Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

COFELY services - POLSKA

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "COFELY services - POLSKA"— Zapis prezentacji:

1 COFELY services - POLSKA
Kontrola BHP COFELY services - POLSKA 26/10/15 do 29/10/15 Posiedzenie końcowe TITRE DE LA PRESENTATION ( MENU "INSERTION / EN-TETE ET PIED DE PAGE") 00/00/2015

2 Punkt 1 Punkt 2 Punkt 3 Punkt 4 Plan Kontekst
Wnioski pozytywne / Punkty wymagające uwagi wg kryteriów Pola obserwacji Punkt 3 Wstępny wynik audytu Punkt 4 Główne zalecenia TITRE DE LA PRESENTATION ( MENU "INSERTION / EN-TETE ET PIED DE PAGE") 00/00/2015

3 Przypomnienie: harmonogram programu autdytu
Dzień1 26 Paź 15:00 Główne zalecenia Posiedzenie otwierające + Wymiany w oparciu o ramy odniesienia audytu Prezes: Jan Woźniak Kierownik Dz. Osobowego: Justyna Zalesińska Koordynator ds. BHP: Izabella Zemla (praca na niepełny etat) Dyrektor Operacyjny: Marcin Biskup Kierownicy Projektu: Bogdan Altewęgier; Artur Małyszko Kazimierz Dmowski Dzień2 27 Oct Wizje lokalne Park Postepu Lopuszanska Business Park Dzień3 28 Paź Wizja lokalna Exatel, Wywiad Koordynator ds. BHP, Warszawa Dzień4 29 Paź Posiedzenie końcowe Od do 13.00 Ci sami uczestnicy co w pierwszym dniu 00/00/2015 TITRE DE LA PRESENTATION ( MENU "INSERTION / EN-TETE ET PIED DE PAGE")

4 Punkt 1 Posiedzenie końcowe Kontekst
TITRE DE LA PRESENTATION ( MENU "INSERTION / EN-TETE ET PIED DE PAGE") 00/00/2015

5 Kontekst Wysokiej rangi polskie regulacje dotyczące BHP: Wymogi BHP dotyczące wyboru wykonawców, opisów stanowisk pracy ... COFELY services PL działalność w zakresie: Usługi FM, Przemysł, Logistyka, Szpitale. Jeden z pięciu liderów w Polsce 289 pracowników, bez pracowników tymczasowych, wiele lokalizacji zatrudnia od 4 do 20 pracowników Wykonawcy <10% siły roboczej Osiągane wyniki z BHP w ciągłym udoskonalaniu ISO 9001, ISO certyfikacja w przygotowaniu Wnioski pozytywne: Zaangażowanie Prezesa w kwestie BHP Pozytywny duch współpracy 00/00/2015 TITRE DE LA PRESENTATION ( MENU "INSERTION / EN-TETE ET PIED DE PAGE")

6 Punkt 2 Posiedzenie końcowe
Wnioski pozytywne / Punkty wymagające uwagi wg kryteriów Pola obserwacji TITRE DE LA PRESENTATION ( MENU "INSERTION / EN-TETE ET PIED DE PAGE") 00/00/2015

7 Kryterium 1 : Zaangażowanie kierownictwa
Wnioski pozytywne: Jasna wizja Prezesa dotycząca kwestii BHP: « zwalczanie rutyny » Globalna Polityka Jakości dot. BHP Punkty wymagając uwagi: Kultura reaktywna: zgodność z przepisami => cele ograniczone do FR (wyników finansowych), brak kierowniczy kontroli w zakresie BHP (MSV) … rozpoczęcie procesu MSV przez Prezesa/Dyrektora Operacyjnego/Kierownika Projektu (3 do 6 MSV rocznie) Brak sformalizowanych spotkań pomiędzy kierownikami projektu w celu uzyskania jednorodnego podejścia do problemów oraz wymiany doświadczeń => mogłyby być organizowane przez Dyrektora Operacyjnego Kierownicy Budowy nie organizują regularnych spotkań roboczych (dla uzyskania lepszego efektu - jedno spotkanie robocze na jeden temat) 00/00/2015 TITRE DE LA PRESENTATION ( MENU "INSERTION / EN-TETE ET PIED DE PAGE")

