Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
PRZEDSZKOLA NR 5 W SOKÓŁCE NA LATA 2018-2021
Koncepcja pracy PRZEDSZKOLA NR 5 W SOKÓŁCE NA LATA
2
Koncepcja pracy Koncepcja funkcjonowania i rozwoju Przedszkola Nr 5 w Sokółce została opracowana w oparciu o: Ustawę o systemie oświaty z dnia 7 września 1991r. (Dz. U. z 2017 r. poz. 2198, 2203i 2361). Ustawę z dnia 14 grudnia 2016r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59, 949 i 2203). Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej. Kartę Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. (Dz. U. z 2017r. poz i 2203). Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017r. w sprawie nadzoru pedagogicznego. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017r. w sprawie organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym. Statut Przedszkola Nr 5 w Sokółce.
3
Koncepcja pracy przedszkola dotyczy:
Dzieci Rodziców Nauczycieli Środowiska lokalnego W NASZYM PRZEDSZKOLU: Dajemy dzieciom szansę poznania i wyrażania siebie poprzez twórcze działania oraz rozwijamy kompetencje kluczowe Wzmacniamy mocne strony dzieci Mmmmmmmm
4
Koncepcja pracy WIZJA Przedszkola:
Gwarancja sukcesu na starcie w dorosłość. Rodzice uczestniczą w życiu przedszkola. Działamy na rzecz środowiska lokalnego. Mmmmmmmm
5
Koncepcja pracy MISJA PLACÓWKI
Jesteśmy placówką otwartą na potrzeby i zainteresowania dziecka. Wspieramy aktywność i kreatywność, pomagamy w rozwoju talentów, zachęcamy do pokonywania trudności i barier. Promujemy zdrowy i aktywny tryb życia Jesteśmy partnerem rodziny w wychowywaniu dziecka. Mmmmmmmm
6
Koncepcja pracy CELE GŁÓWNE
1. Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej. Przedszkole osiąga cele zgodne z polityką oświatową państwa. 2. Procesy zachodzące w przedszkolu. Procesy zachodzące w przedszkolu służą realizacji przyjętej w przedszkolu koncepcji pracy. Mmmmmmmm
7
Koncepcja pracy 3. Funkcjonowanie przedszkola w środowisku lokalnym.
CELE GŁÓWNE 3. Funkcjonowanie przedszkola w środowisku lokalnym. Przedszkole współpracuje ze środowiskiem na rzecz rozwoju własnego i lokalnego. 4. Zarządzanie przedszkolem. Zarządzanie zapewnia sprawne funkcjonowanie przedszkola. Mmmmmmmm
8
Koncepcja pracy CELE SZCZEGÓŁOWE:
Zapewnianie funkcji opiekuńczych, wychowawczych i kształcących, a także możliwości wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do potrzeb rozwojowych dzieci.( Dzień Rodziny, Dzień Babci i Dziadka… Rozwijanie czytelnictwa poprzez udział w programach ,akcjach i projektach edukacyjnych ( „Nowoczesne przedszkole" „Cała Polska czyta dzieciom", „Przyjaciel (Nie)Potrzebnej Książki” i „Książka (dla) Przedszkolaka” Kształtowanie postaw prozdrowotnych oraz wartości moralnych ( Maraton Przedszkolaków, Dzień Dobrych Uczynków… Rozwijanie sprawności fizycznej i emocjonalnej( Olimpijka, Klub Wolontariusza, akcje charytatywne…) Mmmmmmmm
9
Koncepcja pracy CELE SZCZEGÓŁOWE :
Współpraca z placówkami oświatowymi, instytucjami i organizacjami działającymi w środowisku. Indywidualizacja procesu wspomagania rozwoju dziecka przez stosowanie różnorodnych metod pracy. Mmmmmmmm
10
Koncepcja pracy NASZ ABSOLWENT JEST : DZIECI
Samodzielny; ciekawy świata; kreatywny ; ma motywację do uczenia się i wysiłku intelektualnego; odporny na stres; współpracuje w grupie; przestrzega norm i zasad; współdziała z rówieśnikami; toleruje odmienności postaw, przekonań i wyglądu; odpowiedzialny za swoje czyny i za innych; jest empatyczny i ma szacunek dla starszych i rówieśników; Mmmmmmmm
11
Koncepcja pracy NASZ ABSOLWENT : ROZUMIE I ZNA: zasady bezpieczeństwa;
zasady zabawy; zasady higieny i dbałości o zdrowie i sprawność fizyczną; zasady kultury współżycia, normy postępowania i współdziałania z rówieśnikami; prawa i obowiązki dziecka i respektuje prawa innych ludzi; potrzebę szanowania przyrody i środowiska; kulturę i dziedzictwo własnego regionu; symbole narodowe;. Mmmmmmmm
12
Koncepcja pracy NASZ ABSOLWENT UMIE :
