Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJulian Stachowiak Został zmieniony 7 lat temu
1
Departamentu Edukacji i Kształcenia Ustawicznego
Rola Centrów Kompetencji Zawodowych w przygotowaniu pracownika konkurencyjnego na rynku pracy Departamentu Edukacji i Kształcenia Ustawicznego UMWM
2
Wsparcie kształcenia zawodowego w Małopolsce w latach 2010-2015
PROJEKT PARTNERSKI Województwo Małopolskie – Lider projektu Partnerzy: Miasta na prawach powiatu Powiaty Gminy prowadzące szkoły Podmioty niepublicznie prowadzące szkoły Partnerzy ponadnarodowi Szkoły prowadzone przez MRiRW
3
PROJEKTY INDYWIDUALNE 10.2.3 Projekt MKZ II - koordynacyjny EK UMWM
Rozwój kształcenia zawodowego w Małopolsce w latach PROJEKTY INDYWIDUALNE Projekt 1 2 3 .… Projekt MKZ II - koordynacyjny EK UMWM MCP – projekty konkursowe Cel modernizacja oraz podniesienie jakości kształcenia zawodowego
4
Rozmieszczenie CKZ na podstawie oceny formalnej projektów
52 WNIOSKI O DOFINANSOWANIE TARNÓW Olkusz Oświęcim Wadowice Andrychów tatrzański Zakopane Nowy Targ Sucha Beskidzka Skawina krakowski Myślenice Dobczyce KRAKÓW Wieliczka proszowicki Chrzanów Bochnia Niepołomice Brzesko Limanowa Krynica-Zdrój Hańczowa NOWY SĄCZ Gorlice dąbrowski Miechów Szczucin Tuchów Obszary kształcenia: Bystra Mszana Dolna Obszary kształcenia: administracyjno-usługowy elektryczno-elektroniczny budowlany mechaniczny i górniczo-hutniczy rolniczo-leśny z ochroną środowiska turystyczno-gastronomiczny medyczno-społeczny brak zidentyfikowanej branży
5
Działanie 10.2 ROZWÓJ KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO
Alokacja środków UE Działanie 10.2 € Projekty konkursowe € Projekt pozakonkursowy € KONKURS ZIT ,37 PLN SPR ,15 PLN KONKURS 2018 – ZIT EURO SPR EURO Łączna kwota wnioskowanego dofinansowania w projektach poprawnych formalnie: ZIT: ,69 PLN SPR: ,00 zł
6
Rola Centrum Kompetencji Zawodowych
w kształtowaniu kompetencji zawodowych ucznia trwałe powiązanie procesu kształcenia zawodowego ze środowiskiem gospodarczym CKZ nowoczesna placówka kształcenia
7
Rola Centrum Kompetencji Zawodowych
w kształtowaniu kompetencji zawodowych ucznia posiadający kompetencje, umiejętności i kwalifikacje zawodowe posiadający umiejętności potwierdzone certyfikatami uznawanymi przez pracodawców/ rozpoznawalne w branży posiadający doświadczenie na stanowisku pracy konkurencyjny na rynku pracy znajdujący zatrudnienie CKZ PRACODAWCA UCZEŃ
8
PRIORYTET: PODSTAWOWE ZADANIE:
Rola Centrum Kompetencji Zawodowych w nabywaniu doświadczenia na stanowisku pracy PODSTAWOWE ZADANIE: powiązanie oferty edukacyjnej z rynkiem pracy i włączenie pracodawców w działalność CKZ PRIORYTET: rozwijanie umiejętności praktycznych i zdobywanie przez uczniów doświadczenia zawodowego bezpośrednio u pracodawcy
9
Rola Centrum Kompetencji Zawodowych w otoczeniu społeczno-gospodarczym
współpraca szkół/placówek z sektorem gospodarki oparta o funkcjonującą przy CKZ Radę Programową Pracodawcy Przedsiębiorcy filarem Rad Programowych Działalność CKZ Rada Programowa – ciało opiniodawczo - doradcze
10
Skład Rady Programowej - ok. 10 osób
Rada Programowa przedstawiciele CKZ przedstawiciele organu prowadzącego/ instytucji odpowiedzialnej za politykę edukacyjną pracodawcy przedsiębiorcy działający w branży, w której specjalizuje się CKZ przedstawiciele instytucji związanych z zatrudnieniem i rynkiem pracy ….. REKOMENDACJA co najmniej 50% składu przedstawiciele pracodawców/przedsiębiorców
11
Propozycja współpracy Rad Programowych powstałych przy każdym z CKZ
Rada programowa CKZ Rada programowa CKZ Rada Programowa CKZ UMWM projekt MKZ II wsparcie w zakresie tworzenia i funkcjonowania Rad Programowych wsparcie w zakresie współpracy ze Specjalnymi Strefami Ekonomicznymi wsparcie dla powstających Regionalnych Branżowych Rad Programowych
12
10.2.3 Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce II
PROJEKT WSPIERAJĄCY Działania w ramach projektu: Kreowanie i koordynacja rozwoju kształcenia zawodowego w regionie Tworzenie oraz rozwój Centrów Kompetencji Zawodowych w branży społeczno-medycznej oraz turystyczno-gastronomicznej prowadzonych przez WM Wsparcie orientacji zawodowej uczniów szkół gimnazjalnych Realizacja komponentu Małopolskiej Chmury Edukacyjnej w zakresie obszarów zawodowych
13
Zadania Rad Programowych działających przy CKZ
uchwalanie Regulaminu Rady opiniowanie programu i kierunku rozwoju CKZ opiniowanie i rekomendowanie kierunków kształcenia przygotowanie rekomendacji do zmian w ofercie CKZ proponowanie kursów/szkoleń opiniowanie bieżącej działalności CKZ ………
14
Rola Centrum Kompetencji Zawodowych
w nabywaniu przez uczniów doświadczenia zawodowego Organizacja i realizacja praktyk i staży we współpracy z pracodawcami okres realizacji stażu zawodowego - minimum 150 godzin za udział w stażu zawodowym uczniowie otrzymują stypendium na czas trwania stażu zawodowego zawierana jest pisemna umowa staż zawodowy jest realizowane na podstawie programu stażu możliwa refundacja kosztów opiekuna stażu i kosztów związanych z realizacją stażu
15
Departament Edukacji i Kształcenia Ustawicznego UMWM
Dziękuję za uwagę! Departament Edukacji i Kształcenia Ustawicznego UMWM Tel
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.