Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

ORGANIZACJA PRACY W CUW

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "ORGANIZACJA PRACY W CUW"— Zapis prezentacji:

1 ORGANIZACJA PRACY W CUW
DOCHODY BUDŻETOWE

2 Dochody budżetowe: Grzywny i inne kary od osób fizycznych (obowiązek szkolny) Wpływy z opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz z wyżywienia w jednostkach realizujących zadania z zakresu wychowania przedszkolnego Wpływy z różnych opłat (duplikaty świadectw i legitymacji) Wpływy z najmu i dzierżawy składników majątkowych Wpływy z usług (wyżywienie w szkole, sprzedaż biletów wstępu na basen) Wpływy ze sprzedaży składników majątkowych (złom, makulatura, wyposażenie) Wpływy z odsetek (z tytułu nieterminowych płatności, bankowych) Pozostałe wyżej nie wymienione (odszkodowania, wynagrodzenie płatnika, surowce wtórne)

3 § 0570 – grzywny z tyt. niewykonania obowiązku szkolnego
Dyrektor Jednostki sprawuje kontrolę nad spełnieniem obowiązku szkolnego – Ustawa o postępowaniu egzekucyjnym w administracji Przekazywanie pisemnej informacji do CUW o nałożonych kosztach upomnień (dotyczy tylko tych upomnień do których nie wystawiono tytułów wykonawczych) JEDNOSTKA

4 Wzór pisma dot. przekazania informacji o nałożonych kosztach upomnień (do których nie wystawiono tytułów wykonawczych) – do 3 dnia nast. miesiąca Katowice, dnia………….. Dział Księgowości Centrum Usług Wspólnych Informuję, że w miesiącu……………..wysłano następujące koszty upomnień z tytułu niezrealizowania obowiązku szkolnego: L.p. Imię i Nazwisko Opiekuna Imię i Nazwisko Dziecka Adres zamieszkania Data wysłania upomnienia Kwota do wpłaty ……………………………………………. (podpis i pieczęć Dyrektora Jednostki)

5 § 0660 / 0670 – wpływy z opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz z opłat za wyżywienie w jednostkach realizujących zadania z zakresu wychowania przedszkolnego Program „PrzedsQola” Wprowadzenie umowy na pobyt dziecka w przedszkolu Wprowadzenie aktualnej listy obecności Wprowadzenie aktualnego kalendarza na dany miesiąc Zatwierdzenie wprowadzonych danych do 3 dnia miesiąca Wydrukowanie informacji dot. wysokości wpłaty i przekazanie jej opiekunowi W przypadku stwierdzenia błędów skutkującym dokonaniem korekty przypisu, odpisu lub przeksięgowaniem wpłaty – złożenie pisma do CUW JEDNOSTKA

6 § 0750– wpływy z tytułu wynajmu pomieszczeń
JEDNOSTKA Wystawianie faktur zgodnie z zawartą umową najmu oraz z przepisami Ustawy o VAT Dokładnie oznaczenie na fakturze wykonanej usługi np. wynajem sali gimnastycznej, wynajem powierzchni pod automat etc. Wystawianie not księgowych – po centralizacji VAT dla usług świadczonych pomiędzy jednostkami budżetowymi Przekazanie jednego egzemplarza faktury lub noty księgowej do CUW (do 10 dnia miesiąca – faktury z datą wystawienia w bieżącym miesiącu, nie później niż do 3 dnia bieżącego miesiąca za miesiąc poprzedni)

7 Wzór Faktury

8 Wzór noty księgowej

9 UMOWY NAJMU I KALKULACJA
Dyrektor Jednostki zawiera umowę najmu – zgodnie z Uchwałą Rady Miasta, Zarządzeniami Prezydenta oraz Procedurą Wydziału Edukacji Projekt umowy najmu wraz z kalkulacją należy przekazać do CUW w celu sprawdzenia danych w niej zawartych (wyznaczony pracownik CUW oraz Radca Prawny) Dyrektor Jednostki odpowiada za dane zawarte w umowie najmu, zwłaszcza za te stanowiące podstawę do wyliczenia stawek czynszu Zaakceptowana przez pracownika CUW oraz Radcę Prawnego umowa, przekazywana jest do Wydziału Edukacji w celu dalszej weryfikacji

