Szkoła2009/20102010/20112011/20122012/20132013/20142014/2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ 7 162 / 7 ZSO Radzymin 391 / 14378 /14357 / 13287.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

MARIANNA HAJDUKIEWICZ
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA WYMAGANIA PAŃSTWA WOBEC SZKÓŁ I PLACÓWEK
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 – wnioski dla zmian. 2. Zmiany w załączniku do rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W POWIECIE KLUCZBORSKIM Miejsce: Aula Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. Adama Mickiewicza w Kluczborku Termin: 28 listopada 2007.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
DEBATA Edukacja a rynek pracy w Powiecie Gostyńskim 11 grudnia 2007r.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Nadzór pedagogiczny ewaluacje Ogółem w województwie przeprowadzono 398 ewaluacji, w tym: 95 całościowych 303 problemowych w obszarze efekty, zarządzanie.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Egzaminy zawodowe, maturalne i gimnazjalne 2014 r.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych powiatu w roku szkolnym 2013/ 2014 Obowiązek sporządzenia i przedstawienia informacji o stanie realizacji.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za poprzedni rok szkolny, w tym o wynikach sprawdzianu i egzaminów.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
OFERTA EDUKACYJNA ELBLĄSKICH SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W RZESZOWIE oferta edukacyjna szkół Rzeszów 2016.
Typy szkół ponadgimnazjalnych trzyletnie liceum ogólnokształcące trzyletnia szkoła specjalna przysposabiająca do pracy trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE A RYNEK PRACY W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM Wydział Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Lublin, grudzień 2007 Kuratorium Oświaty w Lublinie.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W RZESZOWIE oferta edukacyjna szkół
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Spotkanie dyrektorów szkół zawodowych
Podsumowanie rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych na rok 2016/2017
Badanie losów edukacyjnych absolwentów
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
dobry start w przyszłość
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
EWALUACJA WEWNĘTRZNA FAŁĘCKA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA CECHOWA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
Zapis prezentacji:

Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 / /11271 / / 11 ZS Wołomin 341 / / / / / / 12 ZSE Wołomin 555 / / / / 16325/ / 13 ZS Tłuszcz 492 / / / / / / 14 ZS Zielonka 506 / / / / / / 23 ZSTZ Radzymin 338 / / / / / / 15 Razem 2777 / / / / / / 95

SZKOŁY UCZNIOWIEODDZIAŁYL. UCZNIÓW NA ODDZIAŁ IX 2010 IX 2011 IX 2012 IX 2013 IX 2014 IX 2010 IX 2011 IX 2012 IX 2013 IX LO w Radzyminie (ZSO) ,027,526,127,1 26,3 LO w Urlach ,326,026,325,4 23,1 LO w ZS w Zielonce ,923,624,220,5 23,3 LO w ZS w Tłuszczu ,330,328,728,3 23,3

SZKOŁYIX 2014 UCZNIOWIEODDZIAŁYL. UCZNIÓW NA ODDZIAŁ IX 2010 IX 2011 IX 2012 IX 2013 IX 2014 IX 2010 IX 2011 IX 2012 IX 2013 IX T w ZS w Zielonce ,624,824,023,8 23,5 T w ZS w Wołominie ,323,519,018,7 20,3 T w ZS w Tłuszczu ,324,0 26,2 31,3 TE w ZSE w Wołominie ,324,826,826,2 23,1 TH w ZSE w Wołominie ,221,324,022,7 21,8 TAK w ZSTZ w Radzyminie ,3 23,520,8 19,8 TZ w ZSTZ w Radzyminie ,627,027,227,4 26,8 ZSZ w ZS w Wołominie ,623,4 22,1 21,3 ZSZ w ZS w Tłuszczu ,428,425,526,6 22,6 Razem LO ,826,225,825,7 24,5 Razem T ,524,724,624,4 24,1 Razem ZSZ ,325,724,724,1 21,9 Razem G ogółem G w ZSO w Radzyminie

6 Zwiększenie zainteresowania szkolnictwem zawodowym Spadek liczby uczniów spowodowany niżem demograficznym w Polsce Rok szkolny 2006/ / / / / / / / /2015 Liczba uczniów w klasach I (w tys.) LO251,273236,691223,761218,510211,352195,375187,65176,491171,82 Szkoły zawodowe (zasadnicze i technika) 268,148280,436269,597253,583240,753229,639225,661220,776207,083 Ogółem564,371543,151509,325485,060461,813431,985413,311397,267378,903

