IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Katarzyna Szypuła-Sajon
VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, X.2012 r.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy.
Stanisław Waberski, CKU Siedlce Kowno, 30 Marca 2011
Zastosowanie e-learningu w szkole wyższej IX Konferencja Czy społeczeństwo informacyjne pobudzi inicjatywy lokalne? Warszawa Wojciech Zieliński.
Języki obce online - oczami studentów WSG.
Zaangażowanie wielu jednostek Studium Języków Obcych Ośrodek Nowych Technologii Edukacyjnych Wieloetapowość prac Tworzenie treści Obróbka metodyczna Obróka.
dr Dariusz Kajewski Instytut Fizyki Uniwersytet Śląski w Katowicach
Pracownia Ewaluacji Jakości Kształcenia
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Rachunek zwrotu inwestycji na przykładzie studiów eksternistycznych
Co to jest TIK?.
Nowoczesne formy kształcenia w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Tworzenie sylabusa kursu e-learningowego
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Dyrektor szkoły powierza kierownikom zespołów przedmiotowych opracowanie listy tematów projektów edukacyjnych (po 5 z każdego przedmiotu) do 30 kwietnia.
Organizacja wspomagania szkół
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
STRATEGIA NAUCZANIA WYPRZEDZAJĄCEGO GENEZA STRATEGII Londyn BETT SHOW 2008 Lekcja historii – Marszałek Douglas Haig – Dowódca Brytyjskiego Korpusu.
Kraje nadbałtyckie w ujęciu zmian pan-europejskich: krajobraz, edukacja i zatrudnienie.
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Andrzej Wodecki Polski Uniwersytet Wirtualny Ogólnopolska Konferencja
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Co to jest spacer edukacyjny?
NOWATORSTWO Warszawa 15 września 2015.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Edukacja w oparciu o poszerzoną rzeczywistość Michał BARTOSIK, Andrzej FILIP, Przemysław.
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego Kształcenie w językach obcych.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Wojciechowska, Anna Krajewska, Witold Woźniak „W kierunku e-learningu 2.0. Wykorzystanie.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Jacek WOŹNIAK, „O sposobach oceniania wyników działania szkoleniowego z perspektywy.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Agnieszka Chądzyńska-Krasowska, " Wyrównywanie poziomów wiedzy matematycznej kandydatów.
IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Janusz ŚWIERZOWICZ Irena NOWOTYŃSKA Zakład Informatyki w Zarządzaniu Politechnika Rzeszowska.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Bombol, Krzysztof Kochanek „ E-learning w służbie audiologii " Instytut Fizjologii.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Anna DRZEWIŃSKA „Nauczyciele i uczniowie jako uczestnicy procesu uczenia się wykorzystywania.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
Zasady i kryteria oceny pracownika i jego awansu na przykładzie Biblioteki Uniwersyteckiej w Olsztynie Katarzyna Maćkiewicz Biblioteka Uniwersytecka Uniwersytet.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Programowanie dla każdego
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
w Instytucie Lingwistyki Stosowanej UW– rola, funkcje i wartość dodana
do szkół ponadgimnazjalnych
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
studentki Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego
Projekt Kim będziesz?.
Jak poprawić jakość kształcenia w obszarze Business Informatics
EWALUACJA BUDŻETU OBYWATELSKIEGO
Rok szkolny [wpisz rok] Nazwa szkoły Nazwisko nauczyciela Skala ocen
POLSKIE BIBLIOTEKI DLA NAUCZYCIELI
Zapis prezentacji:

IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy moodle"

Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy moodle" Plan prezentacji  Projekt Wirtualne Wyspy Wiedzy  Idea warsztatów  Warsztaty na zajęciach informatyki  Ocena jakości warsztatów  Podsumowanie IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy moodle" Projekt Wirtualna Wyspa Wiedzy IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Zasoby edukacyjne Nauczanie zdalne Wideokonferencje Biblioteka cyfrowa Sieci wiedzy Wirtualne laboratoria Wirtualny dziekanat

Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy moodle" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy moodle" Warsztat to rozbudowana forma zadania. Studenci przygotowują na zadany temat prace, które są oceniane przez prowadzącego zajęcia oraz przez innych studentów – współuczestników kursu. Na ocenę za warsztat składa się ocena prowadzącego, oceny od współuczestników kursu oraz ocena za wystawione oceny innym studentom. IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy moodle" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Uniwersalny schemat warsztatów

Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy moodle" Schemat zrealizowanej wersji warsztatów (blended) IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Przygotowanie warsztatów: podział zadania na składowe i podanie karty ocen Przedstawienie przykładów z oceną i komentarzem Ocena przykładów przez studenta – osiągnięcie odpowiedniego pułapu Udostępnienie zadania głównego studentom Wykonanie zadania przez studentów Ocena zadania przez nauczyciela Udostępnienie prac studentów do oceny przez współuczestników Przedstawienie ocen – negocjowanie ocen Podsumowanie warsztatów – oceny końcowe

Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy moodle" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy moodle" Opcje warsztatów (1): składowe ostatecznej oceny ocena za zadanie [80] stopień za wystawione oceny[20] strategia oceniania brak ocen ocenianie sumacyjne[tak] stopień z ilości błędów oceny zgodne z pewnym kryterium samoocena[tak] uzgadnianie oceny[nie] IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy moodle" Opcje warsztatów (2): ilość składowych (od 5 do 15)‏[12] ilość załączników[2] wielokrotne przesyłanie zadania[nie] ilość ocenianych przykładów[0] ilość ocen prac współuczestników (od 3 do 8) [3] waga oceny nauczyciela (od 1 do 5)‏[3] przepełnienie[1] daty startu i zakończenia faz nadsyłania i oceniania prac. IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy moodle" Warsztaty na zajęciach informatyki:  projekt relacyjnej bazy danych – studenci wykonują i przesyłają indywidualne projekty, a następnie analizują prace innych studentów, publikacja na temat zagadnień z technologii informacyjnej - wspólny projekt grupowy złożony z indywidualnych prac studentów  analiza projektu - ocena jednego projektu z różnych punktów widzenia (za pomocą innych metod lub różnych kryteriów). IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy moodle" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Formularz do wystawiania ocen

Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy moodle" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy moodle" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy moodle" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Formularz do wystawiania ocen

Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy moodle" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Oceny za warsztaty

Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy moodle" Tabela ligowa warsztatów: (a) waga nauczyciela = 3, (b) waga nauczyciela = 1 IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy moodle" Ocena jakości warsztatów Ocena jakości warsztatu to sprawdzenie, czy założone cele zostały osiągnięte Badanie reakcji uczestników warsztatów Ankiety na koniec zajęć Obserwacje zmian postaw i zachowań Kryteria oceny jakości kursów SEA IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy moodle" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Założone cele warsztatów

Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy moodle" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Opinie studentów:

Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy moodle" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Opinie studentów dotyczące formularza ocen:

Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy moodle" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Opinie studentów na temat oceniania:

Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy moodle" IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Opinie studentów na temat warsztatów:

Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy moodle" Problemy w realizacji warsztatów: Studenci mają tendencję do podwyższania ocen (połowa ocenianych przez studentów prac miała wyższe oceny od oceny prowadzącego) Niektórzy studenci oceniali prace pobieżnie, co wywołało reakcje niezadowolenia u dobrych studentów Niedotrzymanie terminów prac przez studentów ogranicza losowanie zadań do oceny Przygotowanie i realizacja warsztatów wymaga zwiększonej pracy nauczyciela. IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy moodle" Kiedy stosować warsztaty? Zadanie wymaga przygotowania indywidualnych prac na różne tematy Formularz ocen pozwala zawrzeć zasady stosowane dla potrzeb przygotowania pracy (np. metodologia realizacji projektu) Ocena wzajemna prac przez studentów niesie z sobą walory poznawcze (?) IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy moodle" Podsumowanie Warsztaty aktywizują studentów, uczą współpracy oraz wyrażania krytycznego stosunku do projektów Warsztaty służą promocji i przygotowaniu do edukacji zdalnej Warsztaty zyskały u studentów pozytywną opinię i były rekomendowane do stosowania na innych zajęciach. IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy moodle" Dziękuję za uwagę IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Andrzej Syguła