8 Kryterium 2 : Koordynacja BHP
Wnioski pozytywne: 2 koordynatorów BHP zwanych « Inspektorami ds. BHP »: Północ (praca na niepełny etat) Południe (zlecenie usługi na zewnątrz) Kompetentna, szczegółowa kontrola warunków pracy w budynku T-Mobile z zaleceniami Prawidłowe informowanie kierowników merytorycznych Punkty wymagając uwagi: Niezbyt widoczne wdrożone działania: % zrealizowanej analizy ryzyka, % rozwiązanych niezgodności wynikających z kontroli / audytów … brak udziału ścisłego kierownictwa na poziomie kontroli ryzyka (przykład podstawowego środowiska pracy ma być dostarczony przez zespół audytu ) 00/00/2015 TITRE DE LA PRESENTATION ( MENU "INSERTION / EN-TETE ET PIED DE PAGE")

9 Kryterium 3 : Dialog społeczny
Wnioski pozytywne: Komitet ds. BHP wymagany polskim prawem: 4 spotkania na rok (przedstawiciele – Inspektorzy BHP – lekarze) Przedstawiciele zaangażowani w prowadzenie analizy wypadku 00/00/2015 TITRE DE LA PRESENTATION ( MENU "INSERTION / EN-TETE ET PIED DE PAGE")

10 Kryterium 4 : Ocena i kontrola operacyjna ryzyka
Wnioski pozytywne: Identyfikacja zagrożeń i ocena ryzyka dla każdej nowej umowy (wymagana przepisami prawa polskiego) Sformalizowane procedury + instrukcje operacyjne dla zagrożeń kluczowych + dostęp pracowników poprzez stronę internetową e-cofely (praca na wysokości, korzystanie z drabiny …) Arkusze danych bezpieczeństwa materiałowego dotyczące wyrobów chemicznych dostępne w każdej lokalizacji (LSR) Wskaźnik strat z uwagi na nieobecność pracowników w pracy spowodowanej chorobami lub urazami w miejscu pracy przekazane kierownikom budowy … Punkty wymagając uwagi: … ale wskaźnik LSR nie jest znany pracownikom, z którymi przeprowadzone rozmowy (brak spotkań na temat zaangażowania pracowników, ale prowadzona jest komunikacja między kierownictwem a pracownikami) slajdy, wideo, dla spotkań na zaangażowanie pracowników dostępne na 00/00/2015 TITRE DE LA PRESENTATION ( MENU "INSERTION / EN-TETE ET PIED DE PAGE")

11 Kryterium 4 : Ocena i kontrola operacyjna ryzyka
Punkty wymagając uwagi: Ogólna analizy ryzyka nie jest dostępna w Łopuszańska Business Park, częściowo dostępna w Exatel … personel nie zna dokładnie tych kwestii: w szczególności kwestii dotyczących głównych zagrożeń dotyczących kolizji przechodnia i pojazdu (Exatel, Łopuszańska ) Lopuszanska Helmet? High visibility jaket? Exatel 00/00/2015 TITRE DE LA PRESENTATION ( MENU "INSERTION / EN-TETE ET PIED DE PAGE")

12 Zasady stosowania sprzętu ochrony osobistej nie są jasne:
W jakim przypadku musimy zakładać kask ochronny? Okulary? Ochrony słuchu? Obuwie ochronne? Kurtki odblaskowe? W praktyce opiera się na doświadczeniu techników Określ lokalnie na każdej lokalizacji (jeden arkusz): Niebezpieczne/Krytyczne/Bezpieczne obszary i zadania z wymaganym sprzętem ochrony osobistym Komunikowanie, wywieszanie, oraz okresowo sprawdzana zgodność na stosowanie 00/00/2015 TITRE DE LA PRESENTATION ( MENU "INSERTION / EN-TETE ET PIED DE PAGE")

