Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałMartyn Chadaj Został zmieniony 11 lat temu
1
Konferencja Promocyjna Sektorowego Programu Operacyjnego Transport
„Zakup nowego, kolejowego taboru pasażerskiego do obsługi relacji Warszawa - Łódź - Warszawa„ SPOT/1.1.2/93/04 06 czerwiec 2008 r., Łódź Konferencja Promocyjna Sektorowego Programu Operacyjnego Transport
2
Projekty realizowane przez PKP PR współfinansowane przez UNIĘ EUROPEJSKĄ ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Sektorowego programu Operacyjnego Transport: „Zakup nowego, kolejowego taboru pasażerskiego do obsługi relacji Warszawa – Łódź – Warszawa”, dostawa 14 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych; wartość projektu 180,275 mln zł (netto); wielkość współfinansowania z EFRR 38,98%; okres realizacji r. Projekt komplementarny z modernizacją linii kolejowej Warszawa – Łódź, prowadzoną przez PKP PLK S.A 2. „Modernizacja elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57”, wartość projektu 135,01 mln zł (netto); wielkość współfinansowania z EFRR 50%; okres realizacji r. Projekt zakończony - zmodernizowano 75 sztuk EN57.
3
Łączna wartość wydatków kwalifikowanych projektów realizowanych przez
3. „Modernizacja wagonów osobowych z miejscami do siedzenia UIC-Y typów: 111A, 112A i YB”, wartość projektu 59,259 mln zł (netto); wielkość współfinansowania z EFRR 50%; okres realizacji r. Projekt zakończony - zmodernizowano 81 wagonów osobowych, w tym 57 przedziałowych i 24 bezprzedziałowych, przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych. 4. „Zakup sprzętu komputerowego, wyposażenia biurowego i prowadzenie audytu zewnętrznego w celu wsparcia efektywnego zarządzania projektami SPOT” ; wartość projektu 0,19 mln zł (netto); wielkość dofinansowania z EFRR 75%; okres realizacji r. Łączna wartość wydatków kwalifikowanych projektów realizowanych przez „PKP Przewozy Regionalne” to 374,734 mln zł
4
„Zakup nowego, kolejowego taboru pasażerskiego do obsługi relacji Warszawa – Łódź – Warszawa” SPOT/1.1.2/93/04 Historia Październik 2004 r. - złożenie w Ministerstwie Infrastruktury (IPZ SPOT) I wersji wniosku o dofinansowanie projektu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, II wersja luty 2005 r. Czerwiec 2005 r. - podpisanie Umowy o Dofinansowanie Projektu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
5
Grudzień 2005 r. - rozstrzygnięcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i podpisanie Umowy z Wykonawcą Spółką Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. Holding „na dostawę 11 elektrycznych zespołów trakcyjnych Październik 2007 r. - zawarcie z IPZ SPOT Aneksu umożliwiającego zakup dodatkowych trzech elektrycznych zespołów trakcyjnych Styczeń 2008 r. - podpisanie Umów ze Spółką Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. Holding „na dostawę 2 elektrycznych zespołów trakcyjnych” oraz „na dostawę 1 elektrycznego zespołu trakcyjnego”
6
Projekt obejmuje zakup 14 nowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych
Zakup taboru Projekt obejmuje zakup 14 nowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych Cel ogólny projektu: usprawnienie transportu pasażerskiego między Warszawą i Łodzią, podniesienie konkurencyjności usług kolejowych na rynku grupowych przewozów pasażerskich pomiędzy Warszawą i Łodzią.
7
Potrzeby, które projekt ma zaspokoić:
skrócenie czasu przejazdu w tej relacji, zwiększenie komfortu podróży, podniesienie bezpieczeństwa podróży m.in. poprzez instalację kamer w pojazdach, zainstalowanie przycisków alarmowych dla pasażerów, ogólne obniżenie kosztów zewnętrznych transportu i poprawa bezpieczeństwa oraz redukcja liczby wypadków na drogach dzięki przeniesieniu części potoku pasażerskiego z dróg na kolej, poprawa warunków i kultury pracy pracowników obsługujących nowy tabor, zwiększenie potoków pasażerskich w pociągach pośpiesznych relacji Warszawa – Łódź.
8
Podstawowe parametry i ogólna charakterystyka pojazdów:
– maksymalna prędkość eksploatacyjna – 160 km/h, – cztery człony (wagony) ezt stanowiące integralną część pojazdu, – całkowita ilość miejsc 300, w tym miejsc siedzących – 200, w I klasie 33, w II klasie 167 oraz przystosowanie jednego z członów do przewozu osób niepełnosprawnych, – wysuwane stopnie, uwzględniające różne wysokości peronów,
9
Przystosowanie pojazdu do przewozu osób niepełnosprawnych
10
Przystosowanie pojazdu do przewozu osób niepełnosprawnych
11
Charakterystyka ogólna pojazdów c.d. :
– bezprzedziałowe wnętrza z dużymi oknami, redukujące przenikanie promieni słonecznych, – klimatyzacja w części pasażerskiej i kabinie maszynisty, – monitoring wnętrza pojazdu, – automatyczna blokada drzwi po uruchomieniu pociągu, – elektroniczne tablice informacyjne w środku i na zewnątrz, – nowoczesne kabiny WC typu zamkniętego.
12
Elektryczny Zespół Trakcyjny ED74 w trakcie produkcji
13
Elektryczny Zespół Trakcyjny ED74 w trakcie produkcji
14
Elektryczny Zespół Trakcyjny ED74 w trakcie produkcji
15
Elektryczny Zespół Trakcyjny ED74 w trakcie produkcji
16
Elektryczny Zespół Trakcyjny ED74 w trakcie badań technicznych
17
Finanse Projektu: • Dotychczas poniesione wydatki na realizację projektu, w tym na zakup elektrycznych zespołów trakcyjnych i promocję projektu to 164,32 mln zł • Otrzymane refundacje z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego to 66,76 mln zł
18
trzy pozostałe zostaną przekazane do
Jedenaście elektrycznych zespołów trakcyjnych dostarczono do końca 2007 r., trzy pozostałe zostaną przekazane do końca sierpnia 2008r.
19
DZIĘKUJĘ PAŃSTWU ZA UWAGĘ
Krzysztof Kołodziejski Członek Zarządu, Dyrektor ds. Techniczno-Eksploatacyjnych Szczegółowe informacje o projektach znajdują się na stronie internetowej PKP Przewozy Regionalne spółka z o.o.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.