Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
OK – obserwacja koleżeńska
2
Procedura w realiach naszej szkoły
OK – obserwacje koleżeńskie
3
O powodach słów kilka … „...Podczas obserwacji lekcji poszukuję nowych metod, podpatruję inne sposoby prowadzenia zajęć.” (nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej) „Najbardziej podoba mi się cel lekcji, ponieważ wiem, co będzie się działo na danych zajęciach.” (Erika) „Najbardziej lubię patyczki, bo nigdy nie wiadomo, kto zostanie wylosowany. Dlatego każdy musi być czujny przez całą lekcję.” (Ola) „Moim zdaniem, najlepszym sposobem jest wymiana w parach, ponieważ co dwie głowy, to nie jedna.” (Dawid)
4
O powodach słów kilka … nauczyciele uczniowie + widoczne uczenie się
5
Procedura w praktyce Kto? Z kim? Jak długo? W jaki sposób?
6
Harmonogram OK- obserwacji - Laboratorium
nauczyciel klasa dzień lekcja (która?) data obserwatorzy Monika Araszczuk 4 b poniedziałek 5 r. r. Dorota Malinowska Gabriela Marczak Leszek Janczewski Magdalena Brzozowska 4a r. r. Iwona Czubak Magdalena Chmiel 3a wtorek 4 r. r. Iwona Hajdo Monika Prokopiuk 1 r. r. Izabela Makarewicz 1 b środa 3 r. r. 2 r. Krzysztof Łazowski Karolina Jankowiak 6 b r. Krystyna Kudlińska Jagoda Sokulska Anna Kosmenda r. r. Monika Koziura Anna Szmytkiewicz r. czwartek r. r. 2a 6 r. r. Beata Sławuta r. r.
7
Wybrana przez niego technika
Jak to robimy? Wybór techniki do doskonalenia Nauczyciel Wybrana przez niego technika Iwona Hajdo wymiana w parach Anna Kosmenda Gabriela Marczak Izabela Makarewicz strategie zamiany pytań Krystyna Kudlińska Magdalena Brzozowska ocena koleżeńska Monika Prokopiuk ocena koleżeńska (dwie gwiazdy i jedno życzenie) Monika Koziura docenianie Krzysztof Łazowski Iwona Czubak Monika Araszczuk zdania podsumowujące Dorota Malinowska Anna Szmytkiewicz zadanie na dobry początek Karolina Jankowiak zadania podsumowujące Leszek Janczewski podawanie celów i nacobezu w języku zrozumiałym dla ucznia Beata Sławuta komentarz bez stopni praca wzorcowa
8
W tym jesteśmy dobrzy… utworzyliśmy kolejne klasy laboratoryjne
bez oporów otwieramy drzwi klas udzielamy konstruktywnej IZ nagrywamy swoje lekcje, analizujemy je
9
Mamy kłopot z… …OK – obserwacją u nauczycieli tych samych przedmiotów … udzielaniem bezpośredniej IZ
10
To już wypracowaliśmy…
11
To już wypracowaliśmy…
12
To już wypracowaliśmy…
harmonogram OK – obserwacji z datami tabela wyboru technik do doskonalenia
13
widocznego uczenia się
Dowody…? widocznego uczenia się Zauważamy: twórczą i efektywną pracę uczniów w parach, w grupach obiektywną samoocenę i ocenę koleżeńską konstruktywną IZ (dwie gwiazdy, jedno życzenie)
14
To działa… po 3 miesiącach:
uczniowie klas 4-6 samodzielnie potrafią ułożyć kryteria sukcesu do celów lekcji uczniowie klas 1-3 wyjaśniają podane cele własnymi słowami nauczyciele podają cele i nacobezu w języku zrozumiałym dla ucznia nauczyciele sprawdzają stopień zrozumienia celów i nacobezu nauczyciele monitorują przybliżanie się do celów i sprawdzają stopień ich osiągnięcia nauczyciele stosują różne techniki OK służące zwiększeniu zaangażowania uczniów w lekcje
15
To jeszcze przed nami… po 6 miesiącach:
zwiększy się aktywność uczniów na lekcjach (uczniowie będą chętnie pracować w parach lub grupach, sprawnie wykonywać zadania) nauczyciele będą wdrażać wnioski po OK-obserwacjach koleżeńskich zgodnie z cyklem: OK obserwacja > omówienie IZ > wyciągnięcie wniosków > wdrożenie wniosków > OK-obserwacja każdy nauczyciel przejdzie cykl OK-obserwacji po roku: uczniowie będą próbować udzielać sobie konstruktywnej IZ prace uczniów (np. karty pracy) będą spełniać wymogi zawarte w nacobezu nauczyciele będą zauważać na lekcjach widoczne uczenie się u większości uczniów i zbierać na to dowody (gromadzą nagrania lekcji, wdrażają wnioski po obserwacji nagrań, analizują prace uczniów) 70% nauczycieli stwierdzi, że rozwinęła się u nich umiejętność stosowania wybranej techniki
16
Dziękujemy za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.