
Koszty utrzymania: Rok Dotacja Przychody operacyjne 2014 2015 2016 2017 Koszty operacyjne są pomniejszane o przychody wypracowane w roku poprzedzającym. Biznesplan przewiduje, że przychody pokryją koszty operacyjne obiektu w piątym roku funkcjonowania.
33
Konieczność zabezpieczenia w wpf w najbliższych latach:
Dla KBF na zadanie: „Uruchomienie i utrzymanie ICE Kraków w pierwszych latach funkcjonowania”: 2014: zł 2015: zł 2016: zł 2017: zł
34
Korzyści dla Krakowa: ○ Wzmocnienie funkcji metropolitalnej miasta, ○ Wzrost znaczenia Krakowa jako destynacji dla przemysłu spotkań, ○ Wzmocnienie lokalnego biznesu – ekonomiczny impakt, ○ Wartość dodana - transfer wiedzy i umiejętności.
35
Dziękuję za uwagę!
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.