Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Moje dziecko idzie do szkoły
porady dla rodziców pierwszoklasistów
2
Drodzy Rodzice! W roku szkolnym 2014/2015 Państwa dziecko trafi do klasy pierwszej. Aby dziecko mogło sprostać wymaganiom szkolnym i w pełni się rozwijać musi osiągnąć dojrzałość szkolną.
3
Dojrzałość szkolna : jest to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki w szkole.
Uzależniona jest od osiągnięcia takiego stanu rozwoju fizycznego, umysłowego i społeczno-emocjonalnego, który umożliwia sprostanie obowiązkom szkolnym.
4
Do szkoły trafią zarówno dzieci siedmioletnie, jak i sześciolatki.
Różnice między dziećmi nie muszą być jednak powodem do niepokoju. Dzieci w tym wieku rozwijają się bardzo szybko, a każde z nich w indywidualnym tempie.
5
Wystarczy tylko uważnie obserwować swoje dziecko
i wiedzieć, na co zwrócić szczególną uwagę.
6
Dojrzałość fizyczna To ogólna sprawność organizmu i zdrowie dziecka.
7
Dojrzałość fizyczna Dziecko biega
8
Dojrzałość fizyczna skacze na jednej nodze
9
sprawnie wchodzi po schodach
Dojrzałość fizyczna sprawnie wchodzi po schodach
10
Dojrzałość fizyczna zachowuje równowagę
11
utrzymuje równowagę na rowerze
Dojrzałość fizyczna utrzymuje równowagę na rowerze
12
Dojrzałość fizyczna; SAMOOBSŁUGA dziecko ubiera się samodzielnie
13
Dojrzałość fizyczna; SAMOOBSŁUGA
samodzielnie je
14
Dojrzałość fizyczna; SAMOOBSŁUGA potrafi wiązać sznurowadła
15
Dojrzałość fizyczna; SAMOOBSŁUGA myje ręce po skorzystaniu z niej
korzysta z toalety; myje ręce po skorzystaniu z niej
16
dziecko zapina guziki, zamek błyskawiczny
Dojrzałość fizyczna; SPRAWNOŚĆ DŁONI dziecko zapina guziki, zamek błyskawiczny
17
Dojrzałość fizyczna; SPRAWNOŚĆ DŁONI
koloruje obrazki
18
Dojrzałość fizyczna; SPRAWNOŚĆ DŁONI
rysuje po śladzie
19
Dojrzałość fizyczna; SPRAWNOŚĆ DŁONI posługuje się nożyczkami
wycina, posługuje się nożyczkami
20
Dojrzałość fizyczna; SPRAWNOŚĆ DŁONI
lepi z plasteliny
21
rysuje prosty wzór z figur geometrycznych
Dojrzałość fizyczna; SPRAWNOŚĆ DŁONI rysuje prosty wzór z figur geometrycznych
22
buduje proste konstrukcje z klocków
Dojrzałość fizyczna; SPRAWNOŚĆ DŁONI buduje proste konstrukcje z klocków
23
Dojrzałość umysłowa ; pamięć, uwaga, myślenie, spostrzeganie, mowa
przejawia się w zainteresowaniu nauką, zwłaszcza czytaniem, pisaniem, liczeniem, zaciekawieniem zjawiskami zachodzącymi w najbliższym otoczeniu,.
24
Dojrzałość umysłowa ; pamięć, uwaga, myślenie, spostrzeganie, mowa
. Dziecko dojrzałe umysłowo potrafi skupić uwagę przez dłuższy czas na tej samej czynności, potrafi z uwagą śledzić treść opowiadanej czy czytanej bajki.
25
Dojrzałość umysłowa ; pamięć, uwaga, myślenie, spostrzeganie, mowa
Jego mowa jest poprawna pod względem artykulacyjnym, a słownictwo jest na tyle bogate, że bez problemu potrafi porozumiewać się z innym.
26
przedmioty do kategorii
Dojrzałość umysłowa dziecko dopasowuje przedmioty do kategorii
27
Wymienia 10 elementów np. owoców
Dojrzałość umysłowa Wymienia 10 elementów np. owoców
28
„Pocą się, sapią, stękają srogo, ciągną i ciągną, wyciągnąć nie mogą.”
Dojrzałość umysłowa uczy się na pamięć krótkiego wierszyka, rymowanki lub piosenki „Pocą się, sapią, stękają srogo, ciągną i ciągną, wyciągnąć nie mogą.”
29
buduje krótkie zdania opisujące, co się dzieje na obrazku
Dojrzałość umysłowa buduje krótkie zdania opisujące, co się dzieje na obrazku
30
potrafi określić kierunki na kartce np. prawy górny róg
Dojrzałość umysłowa potrafi określić kierunki na kartce np. prawy górny róg
31
wypowiada się wyraźnie
Dojrzałość umysłowa wypowiada się wyraźnie
32
Dojrzałość społeczno-emocjonalna
Dziecko dojrzałe społecznie i emocjonalnie prawidłowo nawiązuje kontakty z rówieśnikami i dorosłymi, potrafi współżyć w zespole, przestrzegać reguł życia w zbiorowości, przestrzegać zawartych umów.
33
dziecko panuje nad sobą,
Dojrzałość społeczno-emocjonalna dziecko panuje nad sobą, nad swoimi emocjami
34
Dojrzałość społeczno-emocjonalna
reaguje na nowości
35
Dojrzałość społeczno-emocjonalna
jest ciekawe świata
36
Dojrzałość społeczno-emocjonalna
zadaje pytania
37
chętnie bawi się z innymi
Dojrzałość społeczno-emocjonalna chętnie bawi się z innymi
38
potrafi współpracować z dziećmi
Dojrzałość społeczno-emocjonalna potrafi współpracować z dziećmi
39
ma właściwą motywację do nauki
Dojrzałość społeczno-emocjonalna ma właściwą motywację do nauki
40
przestrzega reguł życia w grupie
Dojrzałość społeczno-emocjonalna przestrzega reguł życia w grupie
41
jest wytrwałe i skoncentrowane
Dojrzałość społeczno-emocjonalna jest wytrwałe i skoncentrowane
42
posługuje się zwrotami grzecznościowymi
Dojrzałość społeczno-emocjonalna posługuje się zwrotami grzecznościowymi
43
Warto wspomagać rozwój dziecka poprzez zabawy edukacyjne, ćwiczenia sprawności rąk, trening zapamiętywania i naukę samodzielności.
44
opracowanie: Ewa Jurczenko SP 12 w Koninie
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.