Zarządzanie PLANOWANIE ORGANIZOWANIE KONTROLOWANIE KIEROWANIE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prezentacja firmy Remigiusz Siudziński Warszawa,
Advertisements

SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
OUTPLACEMENT JAKO KONCEPCJA SZERSZEGO SPOJRZENIA NA ZASOBY LUDZKIE W ORGANIZACJI W światowej i lokalnej prasie coraz częściej pojawiają się informacje.
PLANOWANIE JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA
KONTROLA JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA
Istota i przesłanki badań marketingowych
Wsparcie zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Zarządzanie projektami partnerskimi
Modelowy System Zarządzania Wiedzą w Firmie
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne I stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
RYZYKO OPERACYJNE Jak przeciwdziałać mu w praktyce?
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
OUTSOURCING JAKO KONCEPCJA „ODCHUDZENIA” ORGANIZACJI
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Ekonomika procesów logistycznych
Sprawozdawczość finansowa
Adam Walicki - 30 września 2010
Jeżeli: Jesteś absolwentem uczelni wyższej i pragniesz zdobyć nowe, obecnie bardzo poszukiwane na rynku umiejętności praktyczne oraz wiedzę z obszaru zarządzania.
Produkujesz, sprzedajesz, zarządzasz? Zyskaj przewagę! Uniwersytet Ekonomiczny Wrocław, 10 czerwca 2008 Kontrola i analiza procesów biznesowych Mateusz.
Firma dla różnych ludzi
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Mirosław Grybalow Business Development Manager SAS Polska
„Coaching i jego standardy na polskim rynku szkoleniowym”
Technik Organizacji Reklamy
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Planowanie przepływów materiałów
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Operacyjne sterowanie produkcją
Dylematy budowy struktury organizacyjnej
Model łańcucha wartości
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Wykład 1 Dr Agnieszka Tubis.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Wprowadzenie teoretyczne
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
dr Inż. Teresa Kupczyk Prorektor ds. naukowo-badawczych Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu Joanna Przemyślańska Włosek Marketing Manager, OTTO Workforce.
Wstęp do zarządzania i marketingu
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W ORGANIZACJI
Wykład inauguracyjny. Analiza SWOT Przykład autor; Andrzej Stężały.
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy 1 dr inż. Małgorzata Suchecka Bezpieczeństwo i higiena pracy na stronach internetowych CIOP-PIB.
Dlaczego firmy nie zarządzają procesami i jak to zmienić? Piotr Szynkiewicz Hospital Management, Warszawa, 21 czerwca 2013 r. Delegowanie odpowiedzialności.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Kierunek: Zarządzanie. Jeśli chcesz:  w przyszłości zostać menedżerem średniego lub wyższego szczebla polskich albo międzynarodowych spółek  umieć przygotowywać.
Tożsamość nauk o zarządzaniu
Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
Pedagogika, studia II stopnia
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
Proces kontroli w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Proces przewodzenia i kontrolowania
Studiuj Zarządzanie – to praca z ludźmi
Podstawy Zarządzania mgr Justyna Kulawik-Dutkowska Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego ©Marcin Darecki, Justyna Kulawik-Dutkowska,
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Szkolenie dotyczące sprzedaży
Zapis prezentacji:

PPZ II ćwiczenia nr 1/nr 2 kontrola, kontroling zarządzanie zmianą (outsourcing, benchmarking)

Zarządzanie PLANOWANIE ORGANIZOWANIE KONTROLOWANIE KIEROWANIE Osiągnięte cele - skutecznie - sprawnie Zasoby organizacji - społeczne, -finansowe, -rzeczowe, - informacyjne Kisielnicki s. 16 KONTROLOWANIE KIEROWANIE

Kontrolowanie dlaczego jest potrzebne? dlaczego kontrola jest ważna? Gdyż najlepszy plan może zawieść – co by było gdyby plany nie zawodziły? Kontrola pomaga sprawdzać zmiany zachodzące w otoczeniu oraz badać wywierany przez nie wpływ na postępy osiągane przez organizacje. jak wygląda standardowy proces kontroli?

Standardowy proces kontroli ustalenie norm i metod pomiaru efektywności Pomiar efektywności Podjęcie działań korygujących Czy efektywność jest zgodna z normami? NIE TAK NIE PODEJMOWAĆ DZIAŁANIA

Kontrola - typy kontroli Kontrola może się koncentrować na dowolnej dziedzinie organizacji Większość organizacji definiuje dziedziny kontroli według czterech podstawowych typów wykorzystywanych zasobów: - rzeczowych obejmuje zarządzanie zapasami, kontrolę jakości, sprzętu - ludzkich dobór pracowników, obsada stanowisk pracy, szkolenie, rozwój kadry menedżerskiej - informacyjnych np. prognozowanie sprzedaży, analiza otoczenia - finansowych – oczywiste, aby firma posiadała odpowiednią płynność – TO JEST NAJWAŻNIEJSZA DZIEDZINA KONTROLI!!