10

11

12 § 0830– wpływy z usług (np. stołówka szkolna)
Jednostka Pracownik Jednostki przekazuje do CUW sprawozdanie żywnościowe – do 5 dnia miesiąca za m-c poprzedni, w którym należy wyszczególnić dla kogo, po jakiej stawce i w jakiej ilości wydano obiady w danym miesiącu

13 ILOŚĆ WYDANYCH OBIADÓW
Wzór pisma dot. przekazania informacji o wydanych w danym miesiącu obiadach w stołówce szkolnej – do 5 dnia miesiąca za miesiąc poprzedni Katowice, dnia………….. Dział Księgowości Centrum Usług Wspólnych Informuję, że w miesiącu……………..wydano następująca ilość obiadów w stołówce szkolnej: ILOŚĆ WYDANYCH OBIADÓW CENA WARTOŚĆ MOPS Uczniowie Personel pedagogiczny Personel niepedagogiczny  RAZEM: ……………………………………………. (podpis i pieczęć Dyrektora Jednostki)

14 Zwroty nadpłat za obiady:
Przelewem bezpośrednio na konto rodzica / opiekuna – na podstawie polecenia przelewu sporządzonego przez jednostkę; w przypadku wypłaty środków dla kilku odbiorców zewnętrznych – na podstawie „polecenia wypłaty przelewem” z załączoną tabelą, w której należy wymienić wszystkie osoby którym zostaną zwrócone środki wraz z numerami rachunków bankowych i kwotami Gotówką w kasie CUW – wypłacaną pracownikowi jednostki – na podstawie „polecenia wypłaty w kasie” sporządzonego przez jednostkę (wymagane jest posiadanie upoważnienia do odbioru środków, wystawione przez rodzica); w przypadku wypłaty środków dla kilku odbiorców zewnętrznych – na podstawie polecenia wypłaty z załączoną tabelą, w której należy wymienić wszystkie osoby, którym zostaną zwrócone środki pieniężne Poprzez pomniejszenie wymaganej wpłaty w następnym miesiącu (odpis)

15 Wzór polecenia przelewu / wypłaty w kasie

16 § 0920– wpływy z tytułu odsetek
Pracownik CUW nie później niż na koniec każdego kwartału, dokonuje naliczenia w programie księgowym odsetek od nieterminowych płatności i przekazuje do Jednostki noty odsetkowe Pracownik Jednostki przekazuje noty odsetkowe kontrahentom

17 WINDYKACJA NALEŻNOŚCI – wg Procedury Monitoringu i Windykacji Należności
JEDNOSTKA Bieżące monitorowanie wpłat od kontrahentów po 30 dniach od upływu terminu płatności Jednostka wysyła do kontrahenta wezwanie do zapłaty Po upływie terminu wskazanego w wezwaniu do zapłaty Jednostka kieruje wniosek do Radcy Prawnego o wyliczenie kosztów sądowych i egzekucyjnych Złożenie wniosku do Radcy Prawnego o wszczęcie procedury sądowej i zabezpieczenie środków w planie na pokrycie opłaty sądowej Dalsze postępowanie zgodnie z w/w procedurą – Pracownicy CUW / Radca Prawny Umorzenie – na podstawie Uchwały Rady Miasta – do 30 tys. zł – Dyrektor jednostki na podstawie otrzymanych dokumentów (wniosku od Radcy Prawnego o możliwości umorzenia lub od komornika sądowego) składa do CUW „Oświadczenie Wierzyciela” informujące o dokonanym umorzeniu

18 Dziękuję za uwagę!


Pobierz ppt "ORGANIZACJA PRACY W CUW"

Podobne prezentacje


Reklamy Google