13 Kryterium 5 : Procesy i BHP
Wnioski pozytywne: Przed rozpoczęciem umowy: Ocena kwestii PHP przez Inspektora BHP (w tym kontrola) przeszkoleni nowozatrudnieni pracownicy. Punkty wymagając uwagi: Brak blokady odcinającej zasilanie (należy dostarczyć urządzenia blokujące zasilanie nawet, jeżeli nie jest to wymagane polskimi przepisami prawa) ) Kłódka, która nie pozwala wyłączyć zasilania z uwagi na nie zakończoną pracę Przykład kompletnego oznakowania i blokad bezpieczeństwa 00/00/2015 TITRE DE LA PRESENTATION ( MENU "INSERTION / EN-TETE ET PIED DE PAGE")

14 Kryterium 6 : Zdrowie Wnioski pozytywne:
Okresowe badania lekarskie wymagane polskim prawem: co 5 lat dla pracowników umysłowych, co 3 lata dla fizycznych Kwestie stresu ujęte w zakresie identyfikacji zagrożeń oraz ocena ryzyka Na każdej lokalizacji znajduje się apteczka pierwszej pomocy dla pracowników Punkty wymagając uwagi: Rozpoczęcie oceny « jakości życia w pracy » oraz oceny zagrożenia psychologicznego (Międzynarodowa Umowy ENGIE) Exatel 00/00/2015 TITRE DE LA PRESENTATION ( MENU "INSERTION / EN-TETE ET PIED DE PAGE")

15 Kryterium 7 : Kierowanie/Ukierunkowanie
Wnioski pozytywne: Ocena jakości Punkty wymagając uwagi: Cele ograniczone do wskaźnika częstotliwości Brak planu działania (działania następcze od % analizy ryzyka uzyskanych rekomendacji wynikających z kontroli, wizyt, audytów) Brak okresowego ukierunkowania obejmującego Ocenę Systemu Zarządzania BHP 00/00/2015 TITRE DE LA PRESENTATION ( MENU "INSERTION / EN-TETE ET PIED DE PAGE")

16 Kryterium 8 : Role i zakres odpowiedzialności
Wnioski pozytywne: Uaktualnione opisy stanowisk wymagane polskim prawem: zakres odpowiedzialności, wymagane uprawnienia Uprawnienia odnośnie gazu, elektrycz., dźwigowe Punkty wymagając uwagi: Nie należy zapominać o podpisaniu opisu stanowiska Kierownik Budowy Exatel Technik Exatel 00/00/2015 TITRE DE LA PRESENTATION ( MENU "INSERTION / EN-TETE ET PIED DE PAGE")

17 Kryterium 9 : Zarządzanie kompetencjami
Wnioski pozytywne: Kompletne program szkoleniowy BP dla kierowników budowy poświęcony kwestiom BHP: kwestie prawne, identyfikacja zagrożeń oraz analiza ryzyka, analiza wypadków: 4 dni nauki własnej lub 2 dni w przypadku udziału w kursie Motywacja na podstawie zachowania dla kierownika (rocznie) lub techników (kwartalnie) Punkty wymagając uwagi: Brak rocznych ocen dla kierowników budowy i techników 00/00/2015 TITRE DE LA PRESENTATION ( MENU "INSERTION / EN-TETE ET PIED DE PAGE")

