Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Prezentacja instytucji
2
Historia Poradni 31 grudnia 1971r. powołano do działania Poradnię Wychowawczo – Zawodową.
3
Historia Poradni Poradnia swoja pierwszą siedzibę posiadała w domu prywatnym w Działdowie przy ul. Zacisze. W tych warunkach Poradnia funkcjonowała do 1979r.
4
Zatrudnienie Zaczynała bardzo skromnie. Zatrudniała: 1 psychologa 2 pedagogów kierownika jednostki. Obecnie zatrudnia: 5 psychologów, 3 logopedów, (w tym surdologopedę, neurologopedę) 5 pedagogów,(w tym tyflopedagoga, surdopedagoga) 5 pedagogów (na część etatu) fizjoterapeutę (na część etatu) Lekarza konsultanta (na część etatu)
5
Historia poradni Zapadła decyzja o przeniesieniu poradni do siedziby w Domu Nauczyciela na ul. Hallera. Zajmowaliśmy tam na I piętrze pomieszczeń
6
Filia w Lidzbarku W 1986r. powołano do życia filię naszej placówki w Lidzbarku, która działa do dzisiaj w tej formie zapewniając dostęp do usług bliżej środowiska lidzbarskiego gdzie pracują: Psycholog, Logopeda, Pedagog’ Kierownik – pedagog.
7
W 1994r. poradnia przeniosła się do budynku przy ul. Grunwaldzkiej 7 .
Tu pracowaliśmy do 2004 r.
8
Historia poradni W 2004 roku zarząd Powiatu podjął decyzję o przeniesieniu naszej placówki do budynku Starostwa Powiatowego przy ul. Jagiełły 6/8, gdzie poradnia miała swoją siedzibę do styczna br.
9
Warunki lokalowe W związku z realizacją kolejnych zadań związanych min. z wypełnieniem zadań statutowych oraz przedzielanych kolejnych zadań przez przepisy prawa oświatowego potrzeba było polepszyć warunki lokalowe naszej instytucji. W 2016 r. Zarząd Powiatu podjął decyzję o budowie nowej siedziby dla naszej placówki.
10
Obecnie
11
Co robimy? Działalność Zespołu Orzekającego.
Orzekamy o potrzebie kształcenia specjalnego: niepełnosprawnych intelektualnie, niepełnosprawnych ruchowo, sprzężonych niepełnosprawnościach, Od 2009r. Autyzmie, w tym Zespole Aspergera, Słabym słyszeniu, Słabym widzeniu, Wydajemy orzeczenia o nauczaniu indywidualnym oraz opinie o wczesnym wspomaganiu rozwoju.
12
Co robimy? Na terenie placówki realizujemy:
terapię psychologiczną, w tym terapię rodzinną terapię pedagogiczną Terapię logopedyczną (neurologopedyczną) surodologopedyczną Terapie surdopedagogiczną (słabosłyszący) Terapię tyflopedagogiczną (słabowidzący) Socjoterapię Zajęcia z tzw. „szkoły dla rodziców” wg teorii Gordona Grupowe zajęcia rozwijające umiejętności społeczne (tzw. kompetencje miękkie) - grupa „odyseuszy” Odyssey of the mind. Wspieramy rozwój społeczny dzieci zdolnych Realizujemy zajęcia z doradztwa zawodowego.
13
Co robimy? Poradnia realizuje swoje zadania w formie:
diagnozy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej; opiniowania; indywidualnych lub grupowych zajęć terapeutycznych dla dzieci i młodzieży; terapii rodziny; grup wsparcia; mediacji; interwencji kryzysowej; warsztatów; porad i konsultacji; udziału w zebraniach rad pedagogicznych; wykładów i prelekcji; działalności informacyjno-szkoleniowej;
14
Praca poza placówką Zadania specjalistów realizowane poza Poradnią:
wsparcie merytoryczne dla nauczycieli, wychowawców i specjalistów udzielających pomocy psychologiczno- pedagogicznej; udział w zespołach powołanych w przedszkolach, szkołach i placówkach dla dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; warsztaty i szkolenia dla rodziców nauczycieli i wychowawców; zajęcia warsztatowe dla dzieci i młodzieży; porady i konsultacje dla uczniów, rodziców, nauczycieli, wychowawców; badania przesiewowe; badania diagnostyczne; badania ankietowe uczniów.
15
Co robimy? Przeprowadzamy badania: Psychologiczne, Pedagogiczne,
Logopedyczne. Konsultacje lekarskie (praca na dokumentach) w efekcie których wydajemy opinie w sprawach:
16
Efekt badań Wydajemy opinie w sprawie:
Wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej. Odroczenia rozpoczęcia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego. Zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego. Objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej. Dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb edukacyjnych ucznia: a) z chorobą przewlekłą, b) z odchyleniem rozwojowym c) zaburzeń zachowania i emocji Udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub toku nauki.
17
Efekty badań Objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu, szkole lub placówce z uwagi na: a) przejawiane predyspozycje lub uzdolnienia, b) przejawiane niepowodzenia edukacyjne, c) deficyty kompetencji i zaburzenia sprawności językowej d) sytuację kryzysową lub traumatyczną, e) trudną sytuację bytowo – społeczną rodziny, f) trudności adaptacyjne związane z różnicami kulturowymi lub zmianą środowiska edukacyjnego, w tym wynikającymi z wcześniejszym kształceniem za granicą. Objęcia ucznia zindywidualizowaną ścieżką realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego lub zindywidualizowaną ścieżką kształcenia.
18
Efekty badań Dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania ze względu na specyficzne trudności w uczeniu się lub ryzyko ich wystąpienia. Spełniania przez dziecko obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego poza przedszkolem, oddziałem przedszkolnym lub inną formą wychowania przedszkolnego spełniania obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki poza szkołą. Braku przeciwwskazań do wykonywania przez dziecko pracy lub innych zajęć zarobkowych. Zezwolenia na zatrudnienie młodocianego w celu przyuczenia do wykonywania określonej pracy lub nauki zawodu. I innych opinii
19
Co robimy? W ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka i jego rodziny (od wykrycia niepełnosprawności do pójścia do szkoły) prowadzimy zajęcia dla 21 dzieci : Terapię logopedyczną, Terapię SI Terapię pedagogiczną Trapię psychologiczną Fizjoterapię
20
Co robimy? W ramach realizacji rządowego programu wspierania dzieci i ich rodzin z tzw. ustawy „Za życiem” prowadzimy zajęcia dla 36 dzieci : Terapię logopedyczną, Terapię SI Terapię pedagogiczną Trapię psychologiczną Fizjoterapię
21
Konferencje Organizujemy konferencje tematyczne dla nauczycieli i innych podmiotów działających na rzecz dzieci i młodzieży. Przykładowe tematy: Inteligencja, a funkcjonowanie szkolne uczniów. Dyspraksja – kiedy wykonywanie prostej czynności staje się problemem. Współczesne formy zniewoleń – kiedy przyjemność przeradza się w uzależnienie.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.