Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWiola Pryszcz Został zmieniony 11 lat temu
1
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Busku - Zdroju
Busko Zdrój, Al. A. Mickiewicza 27 tel./fax (041) Strona internetowa: www. pppbusko.neostrada.pl e – mail: pl Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna jest jednostką organizacyjną Powiatu Buskiego. Terenem działania poradni są gminy: Busko – Zdrój, Gnojno, Nowy Korczyn, Pacanów, Solec – Zdrój, Tuczępy, Wiślica. Podstawowym działaniem placówki jest udzielanie dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno – pedagogicznej i logopedycznej, pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu, a także wspomaganie nauczycieli w procesie wychowania i kształcenia dzieci i młodzieży. Korzystanie z pomocy poradni jest dobrowolne i nieodpłatne. Poradnia opiniuje lub orzeka, prowadzi terapię na pisemny wniosek rodziców.
2
Podstawowe organy Poradni
1. Dyrektor Poradni: Jolanta Wiśniewska 2. Rada Pedagogiczna. W skład RP wchodzą pracownicy pedagogiczni placówki. 3. Poradnia posiada swój statut. Statut określa cele i zadania placówki oraz odpowiedzialnych do wykonania tych zadań. 4.Działalność Poradni jest finansowana ze środków przydzielonych przez organ prowadzący - Starostwo Powiatowe w Busku – Zdroju. 5. Organem stanowiącym nadzór pedagogiczny jest Kuratorium Oświaty w Kielcach
3
Podstawy prawne działania
1. Ustawa o systemie oświaty. 2. Akty wykonawcze do systemu oświaty. 3. Ustawa o ochronie zdrowia psychicznego. 4. Karta Nauczyciela.
4
Poradnia dysponuje majątkiem
I. Rzeczowe aktywa trwałe: 1. Środki trwałe – ,11zł /stan na koniec roku 2004/ 1.1 Grunty – nie dotyczy 1.2 Budynki, lokale – nie dotyczy Dysponowanie majątkiem Poradni jest ograniczone prawem rzeczowym. Poradnia nie posiada osobowości prawnej.
5
Obszar i zakres działania placówki
Poradnia w Busku obejmuje opieką psychologiczno – pedagogiczną dzieci i młodzież z terenu powiatu buskiego Działamy na terenie gmin: Busko Zdrój, Gnojno, Nowy Korczyn, Pacanów, Solec Zdrój, Stopnica, Tuczępy, Wiślica
7
Opieką Poradni objęte jest:
uczniów (r. szk. 2005/2006), realizujących obowiązek szkolny, w: 16 – przedszkolach 54 – szkołach podstawowych 11 – gimnazjach 9 – szkołach ponadgimnazjalnych 5 – placówkach placówkach opiekuńczo – wychowawczych
8
Podstawowa oferta placówki zawiera się w działalności:
Diagnozę Konsultacje Terapię Psychoedukację Rehabilitację Doradztwo Mediację Interwencję w środowisku ucznia Działalność profilaktyczną Działalność informacyjną
9
Opiniujemy wnioski dotyczące
Wcześniejszego podjęcia obowiązku szkolnego Odroczenia obowiązku szkolnego Dostosowania wymagań szkolnych dla uczniów z trudnościami w nauce Dostosowania wymagań edukacyjnych do aktualnych możliwości ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja)
10
Orzekamy w sprawach Nauczania indywidualnego Kształcenia specjalnego
Kształcenia w ośrodkach szkolno – wychowawczych Kształcenia specjalnego w klasach integracyjnych Zajęć rewalidacyjno - wychowawczych
11
Prowadzimy terapię pedagogiczną dla dzieci i młodzieży w postaci
Zajęć korekcyjno – kompensacyjnych: Dla uczniów z trudnościami w nauce wynikających z fragmentarycznych zaburzeń rozwojowych Dla uczniów przedszkoli z grupy„ryzyka dysleksji” Dla uczniów mających trudność z poprawnym pisaniem (dysortografia, dysgrafia)
12
Terapia logopedyczna Prowadzimy terapię logopedyczną dla dzieci i młodzieży z takimi zaburzeniami jak: Nieprawidłowa artykulacja głosek Jąkanie, zacinanie Dyslalia Mowa nosowa, niewyraźna, mało zrozumiała Opóźniony rozwój mowy Zaburzenia mowy spowodowane uszkodzeniem słuch
13
Prowadzimy terapię psychologiczną
Dziecka moczącego się Dziecka z zaburzeniami lękowymi Dzieci z niepełnowartościowym układem nerwowym
14
Aktywizujemy do: Samodzielnego wyboru zawodu Kierunku kształcenia
Wyboru szkoły
15
Przykładowe zadania realizowane przez Poradnię
Ustalono na podstawie własnych obserwacji, sugestii rodziców oraz wniosku radnej, że konieczne jest przekazanie dodatkowych informacji o dysleksji wszystkim placówkom oświatowym na terenie powiatu buskiego.
16
Strategia rozwiązania problemu dysleksji
Nawiązanie współpracy w tym zakresie z Powiatowym Ośrodkiem Doradztwa i Doskonalenia Nauczycieli Ustalenie strategii działań
17
Spotkanie z dyrektorami szkół
Uświadomienie problemu Plan współpracy Wyznaczenie osoby odpowiedzialnej za dostosowanie warunków pracy z dzieckiem ze specyficznymi trudnościami (w oparciu o rozporządzenie)
18
Wyznaczamy lidera Szkolenie liderów z każdej placówki, którzy obejmą opieką dzieci dyslektyczne. Będą monitorować ich rozwój i wyniki w nauce. Stała współpraca liderów z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w celu usprawniania pracy z dzieckiem dyslektycznym, wymiany doświadczeń, etc.
19
Przygotowanie materiałów
Np. autorski program: „Opieka szkoły nad dzieckiem dyslektycznym” J. Wiśniewskiej Informacji o dziecku dyslektycznym Stan prawny opinii Raport do organu prowadzącego
20
Schemat działań
21
Już podjęte działania w tym kierunku
Spotkania z nauczycielami z: Szk. Podst. w Pacanowie, Stopnicy, Wiślicy, Nowego Korczyna, Tucząp – r. Gimnazjum w Solcu Zdroju, Szkoła podstawowa w Gnojnie – r. Szkoły podstawowe i gimnazja z terenu gminy Busko Zdrój – r. Szkoły ponadgimnazjalne r.
22
Poradnia w Busku Zdroju
Włączyła się aktywnie do ogólnopolskiego programu: Bliżej siebie – dalej od narkotyków
23
Planujemy Poradnia w Busku Zdroju zamierza zajmować się diagnozą dziecka autystycznego. Pracownicy pedagogiczni zostali przeszkoleni w zakresie diagnozy testem PEP-R oraz tworzenia indywidualnych programów na jej bazie. Zajmiemy się wczesnym wspomaganiem rozwoju, będziemy organizować proces wczesnej interwencji.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.