cieszyć się z własnych osiągnięć; odczuwać satysfakcję z samodzielnie wykonanej pracy i zadania; współdziałać w zespole; POTRAFI : wyrażać swoje uczucia; dzielić się swoimi pomysłami; rozwijać pasje, zainteresowania i talenty; występować publicznie i reprezentować swoją grupę czy przedszkole; szczyci się swoimi osiągnięć Mmmmmmmm
13
Koncepcja pracy NASZ ABSOLWENT Posiada: podstawową wiedzę o świecie;
umiejętności niezbędne do podjęcia nauki w szkole; wrażliwość na sztukę i piękno otaczającego świata; zdolność do obdarzania innych uwagą; zdolność porozumiewania się w sposób zrozumiały dla innych; poczucie własnej wartości, tak, aby sytuacje, w których jest oceniane, nie hamowały jego aktywności; świadomość bycia Polakiem; wiedzę i wyobrażenie o obowiązkach wynikających z roli ucznia; Mmmmmmmm
14
Diagnoza osiągnięć dzieci:
Koncepcja pracy Diagnoza osiągnięć dzieci: • wnikliwa obserwacja dzieci, • informowanie rodziców o stanie rozwoju dziecka po diagnozie wstępnej i końcowej, • wspieranie rozwoju dzieci, praca według indywidualnych możliwości, dokumentowanie wyników obserwacji, • przeprowadzenie diagnozy końcowej, formułowanie wniosków do dalszej pracy, • przekazanie rodzicom informacji o stanie gotowości szkolnej dziecka . Mmmmmmmm
15
Badanie osiągnięć dzieci odbywa się na podstawie:
Koncepcja pracy Badanie osiągnięć dzieci odbywa się na podstawie: prezentacji dokonań dzieci (występy artystyczne, wystawy, konkursy), teczek prac plastycznych i innych dokumentów, arkuszy obserwacji rozwoju dziecka, rozmów z dziećmi i rodzicami materiałów reportażowych (zdjęcia, filmy), obserwacji funkcjonowania w grupie. Mmmmmmmm
16
Formy współpracy z rodziną dziecka:
Koncepcja pracy RODZICE Formy współpracy z rodziną dziecka: Zabrania indywidualne i grupowe Zajęcia otwarte dla rodziców Warsztaty plastyczne Festyn rodzinny Uroczystości, akcje, konkursy Spotkania z psychologiem Mmmmmmmm
17
Formy współpracy z rodzicami:
Koncepcja pracy RODZICE Formy współpracy z rodzicami: konsultacje i porady indywidualne, prowadzenie kącików informacyjnych dla rodziców dni otwarte, spotkania adaptacyjne spotkania mające na celu poznanie zawodów wykonywanych przez rodziców. Mmmmmmmm
18
Nauczyciele w naszym przedszkolu:
Koncepcja pracy . NAUCZYCIELE Nauczyciele w naszym przedszkolu: Aktywni, twórczy i innowacyjni, zaangażowani w swoją pracę, taktowni, Monitorują efektywność własnej pracy oraz postępy dzieci Współpracują z zespołem specjalistów, rodzicami i środowiskiem lokalnym, Dostosowują metody i formy pracy do możliwości rozwojowych dzieci, Udzielają pomocy psychologiczno-pedagogicznej, Przygotowani merytorycznie i metodycznie, stale podnoszą swoje kwalifikacje Mmmmmmmm
19
MONITOROWANIE OSIĄGNIĘĆ NAUCZYCIELI
Koncepcja pracy . MONITOROWANIE OSIĄGNIĘĆ NAUCZYCIELI Rozmowy z rodzicami, nauczycielami Obserwacja zajęć, uroczystości przedszkolnych, programów artystycznych dzieci ,analiza wytworów dziecięcych Lustracja sal, tablic, wystawek prac dzieci Dokumentacja potwierdzająca pracę nauczyciela ,karta samokształceniowa oraz arkusz samooceny Mmmmmmmm
20
Cele współpracy z instytucjami:
Koncepcja pracy . WSPÓŁPRACA ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM Cele współpracy z instytucjami: rozbudzanie zainteresowań i rozwijanie zdolności dzieci, kształtowanie postaw społecznie pożądanych, poszerzenie kontaktów zawodowych, które mogą zaowocować dalszą współpracą na rzecz dzieci, zaangażowanie w życie społeczne środowiska lokalnego, włączanie się w organizowane na terenie miasta imprez kulturalnych, konkursów, Dni Sokółki Mmmmmmmm
21
Koncepcja pracy PROMOCJA PLACÓWKI
Działania promocyjne obejmują: Udział w konkursach , akcjach, imprezach, uroczystościach i przeglądach dziecięcych Prezentowanie osiągnięć dzieci i przedszkola w mediach i czasopismach, Strona internetowa naszego przedszkola; własne logo, koszulki z logo dla każdego przedszkolaka oferta zajęć Udział w akcjach ogólnopolskich, m.in.: Cała Polska Czyta Dzieciom, Selektywna Zbiórka Odpadów, Zbieranie nakrętek, Maraton Przedszkolaków, Dzień Dobrych Uczynków, Dzień Ziemi… Dbałość o estetykę otoczenia wewnątrz i na zewnątrz budynku. Mmmmmmmm
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.