Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJakub Edward Leszczyński Został zmieniony 8 lat temu
3
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Bystrzycy Kłodzkiej wchodzi w skład utworzonego Zespołu Placówek o nazwie Powiatowe Centrum Doradztwa i Poradnictwa Psychologiczno – Pedagogicznego w Kłodzku ul. Bohaterów Getta 6 D 57-300 Kłodzko fax. (074) 865 91 61, tel. (074) 647 51 41 dyrektor – Dorota Ręczkowska
5
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Bystrzycy Kłodzkiej w Bystrzycy Kłodzkiej ul. Sienkiewicza 8 tel./fax (74) 644 28 82 e – mail : ppp_bk@op.pl
7
Wszyscy pracownicy pedagogiczni mają ukończone wyższe studia magisterskie, a także różne studia podyplomowe. Dzięki udziałowi w szkoleniach i kursach kwalifikacyjnych stale doskonalą swoje umiejętności, aby efektywniej pomagać naszym klientom.
8
Zespół pracowników pedagogicznych Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej stanowią : mgr Ewa Piątek – psycholog – kierownik Poradni mgr Sylwia Patynko – psycholog mgr Patrycja Wójcik - psycholog mgr Anna Biernat – logopeda- pedagog mgr Maria Grębska – neurologopeda - pedagog mgr Małgorzata Martynowska – pedagog mgr Agnieszka Kruszyńska – pedagog
9
Specjalista do spraw administracji Daniela Stachnik Ponadto Poradnia zatrudnia lekarza konsultanta - lek. med. Dorota Ligęza – specjalista chorób dzieci i medycyny rodzinnej
10
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty. (Tekst jednolity: Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 11 grudnia 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 września 2008 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno- pedagogicznych Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 26 lipca 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad kierowania, przyjmowania, przenoszenia, zwalniania i pobytu nieletnich w młodzieżowym ośrodku wychowawczym oraz młodzieżowym ośrodku socjoterapii
11
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 19 grudnia 2001 r. w sprawie warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz w ośrodkach Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych
12
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20 lutego 2004 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 września 2008 r. w sprawie warunków i trybu indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 lutego 2009 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci
14
Korzystanie z pomocy udzielanej przez poradnię jest dobrowolne i nieodpłatne, odbywa się na wniosek rodzica lub opiekuna prawnego dziecka. Po ustaleniu terminu wizyty - nie wymaga skierowania. Termin badania może być również ustalony w porozumieniu rodziców z psychologiem lub pedagogiem szkolnym. Pracownicy Poradni w Bystrzycy Kłodzkiej udzielają pomocy uczniom, ich rodzicom i nauczycielom przedszkoli, szkół i placówek mających siedzibę na terenie działania poradni tj. 4 miast i gmin: Bystrzyca Kłodzka, Międzylesie, Stronie Śląskie i Lądek Zdrój oraz dzieci w wieku 0 - 6 lat zamieszkałych na obszarze tych gmin (nieobjętych opieką placówek oświatowych).
15
Poradnia udziela dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz pomocy logopedycznej, pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu, a także rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno- pedagogicznej związanej z wychowywaniem i kształceniem dzieci i młodzieży. Pracownicy poradni realizują zadania poradni również poza poradnią, w środowisku dzieci i młodzieży, w tym w środowisku rodzinnym. Zadania Poradni: 1). wspomaganie wszechstronnego rozwoju dzieci i młodzieży, efektywności uczenia się, nabywania i rozwijania umiejętności rozwiązywania konfliktów i problemów oraz innych umiejętności z zakresu komunikacji społecznej; 2). profilaktyka uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży, udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i młodzieży z grup ryzyka; 3). terapia zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych; 4). pomoc uczniom w dokonywaniu wyboru kierunku kształcenia, zawodu i planowaniu kariery zawodowej; 5). prowadzenie edukacji prozdrowotnej wśród uczniów, rodziców i nauczycieli; 6). pomoc rodzicom i nauczycielom w diagnozowaniu i rozwijaniu potencjalnych możliwości oraz mocnych stron uczniów; 7). wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji rodziny; 8). wspomaganie wychowawczej i edukacyjnej funkcji szkoły.
16
Poradnia realizuje zadania przez: - diagnozę; - konsultację; - terapię; - psychoedukację; - doradztwo; - mediację; - interwencje w środowisku ucznia; - działalność profilaktyczną; ( na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 11 grudnia 2002 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych)
17
Poradnia wydaje opinie w sprawach: 1) wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej oraz odroczenia rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego; 2) pozostawienia ucznia klasy I-III szkoły podstawowej na drugi rok w tej samej klasie; 3) objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej; 4) dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom; 5) zwolnienia ucznia z wadą słuchu lub z głęboką dysleksją rozwojową z nauki drugiego języka obcego;
18
6) udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki; 7) przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy; 8) przyjęcia do klasy pierwszej szkoły ponadgimnazjalnej: zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego i technikum, a także klasy pierwszej szkoły średniej na podbudowie programowej szkoły zasadniczej, szkoły policealnej i szkoły pomaturalnej, kandydata z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia; 9) przystąpienia ucznia lub absolwenta z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi lub ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się odpowiednio do sprawdzianu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej, egzaminu przeprowadzanego w ostatnim roku nauki w gimnazjum, egzaminu maturalnego lub egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe, w warunkach i formie dostosowanych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych ucznia lub absolwenta;
19
W poradni działają zespoły orzekające, które wydają: 1). orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej oraz niedostosowanej społecznie, wymagającej stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy, 2). orzeczenia o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego, dla dzieci, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego zorganizowanego w szkole podstawowej, 3). orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania dla dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły, 4). orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim 5). opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole. na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 września 2008 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (Dz. U. z dnia 30 września 2008 r.)
20
Prezentacja przygotowana przez mgr Agnieszkę Kruszyńską – pedagoga Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej Bystrzycy Kłodzkiej w ramach Planu Rozwoju Zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego październik 2013 zmodyfikowana maj 2016
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.