Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

OCENA UMIEJĘTNOŚCI UCZNIA SZKOŁY PODSTAWOWEJ

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "OCENA UMIEJĘTNOŚCI UCZNIA SZKOŁY PODSTAWOWEJ"— Zapis prezentacji:

1 OCENA UMIEJĘTNOŚCI UCZNIA SZKOŁY PODSTAWOWEJ
testowanie kompetencji uczniów polskich w Norwegii Aleksandra Kuźnik

2 Testowanie uczniów Aleksandra Kuźnik 2015

3 Rodzaje testów Aleksandra Kuźnik 2015

4 Mierzenie cechy osiągnięć badanego:
test mocy mierzący zdolność badanego do wykonywania czynności w takim czasie, jakiego na to potrzebuje test szybki stosowany do sprawdzania opanowania pewnych czynności, które powinny być zautomatyzowane, np. czytania, liczenia Aleksandra Kuźnik 2015

5 test sprawdzający - treści dobrane wg.wymagań programowych
w zależności od przyjętego układu odniesienia: test sprawdzający - treści dobrane wg.wymagań programowych test sprawdzający podsumowujący (sumujący roczny, semestralny) składa się z większej liczby zadań, które rozwiązują wszyscy uczniowie test sprawdzający wielostopniowy TSW sprawdzający, czy treści programowe zostały opanowane i w jakim stopniu test diagnostyczny służy do sprawdzenia jakiejś jednej, złożonej czynności; cechą tego testu jest odkrywanie przyczyn ewentualnych błędów Aleksandra Kuźnik 2015

6 zaawansowanie konstrukcyjne: standaryzowane
niestandaryzowane (nieformalne) zasięg stosowania: testy szerokiego użytku, testy nauczycielskie czynności wykonywane przez badanych: testy ustne testy pisemne Aleksandra Kuźnik 2015

7 w każdym systemie edukacyjnym
Uczeń wielojęzyczny wyzwanie w każdym systemie edukacyjnym Porozmawiajmy o tym 2-3 minuty Aleksandra Kuźnik 2015

8 Uczeń wielojęzyczny Jak do niego dotrzeć? Jak go uczyć?
Jak pomóc mu osiągać jak najlepsze wyniki? Jak go diagnozować i testować? Jak dostosować się do jego indywidualnych potrzeb? Aleksandra Kuźnik 2015

9 Aby sprawdzić, czy posuwamy się w stronę celu, trzeba wiedzieć, skąd dokładnie wyruszyliśmy i gdzie się obecnie znajdujemy. Aleksandra Kuźnik 2015

10 Ogólne cele testów ustalenie poziomu umiejętności ucznia
pomiar postępów ucznia w nauce wczesne wyłapanie możliwych zakłóceń procesu nauczania (dysleksja i inne zaburzenia) wyjaśnienie przyczyn niepowodzeń szkolnych mierzenie efektywności nauczania Aleksandra Kuźnik 2015

11 Pomiar umiejętności uczniów w Norwegii
Testy normatywne Testy opisowe Aleksandra Kuźnik 2015

12 Diagnozowanie umiejętności uczniów obcego pochodzenia w Norwegii
uczniowie norweskich szkół (kryteria) uczniowie nowo przybyli Aleksandra Kuźnik 2015

13 Testowanie uczniów w Polsce
Testy kompetencji roczne OBUT, OSKT po 3 klasie Sprawdzian szóstoklasisty Aleksandra Kuźnik 2015

14 Uczeń polskojęzyczny Co badamy, w jakim celu oraz w jaki sposób?
„nowy” „zasiedziały” Aleksandra Kuźnik 2015

15 Testy opracowane w Norwegii dostępne w języku polskim
Aleksandra Kuźnik 2015

16 Test badający bogactwo słów i pojęć oraz umiejętność czytania
Przydatny w wypadku uczniów dwujęzycznych Pozwala ustalić przyczyny niepowodzeń w nauce Trudno dostępny, konieczność zakupu Aleksandra Kuźnik 2015

17 Test oparty na bazie powszechnie używanych norweskich testów
Dostępny dla uczniów klas 2/3 oraz 4/5 Bada umiejętności ucznia w zakresie czytania Trudno dostępny, konieczność zakupu Skomplikowana procedura przeprowadzenia Błędy merytoryczne wynikające z dosłownego tłumaczenia norweskiego testu na polski Aleksandra Kuźnik 2015

18 Nowy uczeń, prosto z Polski
Aleksandra Kuźnik 2015

19 Diagnoza ucznia nowo przybyłego
Rozmowa z rodzicami Rozmowa z uczniem Test pomiaru wstępnego 6 latek – badanie gotowości szkolnej uczeń – umiejętności w zakresie czytania i pisania po polsku matematyki przyrody Aleksandra Kuźnik 2015

20 Uczeń 6 letni, który rozpoczyna dopiero naukę
Aleksandra Kuźnik 2015

21 Aleksandra Kuźnik 2015

22 Aleksandra Kuźnik 2015

23 Uczeń nowo przybyły, który chodził już do szkoły w Polsce
wersja optymistyczna wersja mniej optymistyczna Aleksandra Kuźnik 2015

24 Polskie testy kompetencji ucznia
Przygotowane do testowania uczniów polskich Forma zadań znajoma dzieciom W skondensowanej formie pozwolą szybko zyskać jako taką orientację w umiejętnościach ucznia Aleksandra Kuźnik 2015

25 Tema Morsmål proponuje
Test kompetencji dla dzieci po 1 i 2 latach nauki w Polsce język polski matematyka umiejętności społeczne i przyrodnicze Napisane w oparciu o polskie testy kompetencji dla klas 1 i 2 oraz polską wersję norweskiego kartleggingsprøve. Ezgemplarze dla uczestników Aleksandra Kuźnik 2015

26 Tema Morsmål proponuje
Test kompetencji dla dzieci po 3 latach nauki w Polsce język polski matematyka umiejętności społeczne i przyrodnicze (w przygotowaniu) Napisane w oparciu o polskie testy OBUT i OSKT Ezgemplarze dla uczestników Aleksandra Kuźnik 2015

27 Podsumowanie Aleksandra Kuźnik 2015

28 Dalsze testy po klasie 4, 5 i 6 w przygotowaniu 
Aleksandra Kuźnik 2015

29 Dziękuję za uwagę! Aleksandra Kuźnik 2015


Pobierz ppt "OCENA UMIEJĘTNOŚCI UCZNIA SZKOŁY PODSTAWOWEJ"

Podobne prezentacje


Reklamy Google