18 Kryterium 10 : Komunikacja
Wnioski pozytywne: Strona intranetowa dostępna dla wszystkich pracowników Dla maszyn i urządzeń oraz ważnych prac wywieszone instrukcje Punkty wymagając uwagi: Brak ostrzeżenia « człowiek przy pracy » sygnalizującego pracę w toku Brak wskazania o PPE (środki ochrony osobistej) przed urządzeniami (patrz kryterium 6 powyżej) Niezbyt precyzyjna informacja o zdarzeniach BHP: Wyniki BHP, temat miesiąca, wnioski/nauczki z wypadków, dobre praktyki branżowe, sytuacje grożące wypadkiem, raporty ze spotkań komitetu ds. BHP … wprowadzenie miesięcznego okólnika o kwestiach BHP Pracownicy nie przyswajają sobie Zasad Ratowania Życia Ex SITA F na każdej lokalizacji na takiej samej wywieszonej tablicy BHP Wyniki FR (wyniki finansowe, SR (wyniki bezpieczeństwa) wnioski/nauczki z wypadku najświeższe informacje W Exatel znajduje się tylko jedna tablica informacyjna o BHP 00/00/2015 TITRE DE LA PRESENTATION ( MENU "INSERTION / EN-TETE ET PIED DE PAGE")

19 Kryterium 11 : Audyty – Kontrole
Wnioski pozytywne: Kontrole prowadzone przez inspektora BHP w oparciu o system odniesienia kontroli dla oceny zgodności Audyty jakości/ochrony środowiska Audytor wewnętrzny prowadzi audyty w każdej lokalizacji Punkty wymagając uwagi: Działania następcze wynikające z rekomendacji Działania + osoba odpowiedzialna + termin 00/00/2015 TITRE DE LA PRESENTATION ( MENU "INSERTION / EN-TETE ET PIED DE PAGE")

20 Kryterium 12 : Zarządzanie kryzysem
Wnioski pozytywne: System alarmowy w nagłych przypadkach wymagających udzielenia pierwszej pomocy (zewnętrzne oraz wewnętrzne numery telefonów) Instrukcje na wypadek pożaru i ewakuacji Punkty wymagając uwagi: Brak sformalizowanego zarządzania kryzysem w COFELY services PL na poziomie: w oparciu o scenariusz krytyczny: przerwa w dostawie energii elektrycznej, pożar/wybuch w budynku przemysłowym, śmiertelny wypadek, krytycznych zjawisk pogodowych, kryzys w szpitalu … W tym reakcja na zarządzanie scenariuszem W tym system alarmowy skierowany do centrali z eskalacją międzynarodową BU-BES Sprawdzanie systemu zarządzania kryzysem: ćwiczenia 00/00/2015 TITRE DE LA PRESENTATION ( MENU "INSERTION / EN-TETE ET PIED DE PAGE")

21 Kryterium 13 : Korzyści wynikające z doświadczenia
Wnioski pozytywne: Wszystkie wypadki (z lub bez zwolnień lekarskich) są analizowane Metoda 3 przyczyn: L: ludzka ; T: techniczna O: organizacyjna (jest to więcej niż wymagają przepisy prawa) Informacja wysyłana do lokalizacji ( ) Punkty wymagając uwagi: Wymiana informacji ze wszystkimi lokalizacjami? Wywieszanie informacji, biuletyny, rozmowy robocze Rekomendacja na podstawie jednego wypadku 00/00/2015 TITRE DE LA PRESENTATION ( MENU "INSERTION / EN-TETE ET PIED DE PAGE")

22 POLA OBESRWACJI Te zdjęcia są wyborem
- sytuacji pod kontrolą; dobry praktyk branżowych - sytuacji do poprawy; zagrożenia. Z uwagi na ich wybór nie można dokonać podsumowania ogólnego stanu kontroli bezpieczeństwa odwiedzanych lokalizacji Dobre praktyki 00/00/2015 TITRE DE LA PRESENTATION ( MENU "INSERTION / EN-TETE ET PIED DE PAGE")

23 WRAŻENIE OGÓLNE Profesjonalizm: Pracownicy, których spotkaliśmy bardzo troszczą się o wizerunek COFELY Services: wysoki poziom czystości, dobrych duch współpracy Inspekcje: Wszystkie posiadane maszyny i urządzenia, narzędzia są kontrolowane 00/00/2015 TITRE DE LA PRESENTATION ( MENU "INSERTION / EN-TETE ET PIED DE PAGE")

