Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałDamian Czajkowski Został zmieniony 6 lat temu
1
Trójpak paliwowy – wpływ na kondycję branży paliwowej oraz na Spółkę „OLPP”.
2
Spółka OLPP to: Spółka należąca do Grupy Kapitałowej PERN. Sieć 19 Baz Paliw zlokalizowanych na terenie całego kraju, w których magazynowane i przeładowywane są paliwa płynne. 5 Baz Paliw połączonych rurociągiem dalekosiężnym należącym do Spółki PERN. Baza Paliw w Dębogórzu umożliwiająca przyjęcie i wydanie paliw płynnych drogą morską. Bazy wschodnie (Narewka, Małaszewicze, Zawadówka) styk dwóch różnych układów torowych (tor normalny i szeroki) - przeładunek bezpośredni. Pojemność zbiornikowa ok. 1,8 mln m3. Sieć 8 akredytowanych laboratoriów zlokalizowanych w największych Bazach Paliw.
3
Spółka OLPP oferuje usługi:
składowania i przeładunku paliw ciekłych do bieżącego zaopatrywania stacji paliw, utrzymywania zapasów interwencyjnych, tworzenia i utrzymywania zapasów obowiązkowych paliw ciekłych, tzw. usługa biletowa, dozowania biokomponentów do paliw, przeładunku bezpośredniego paliw (tor szeroki - tor znormalizowany), dozowania dodatków firmowych do paliw, badania laboratoryjnego paliw, badania laboratoryjnego środowiska naturalnego i środowiska pracy.
4
Za pośrednictwem Baz Paliw w Spółce realizowane są przyjęcia i wydania paliw z 4 kanałów dystrybucyjnych, tj.: rurociągiem dalekosiężnym, transportem morskim, transportem kolejowym, transportem drogowym. Standardowe przyjęcia: rurociąg, tankowiec, kolej. Standardowe wydania: transport drogowy, rurociąg, kolej.
5
Podstawowy model usługi realizowanej w OLPP
Rafineria Rurociąg dalekosiężny PERN Standardowa partia: 8000 m3, czas ok. 24 godz. Baza Paliw OLPP Produkt bazowy Stacja Paliw Biokomponent Dodatek Underground tank
6
Zmiany wynikające z tzw. „pakietu paliwowego”:
1 sierpnia 2016 weszły w życie nowe zasady rozliczania podatku VAT przy nabyciach wewnątrzwspólnotowych paliw (WNT). zgodnie z art. 17a ustawy o VAT płatnikiem podatku przy WNT stał się zarejestrowany odbiorca lub skład podatkowy, dokonujący WNT na rzecz podmiotu trzeciego. W rozumieniu w/w przepisu OLPP stało się płatnikiem VAT przy WNT. Podmiot dokonujący nabycia wewnątrzwspólnotowego musi: posiadać koncesję na obrót paliwami ciekłymi z zagranicą (OPZ), być właścicielem nabywanych paliw, posiadać siedzibę lub oddział w Polsce. Zmiany miały na celu ograniczenie szarej strefy w zakresie dostawców paliw na polski rynek.
7
Zmiany wynikające z tzw. „pakietu przewozowego”:
Od 18 kwietnia weszła w życie Ustawa o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów. Ustawa określa obowiązki podmiotu wysyłającego, podmiotu odbierającego, przewoźnika i kierującego środkiem transportu, dotyczące drogowego przewozu towarów oraz odpowiedzialności za ich naruszenie. Ustawa opisuje System monitorowania drogowego przewozu towarów stał się narzędziem do walki z nieuczciwymi podmiotami, które nielegalnie handlują m.in. paliwami płynnymi. Przejrzyste monitorowanie przewozu umożliwia specjalnie utworzony w tym celu rejestr zgłoszeń, tzw. SENT. Zmiany miały na celu ograniczenie szarej strefy w obszarze dostaw realizowanych transportem drogowym na terytorium kraju.
8
Wpływ zmian prawnych na rynek paliw w Polsce, na podstawie danych OLPP
Spółka OLPP obserwuje gwałtowne wzrosty wydań paliw na rynek z Baz Paliw. Sierpień 2016 – wejście w życie pakietu paliwowego – wzrost o 27% w stosunku do sierpnia 2015. Sierpień do lipca wzrost o 11%. Marzec 2017 – miesiąc przed wejściem w życie pakietu przewozowego – wyprzedzający efekt z uwagi na niepewności po stronie przedsiębiorców – wzrost o 31% w stosunku do marca 2016. Okres maj – sierpień 2017 – stabilizacja pakietu przewozowego - wzrost o 26% w stosunku do analogicznego okresu 2016. Sierpień rekordowy w historii Spółki wolumen wydań na rynek.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.