Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
CZYNNIKI RÓŻNICUJĄCE UCZNIÓW
wiek poziom znajomości języka motywacja zdolności
2
UCZNIOWIE SĄ RÓŻNI 1 powody nauki sprawność pamięci
wcześniejsze doświadczenia znajomość innych j. obcych poziom nudy
3
UCZNIOWIE SĄ RÓŻNI 2 poczucie humoru style uczenia się inteligencje
wykształcenie, zawód, zainteresowania miejsce zamieszkania
4
UCZNIOWIE SĄ RÓŻNI 3 osobowość i charakter
wiara w możliwości nauczyciela stopień skupienia preferowane tempo pracy uprzedzenia
5
„idealny wiek”(przewaga nad dziećmi i dorosłymi)
WIEK - MŁODZIEŻ „idealny wiek”(przewaga nad dziećmi i dorosłymi) wymowa - teoria wieku krytycznego gramatyka - teoria kolejności akwizycji język sposobem, okazją do wyrażenia siebie nie najlepszy WIEK, ale najlepsze WARUNKI
6
stworzenie szansy przejęcia odpowiedzialności za własną naukę
MŁODZIEŻ - SUGESTIE stworzenie szansy przejęcia odpowiedzialności za własną naukę stawianie na współpracę, a nie rywalizację unikanie sytuacji trudnych emocjonalnie (obawa przed oceną rówieśników) problemy z dyscypliną - sprawiedliwy, akceptowany system kar budowanie poprawnych relacji
7
OCZEKIWANIA MŁODZIEŻY WYNIKI BADAŃ 1
nauczycielowi zależy na sukcesie uczniów nauczyciel zdecydowanie kontroluje to co dzieje się w klasie nauczyciel jest sprawiedliwy i przyjacielski nauczyciel zna imiona uczniów i zwraca się tak do nich nauczyciel wymaga aby uczniowie dużo się uczyli ZDECYDOWANIE TAK!
8
OCZEKIWANIA MŁODZIEŻY WYNIKI BADAŃ 2
nauczyciel interesuje się tym, co jego uczniowie robią po zajęciach nauczyciel pozwala uczniom sprawdzać swoje własne sprawdziany najważniejsze jest dobrze bawić się na lekcji uczniowie sami powinni prowadzić zajęcia ZDECYDOWANIE NIE!
9
OCZEKIWANIA MŁODZIEŻY WYNIKI BADAŃ 3
ważne aby nauczyciel ubierał się i wyglądał dobrze praca w grupach, zespołach i parach jest ciekawsza niż indywidualna nauczyciel powinien często pytać nas o opinię nauczyciel powinien zmieniać plan zajęć, jeśli uczniowie tego oczekują NIE JESTEM PEWNA/PEWIEN ?
10
POZIOMY ZNAJOMOŚCI JĘZYKA W/G RADY EUROPY
A 1 POCZĄTKUJĄCY A 2 PRZED-ŚREDNI B 1 ŚREDNI B 2 PO-ŚREDNI C 1 ZAAWANSOWANY C 2 PRAWIE OJCZYSTY
11
POZIOMY ZNAJOMOŚCI JĘZYKA - UWAGI
wszystkie klasy/ grupy są zróżnicowane poziomem każdy uczeń przechodzi przez swoje, indywidualne poziomy we własnym tempie indywidualizacja nauczania sposobem na zróżnicowanie uczniów korzystanie z informacji zwrotnych od uczniów (formalne i nieformalne)
12
POZIOMY ZNAJOMOŚCI JĘZYKA - SUGESTIE DLA POCZĄTKUJĄCYCH
istotna rola „ mówienia nauczyciela” (TT) płynność ważniejsza od poprawności przewaga mówienia i słuchania krótkie teksty do czytania zwyczajowo centralna rola nauczyciela
13
POZIOMY ZNAJOMOŚCI JĘZYKA- SUGESTIE DLA ŚREDNICH
efekt „plateau” zagrożenie fosylizacją,pojawienie się międzyjęzyka pisanie i czytanie równolegle uczone z mówieniem i słuchaniem rosnąca złożoność zadań
14
POZIOMY ZNAJOMOŚCI JĘZYKA- SUGESTIE DLA ZAAWANSOWANYCH
kluczowa rola materiałów autentycznych nacisk na poprawność dłuższe teksty do pisania metoda indukcyjna w gramatyce zadania wymagające integracji umiejętności
15
MOTYWACJA dylemat: czy motywacja decyduje o sukcesie czy sukces rodzi motywację? nie jest czymś stałym, danym raz na zawsze 2 RODZAJE MOTYWACJI zewnętrzna - nagroda, awans, stopień, egzamin wewnętrzna - dla samych siebie
16
CO TO ZNACZY BYĆ ZMOTYWOWANYM?
wierzyć w sukces, w swoje możliwości być ambitnym, mieć potrzebę osiągnięcia czegoś być wytrwałym, systematycznym tolerować niejasności
17
MOTYWACJA- JAK JĄ PODNIEŚĆ ?
stawiać jasne cele urozmaicać zadania i ćwiczenia indywidualizować pracę promować różnorodność (zadania otwarte) stawiać na rzeczywistą komunikację dbać o miejsce zajęć i o atmosferę na lekcjach
18
ZDOLNOŚCI - UWAGI OGÓLNE
rozczarowanie testami na inteligencję podważenie możliwości skutecznego przewidzenia sukcesu lub porażki w nauce języka relacja pomiędzy testami mierzącymi zdolności językowe a motywacją
19
10 PRZYKAZAŃ DLA IDEALNEGO UCZNIA
niczego się nie obawiaj ryzykuj wierz w siebie bądź optymistą pokochaj kolegę
20
10 PRZYKAZAŃ DLA IDEALNEGO UCZNIA C.D
patrz perspektywicznie, z dystansu radź sobie z chaosem kieruj się intuicją ucz się na błędach sam stawiaj sobie cele
21
7 INTELIGENCJI HOWARDA GARDENERA
lingwistyczna logiczno - matematyczna wizualno - przestrzenna muzyczna ruchowa - kinestetyczna interpersonalna intrapersonalna
22
KONIEC CZĘŚCI DRUGIEJ ZAPRASZAM ZA 15 MINUT
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.