24 Elektryczne Praca na wysokości Park Postepu Zalety
Utrzymanie w czystości Obiekty w dobrym stanie Inspekcje Segregacja –niedziałającego sprzętu Elektryczne Exatel Nie odpowiednie PPE! Okulary, brak masek przy elektrycznych błyskach 00/00/2015 TITRE DE LA PRESENTATION ( MENU "INSERTION / EN-TETE ET PIED DE PAGE")

25 Lopuszanska Business Park
Praca na wysokości: wysoki poziom ryzyka jest odzwierciedlony w analizie ryzyka? czy spisana jest procedura obejmująca pracę na dachu? Zalety Utrzymanie czystości Obiekty w dobrym stanie Inspekcje Wysokie ryzyko kolizji pojazdu z przechodniem Dobre zarządzanie odpadami materiałów do powlekania 00/00/2015 TITRE DE LA PRESENTATION ( MENU "INSERTION / EN-TETE ET PIED DE PAGE")

26 Exatel Zalety Utrzymanie w czystości Obiekty w dobrym stanie Inspekcje
Instrukcje we wszystkich miejscach pracy Kask ochronny z ochroną przed hałasem Instrukcje COFELY na drzwiach 00/00/2015 TITRE DE LA PRESENTATION ( MENU "INSERTION / EN-TETE ET PIED DE PAGE")

27 Rzeczy składowane przez klienta EXATEL: Inspektor BHP z firmy COFELY Services oraz inspektor BHP z EXATEL muszą poszukać lepszego rozwiązania 00/00/2015 TITRE DE LA PRESENTATION ( MENU "INSERTION / EN-TETE ET PIED DE PAGE")

28 Exatel Zalety Utrzymanie w czystości Obiekty w dobrym stanie Inspekcje
Wywieszone instrukcje dla każdego sprzętu i prac 00/00/2015 TITRE DE LA PRESENTATION ( MENU "INSERTION / EN-TETE ET PIED DE PAGE")

29 Ostrzeżenie dla wszystkich lokalizacji
Dla każdej lokalizacji: należy pamiętać o ochronie głowy Wysokie ryzyko kolizji pojazdu z przechodniem 00/00/2015 TITRE DE LA PRESENTATION ( MENU "INSERTION / EN-TETE ET PIED DE PAGE")

30 Punkt 3 Posiedzenie końcowe Wstępny wynik audytu
TITRE DE LA PRESENTATION ( MENU "INSERTION / EN-TETE ET PIED DE PAGE") 00/00/2015

31 Tentative audit score Tentative audit score to be validated = 1,7 / 3
Wstępny wynik audytu Audyt porównawczy a samoocena 1. Zaangażowanie Kierownictwa 13. Korzyści Wynikające z Doświadczenia 2. Koordynacja BHP 12. Zarządzanie Kryzysem 3. Dialog Społeczny 4. Ocena i Operacyjna Kontrola Ryzyka 11. Audyty - Kontrole 10. Komunikacja 5. Procesy i BHP 9. Zarządzanie Kompetencjami 6. Zdrowie Wynik audytu 8. Role i Zakres Odpowiedzialności 7. Kierowanie/Ukierunkowanie 7. Samoocena Tentative audit score to be validated = 1,7 / 3 Wstępny wynik audytu pow. być zaktualizowany do 00/00/2015 TITRE DE LA PRESENTATION ( MENU "INSERTION / EN-TETE ET PIED DE PAGE")