Zatrudnienie w powiatowych szkołach ponadgimnazjalnych ETATY NAUCZYCIELIETATY ADMINISTRACJIETATY OBSŁUGI LO w Radzyminie (ZSO) 29,2229,5125,9123,3622,693,50 1,50 5,005,50 4,00 LO w Urlach 15,3616,1715,1317,3616,190,75 1,25 3,004,755,50 ZS w Zielonce 50,5952,2348,4943,4650,975,00 12,00 10,759,75 ZS w Wołominie 27,4423,7118,9918,1018,344,25 2,752,0012,7513,00 10,50 ZS w Tłuszczu 32,5531,5230,3027,8827,265,75 5,50 10,50 9,00 ZSE w Wołominie 40,9940,4640,3438,4230,765,00 7,00 13,00 10,50 ZSTZ w Radzyminie 39,3241,7040,6241,8339,314,25 4,5012,00 10,50 RAZEM 235,47235,30219,78210, ,50 27,2526,7568,2570,7571,5060,7559,75

WSKAŹNIKI DLA SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Etaty nauczycieli na oddział Uczniowie na etat nauczycielski Uczniowie na etat administracji Uczniowie na etat obsługi ZSO w Radzyminie 2,272,362,34 2,06 12,0911,0811,60 12,29 102,0082,00180, ,9052,1867,75 69,75 LO w Urlach 2,312,162,48 2,31 11,2512,1610,25 10,00 242,66245,33142,40 129,6 38,3133,4532,36 29,45 ZS w Zielonce 2,002,202,07 2,21 11,2110,9111, ,20105,8097, ,8344,0845,3 55,38 ZS w Wołominie 1,581,361, ,7616,6414,09 13,79 82,3574,3592,73 126,5 26,9 224,3124,29 24,09 ZS w Tłuszczu 1,391,781,86 1,94 14,6514,3214,42 12,94 80,3475,4873,09 64,18 44,0041,3344,67 39,22 ZSE w Wołominie 2,382,522,74 2,36 9,939,478,46 9,52 80,4076,4046,43 41,86 30,9229,3830,95 27,90 ZSTZ w Radzyminie 2,972,712,79 2,62 9,119,588,61 9,51 89,4191,5384,71 83,11 31,6632,4234,29 36,62

Szkoła 2010/ / / / /2015 ZSS w Markach 58 / 844 / 739 / 735 / 735 / 6 ZSS w Ostrówku 48 / 1049 / 1049 / 965 / 1164 / 12 ZSS w Wołominie 123 / / / / / 24 ogółem229 / / / / / 42

Liczba uczniów i oddziałów w poszczególnych typach szkół specjalnych UCZNIOWIEODDZIAŁYL. UCZNIÓW NA ODDZIAŁ IX 2010 IX 2011 IX 2012 IX 2013 IX IX 2010 IX 2011 IX 2012 IX 2013 IX SP w ZSS w Markach ,05,34,5 6 SP w ZSS w Ostrówku ,95,05,35,65 SP w ZSS w Wołominie ,05,97,45,95,3 G w ZSS w Markach ,09,37,05,75,5 G w ZSS w Ostrówku ,05,07,06,06 G w ZSS w Wołominie ,28,87,86,06 SPdP w ZSS w Ostrówku ,04,55,08,06 SPdP w ZSS w Wołominie ,77,06,56,36 ZSZ w ZSS w Wołominie ,09,0 6 Razem SP ,65,56,15,55,3 Razem G ,28,57,55,9 Razem SPdP ,56,2 6,66 Razem ZSZ ,09,0 6

Zatrudnienie w powiatowych szkołach specjalnych ETATY NAUCZYCIELIETATY ADMINISTRACJIETATY OBSŁUGI ZSS w Markach 18,5215,3116,9317,8114,851,75 1,0014,50 5,505,253,25 ZSS w Ostrówku 13,9514,9515,8517,5719,891,251,75 1,0018,009, ZSS w Wołominie 35,7840,0045,5643,5644,062,503,504,502,001,517,00 20,0017,2513,75 RAZEM 68,2570,2678,3478,9478,85,507,008,004,003,529,5031,0035,0032,5028

WSKAŹNIKI DLA SZKÓŁ SPECJALNYCH Etaty nauczycieli na oddział Uczniowie na etat nauczycielski Uczniowie na etat administracji Uczniowie na etat obsługi ZSS w Markach 2,552,422,542,472,872,301,962,3525,1422,2935,00359,778,676,6710,77 ZSS w Ostrówku 1,491,761,601,653,273,093,703,2128,00 65,00645,16 6,505,82 ZSS w Wołominie 2,002,172,181,833,423,472,833,0839,1435,1161,5090,68,057,907,139,89

