Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
OCENA UMIEJĘTNOŚCI UCZNIA SZKOŁY PODSTAWOWEJ
testowanie kompetencji uczniów polskich w Norwegii Aleksandra Kuźnik
2
Testowanie uczniów Aleksandra Kuźnik 2015
3
Rodzaje testów Aleksandra Kuźnik 2015
4
Mierzenie cechy osiągnięć badanego:
test mocy mierzący zdolność badanego do wykonywania czynności w takim czasie, jakiego na to potrzebuje test szybki stosowany do sprawdzania opanowania pewnych czynności, które powinny być zautomatyzowane, np. czytania, liczenia Aleksandra Kuźnik 2015
5
test sprawdzający - treści dobrane wg.wymagań programowych
w zależności od przyjętego układu odniesienia: test sprawdzający - treści dobrane wg.wymagań programowych test sprawdzający podsumowujący (sumujący roczny, semestralny) składa się z większej liczby zadań, które rozwiązują wszyscy uczniowie test sprawdzający wielostopniowy TSW sprawdzający, czy treści programowe zostały opanowane i w jakim stopniu test diagnostyczny służy do sprawdzenia jakiejś jednej, złożonej czynności; cechą tego testu jest odkrywanie przyczyn ewentualnych błędów Aleksandra Kuźnik 2015
6
zaawansowanie konstrukcyjne: standaryzowane
niestandaryzowane (nieformalne) zasięg stosowania: testy szerokiego użytku, testy nauczycielskie czynności wykonywane przez badanych: testy ustne testy pisemne Aleksandra Kuźnik 2015
7
w każdym systemie edukacyjnym
Uczeń wielojęzyczny wyzwanie w każdym systemie edukacyjnym Porozmawiajmy o tym 2-3 minuty Aleksandra Kuźnik 2015
8
Uczeń wielojęzyczny Jak do niego dotrzeć? Jak go uczyć?
Jak pomóc mu osiągać jak najlepsze wyniki? Jak go diagnozować i testować? Jak dostosować się do jego indywidualnych potrzeb? Aleksandra Kuźnik 2015
9
Aby sprawdzić, czy posuwamy się w stronę celu, trzeba wiedzieć, skąd dokładnie wyruszyliśmy i gdzie się obecnie znajdujemy. Aleksandra Kuźnik 2015
10
Ogólne cele testów ustalenie poziomu umiejętności ucznia
pomiar postępów ucznia w nauce wczesne wyłapanie możliwych zakłóceń procesu nauczania (dysleksja i inne zaburzenia) wyjaśnienie przyczyn niepowodzeń szkolnych mierzenie efektywności nauczania Aleksandra Kuźnik 2015
11
Pomiar umiejętności uczniów w Norwegii
Testy normatywne Testy opisowe Aleksandra Kuźnik 2015
12
Diagnozowanie umiejętności uczniów obcego pochodzenia w Norwegii
uczniowie norweskich szkół (kryteria) uczniowie nowo przybyli Aleksandra Kuźnik 2015
13
Testowanie uczniów w Polsce
Testy kompetencji roczne OBUT, OSKT po 3 klasie Sprawdzian szóstoklasisty Aleksandra Kuźnik 2015
14
Uczeń polskojęzyczny Co badamy, w jakim celu oraz w jaki sposób?
„nowy” „zasiedziały” Aleksandra Kuźnik 2015
15
Testy opracowane w Norwegii dostępne w języku polskim
Aleksandra Kuźnik 2015
16
Test badający bogactwo słów i pojęć oraz umiejętność czytania
Przydatny w wypadku uczniów dwujęzycznych Pozwala ustalić przyczyny niepowodzeń w nauce Trudno dostępny, konieczność zakupu Aleksandra Kuźnik 2015
17
Test oparty na bazie powszechnie używanych norweskich testów
Dostępny dla uczniów klas 2/3 oraz 4/5 Bada umiejętności ucznia w zakresie czytania Trudno dostępny, konieczność zakupu Skomplikowana procedura przeprowadzenia Błędy merytoryczne wynikające z dosłownego tłumaczenia norweskiego testu na polski Aleksandra Kuźnik 2015
18
Nowy uczeń, prosto z Polski
Aleksandra Kuźnik 2015
19
Diagnoza ucznia nowo przybyłego
Rozmowa z rodzicami Rozmowa z uczniem Test pomiaru wstępnego 6 latek – badanie gotowości szkolnej uczeń – umiejętności w zakresie czytania i pisania po polsku matematyki przyrody Aleksandra Kuźnik 2015
20
Uczeń 6 letni, który rozpoczyna dopiero naukę
Aleksandra Kuźnik 2015
21
Aleksandra Kuźnik 2015
22
Aleksandra Kuźnik 2015
23
Uczeń nowo przybyły, który chodził już do szkoły w Polsce
wersja optymistyczna wersja mniej optymistyczna Aleksandra Kuźnik 2015
24
Polskie testy kompetencji ucznia
Przygotowane do testowania uczniów polskich Forma zadań znajoma dzieciom W skondensowanej formie pozwolą szybko zyskać jako taką orientację w umiejętnościach ucznia Aleksandra Kuźnik 2015
25
Tema Morsmål proponuje
Test kompetencji dla dzieci po 1 i 2 latach nauki w Polsce język polski matematyka umiejętności społeczne i przyrodnicze Napisane w oparciu o polskie testy kompetencji dla klas 1 i 2 oraz polską wersję norweskiego kartleggingsprøve. Ezgemplarze dla uczestników Aleksandra Kuźnik 2015
26
Tema Morsmål proponuje
Test kompetencji dla dzieci po 3 latach nauki w Polsce język polski matematyka umiejętności społeczne i przyrodnicze (w przygotowaniu) Napisane w oparciu o polskie testy OBUT i OSKT Ezgemplarze dla uczestników Aleksandra Kuźnik 2015
27
Podsumowanie Aleksandra Kuźnik 2015
28
Dalsze testy po klasie 4, 5 i 6 w przygotowaniu
Aleksandra Kuźnik 2015
29
Dziękuję za uwagę! Aleksandra Kuźnik 2015
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.