32 Od reaktywnej i sformalizowanej kultury do proaktywnej i wspóldzielonej kultury
COFELY services PL Dzisiaj COFELY services PL Jutro Częstotliwość wypadków Zgodność z przepisami prawa, certyfikacja ISO, zasady i procedury Wizyty kierowników w sprawie bezpieczeństwa, rozmów roboczy, raportowania o sytuacjach grożących wypadkiem, nauczkach Reaction Anticipation ** Les deux courbes de tendance illustrent les périodes SMS et culturel, cela ne fait que renforcer le fait qu’avec le résultat visé le développement d’une culture de la sécurité est incontournable, expliquer / justifier le palier observé en Mentionner l’objectif zéro accident mortel en responsabilité Transition avec les slides suivant : L’approche système de management se situe ainsi plus largement dans une approche collective (culture et équipe de travail) et individuelle « Réactif » : l’application de ce type de culture ne permet pas de diminuer le TF au-delà d’un certain niveau « Systémique » : c’est une boucle d’amélioration continue (analyse plus approfondie). C’est un palier pour aller plus loin. « Proactif » : chaque employé est engagé dans sa sécurité (sensibilisation, initiative,…). Comment obtenir l’engagement individuel des salariés du Groupe « Partagée » : on devient meilleur en groupe, REX, partages des expériences, esprit d’équipe Courbe de Bradley : Culture réactive et systémique : culture de dépendance car au travail on respecte les règles mais en absence de contrainte : changement de comportement Culture proactive et partagée : culture interdépendante, convaincu personnellement, important pour l’équipe. PERFORM 2015 : L’enjeu du Groupe est aussi d’arriver à une culture Santé Sécurité pleinement intégrée aux autres domaines d’action. Les objectifs Santé Sécurité doivent être cohérents avec les objectifs qualité, productivité… Reaktywna Sformalizow. Proaktywna Współdzielona Stosowanie przepisów Odpowiedzialność koordynatora HSE Instrukcje dot. postępowania po wypadku Osobiste środki ochronne Zaangażowanie kierowników System zarządzania (PDCA) Zasady i procedury Dogłębna analiza wypadków Wspólne zabezpieczenia Zaangażowanie wszystkich pracowników Indywidualna czujność Wizyty kierowników w sprawie bezpieczeństwa Inicjatywy Radzenie sobie z incydentami w oparciu o ich potencjalną dotkliwość Raportowanie o niebezpiecznych sytuacjach Duch współpracy Zbiorowa czujność Dialog i wymiana informacji Dzielenie się dobrymi praktykami Nagrody Korzyści wynikające z doświadczenia Un clic  diapositive suivante Risque d ’irradiation

33 Punkt 4 Posiedzenie końcowe Główne zalecenia
TITRE DE LA PRESENTATION ( MENU "INSERTION / EN-TETE ET PIED DE PAGE") 00/00/2015

34 Główne zalecenia 1. Opracowanie polityki BHP o jasnych celach 2. Ponowne zbadanie lokalnie analizy ryzyka oraz wyjaśnienie kwestii zbiorowych i indywidualnych środków ochrony osobistej (PPE) 3. Opracowanie planu działania w celu wdrożenia polityki BHP 4. Sprawdzenie jej wdrożenia oraz dokładności (wizyty kierowników dot. bezpieczeństwa) 5. Wykonanie oceny zarządzania BHP 6 Zachęcanie do odpowiedniego zachowania, dobrych praktyk, oraz zaangażowania się personelu: premie indywidualne, wspólne wyzwania, najnowsze wiadomości … 7. Opracowanie operacyjnego zarządzania kryzysem przez Centralę oraz organizacja corocznych ćwiczeń 8. Komunikowanie się: Spotkania robocze + wywieszenia tablicy BHP … kontynuowanie zwalczania rutyny 00/00/2015 TITRE DE LA PRESENTATION ( MENU "INSERTION / EN-TETE ET PIED DE PAGE")

35 Bardzo dziękuję Państwu za udział.
Mamy nadzieję, że ta analiza pomoże Państwu wzmocnić zarządzanie BHP oraz kontrolować ryzyko operacyjne. TITRE DE LA PRESENTATION ( MENU "INSERTION / EN-TETE ET PIED DE PAGE") 00/00/2015


Pobierz ppt "COFELY services - POLSKA"

Podobne prezentacje


Reklamy Google