24177

Wyniki egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w 2015 r. ZS Wołomin ZawódIlość osób przyjętych w I klasiePrzystąpiłoZdało% zdawalności Kucharz138112,50% Sprzedawca104375,00% Technik hotelarstwa ,00% ZSE Wołomin ZawódIlość osób przyjętych w I klasiePrzystąpiłoZdało% zdawalności Technik ekonomista ,00 Technik logistyk ,00 ZS Tłuszcz ZawódIlość osób przyjętych w I klasiePrzystąpiłoZdało% zdawalności Technik usług fryzjerskich % Technik mechanik11 981,81% Sprzedawca999100% Kucharz15 213,33% ZS Zielonka ZawódIlość osób przyjętych w I klasiePrzystąpiłoZdało% zdawalności Technik hotelarstwa ,47 Technik informatyk ,56 Technik elektryk ,00 Technik elektronik11654,54 Technik teleinformatyk254375,00 Technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej ,46 ZSTZ Radzymin ZawódIlość osób przyjętych w I klasiePrzystąpiłoZdało% zdawalności Technik architektury krajobrazu ,00 Technik organizacji usług gastronomicznych ,00 Kelner ,00

 Rok szkolny 2014/2015

to zbieranie i analizowanie informacji na temat funkcjonowania szkoły w dwunastu obszarach wyznaczonych przez wymagania państwa, określonych w załączniku do rozporządzenia MEN z dnia 10 maja 2013 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U poz. 560) Ewaluacja całościowa Ewaluacja całościowa - dotyczy wszystkich wymagań państwa Ewaluacja problemowa Ewaluacja problemowa – dotyczy wybranego jednego lub kilku wymagań państwa – była powadzona w 3 szkołach

 A – bardzo wysoki  B – wysoki  C – średni  D – podstawowy  E – niski

Szkoła Podstawowa Specjalna – Marki (18.11.– r.) ◦ Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej - poziom B (wysoki) ◦ Szkoła wspomaga rozwój uczniów, uwzględniając ich indywidualną sytuację – poziom B (wysoki) ◦ Szkoła, organizując procesy edukacyjne, uwzględnia wnioski z analizy wyników sprawdzianu oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych – poziom C (średni)

1. Nauczyciele prowadzą diagnozę wiedzy i umiejętności uczniów, na podstawie których prowadzą indywidualizację pracy, zajęć i form dostosowanych do potrzeb ucznia. 2. Indywidualne podejście do ucznia gwarantem adekwatnego wsparcia ucznia. 3. Szkoła jest miejscem przyjaznym i bezpiecznym pod względem fizycznym i psychicznym. 4. Diagnoza, monitoring oraz analiza wyników stanowią podstawę do modyfikacji procesów edukacyjnych. 5. W szkole wykorzystuje się wyniki ewaluacji wewnętrznych do planowania procesów dydaktycznego i wychowawczego, natomiast wyniki ewaluacji zewnętrznej wykorzystuje się w niewielkim zakresie. 6. Nauczyciele rozpoznają potrzeby uczniów i podejmują różnorodne działanie wspierające ich rozwój.

Gimnazjum Specjalne – Marki ( – r.) ◦ Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej - poziom C (średni) ◦ Szkoła wspomaga rozwój uczniów, uwzględniając ich indywidualną sytuację – poziom B (wysoki) ◦ Szkoła, organizując procesy edukacyjne, uwzględnia wnioski z analizy wyników sprawdzianu oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych – poziom C (średni)

1. Nauczyciele prowadzą diagnozę wiedzy i umiejętności uczniów, na podstawie których prowadzą indywidualizację pracy, zajęć i form dostosowanych do potrzeb ucznia. 2. Prowadzony jest monitoring i analiza osiągnięć każdego ucznia, a wnioski są wykorzystywane przez nauczycieli w pracy. 3. Szkoła jest miejscem przyjaznym i bezpiecznym pod względem fizycznym i psychicznym. 4. Szeroka oferta działań wspierających indywidualny rozwój jest oparta o diagnozę psychofizyczne uczniów. 5. W szkole wykorzystuje się wyniki ewaluacji wewnętrznych do planowania procesów dydaktycznego i wychowawczego, natomiast wyniki ewaluacji zewnętrznej wykorzystuje się w niewielkim zakresie.

Liceum Ogólnokształcące w Urlach (08.04– r.) ◦ Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych - poziom B (wysoki) ◦ Rodzice są partnerami szkoły - poziom B (wysoki)

1. Rodzice korzystają z możliwości zgłaszania inicjatyw na rzecz rozwoju uczniów. 2. Rodzice współdecydują o kierunkach proponowanych zmian, doceniają zaangażowanie nauczycieli w udzielanie im profesjonalnego wsparcia. 3. Klasowe zespoły nauczycieli wspierają się w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych. 4. Organizacja pracy nauczycieli sprzyja wprowadzaniu zmian w procesach edukacyjnych. 5. Planowana jest ewaluacja pracy własnej nauczycieli, do której wykorzystywana jest wiedza i doświadczenie innych pracowników pedagogicznych.

wydatki