Szczeble kontroli kontrola strategiczna kontrola strukturalna kontrola finansowa kontrola operacji

kontrola finansowa – zajmuje się zasobami finansowymi organizacji Szczeble kontroli, cd. kontrola operacji – koncentruje się na procesach przy wykorzystaniu, których organizacja przekształca zasoby w produkty i usługi (typem kontroli operacji jest kontrola jakości) kontrola finansowa – zajmuje się zasobami finansowymi organizacji kontrola strukturalna – zajmuje się badaniem w jakim stopniu elementy struktury organizacji służą celowi, do jakiego zostały powołane (np. śledzenie proporcji pracowników administracji by mieć pewność, że koszty personelu nie przybierają nadmiernych rozmiarów) kontrola strategiczna – koncentruje się na skuteczności strategii całego przedsiębiorstwa

Kontrola a kontroling PJWSTK 2012/13

Studia przypadków. Upadek Alpinusa Praktyczne implikacje kontrolowania Ford

Zarządzanie zmianą Podstawową przyczyną, dla której organizacje dokonują zmian jest to, że coś co ma istotne znaczenie dla organizacji, albo się już zmieniło, albo właśnie ma się zmienić Głównym powodem pojawienia się problemów, przed jakimi stają organizacje jest nieprzewidzenie zmian lub brak właściwej odpowiedzi na zmianę warunków

Zarządzanie zmianami w organizacjach Zmiana organizacyjna to zjawisko złożone Menedżer nie może tak po prostu jak magik skinąć czarodziejską różdżką i wprowadzić planowanej zmiany Wielu badaczy opracowało modele lub schematy wytyczające kroki prowadzące do zmian- my sobie omówimy model Lewina.

Zrozumienie przyczyn oporu wobec zmian Innym elementem skutecznego zarządzania zmianami jest zrozumienie oporu jaki często napotykają. Menedżerowie muszą wiedzieć, dlaczego ludzie opierają się zmianom i co można zrobić, aby przezwyciężyć ich opór A dlaczego tak jest? – dlaczego ludzie generalnie nie lubią zmian?

zagrożenie interesów osobistych (których najbardziej? – menedżerów Dlaczego ludzie nie chcą zmian? – czy ktoś z państwa pracuje w firmie, które przechodzi restrukturyzację? niepewność zagrożenie interesów osobistych (których najbardziej? – menedżerów odmienność spostrzegania – tzn. pracownicy, kierownictwo, mają odmienne zdanie, nie są zgodni - przykład ze sklepem i jakością produktów, np. lidl uczucie straty - nie chcemy, aby stracie uległy stosunki społeczne ale menedżer nie powinien się poddawać

Studium przypadku Mercedes Benz

Jak można złagodzić / przezwyciężyć opór wobec zmian uczestnictwo – pracownicy uczestniczący w planowaniu i wprowadzaniu zmian są lepiej przygotowani do zrozumienia ich przyczyn. Zmniejsza to niepewność, a także poczucie zagrożenia osobistych interesów i stosunków społecznych. ZNACZENIE DIALOGU SPOŁECZNEGO edukacja i komunikowanie się analiza pola sił

Studium przypadku - Chrysler chce zamknąć fabryki – co można zrobić, aby zniwelować opór przed zmianami Czynniki przemawiające za zamknięciem Czynniki przemawiające przeciw zamknięciu Potrzeba obniżki kosztów Opór związków zawodowych Nadwyżka potencjału Troska o sytuację bytową pracowników Przestarzały obiekty produkcyjne Możliwe przyszłe potrzeby

Chrysler cd. przekonać związki zawodowe (przedstawiając dane dotyczące zysków i strat) zaoferować zwalnianym pracownikom przeniesienie i przeszkolenie odprawy

Studia przypadków Philips Samsung Upadek Delphi

Benchmarking Na czym polega benchmarking? porównywanie się z innymi (lub w ramach własnego przedsiębiorstwa), kopiowanie wzorów dyskusja

Benchmarking - metody zbierania danych Metody bezpośrednie Metody pośrednie własne bazy danych, raporty i publikacje wewnętrzne, prace badawczo-rozwojowe, ogłoszenia prasowe, prospekty reklamowe, salony wystawowe, sondaże telefoniczne, kontakty osobiste z partnerami, biografie wybitnych menedżerów, dystrybutorzy sprzętu (dostawcy) stowarzyszenia zawodowe sektorowe banki danych czasopisma profesjonalne wyższe uczelnie instytuty naukowo-badawcze biura konsultingowe badanie opinii klientów seminaria szkoleniowe materiały z konferencji naukowych izby przemysłowo-handlowe biuletyny informacyjne Źródło: Z Martyniak, Metody organizowania procesów pracy, PWE, Warszawa 1996

Studium przypadku Centrum handlowe – jak zdobyć informację o swoich klientach – dyskusja w grupach

Outsourcing Co z tym outsourcingiem – czy postępuje, czy się zwija – dyskusja? Źródło dodatkowe: raport the economist