AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA w Krośnie Odrzańskim
Jestem psychologiem i doradcą zawodowym. Zapraszam wszystkich, którzy chcą z kimś życzliwym porozmawiać o swoich problemach Jako psycholog Diagnozuję
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.3 Poprawa.
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna
Systemowe wsparcie dla uczniów, rodziców i nauczycieli
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Opracowanie: Paulina Obijalska 2009/2010
Spotkanie dla Dyrektorów Szkół i Przedszkoli
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Projekt pt. „ZANIM ZOSTANIESZ UCZNIEM”
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
„Dziecko 6-letnie w szkole”
PEDAGOG SZKOLNY.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
psychologiczno –pedagogiczne
III MAŁOPOLSKIE FORUM PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH IWONA JANEK GIMNAZJUM NR IM. B.GŁOWACKIEGO.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Forum Pedagogów 1 października 2015r.
OFERTA Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Środzie Śląskiej dla szkół i placówek powiatu średzkiego Środa Śląska ul. Wrocławska 2, Środa Śląska.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
90 – 552 Łódź, ul. Kopernika 40 tel.: (042) , (042)
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
ŁÓDŹ, AL. WYSZYŃSKIEGO 86 (Pałac Młodzieży) tel. (42) ; fax (42)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Ul. Lipska 2, Radom Tel: (48) W Zespole Szkół Specjalnych i Placówek Oświatowych w Radomiu funkcjonują: Zespół Wczesnego Wspomagania.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
1  Zamość  ul. Okrzei 24  ;  
Opracowanie : Joanna Zamojska
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Łodzi
Pomoc bezpośrednia udzielana w naszej placówce
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
Przykłady dobrych praktyk
Działalność Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Dębicy
Prezentacja instytucji
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Łapach
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Działania Rady Edukacyjnej
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor

AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy dla dzieci 5-6 letnich” „Dopalacze- co się za tym kryje?”- (gimnazjum) „Elementy zarządzania stresem przed egzaminem” (gimnazjum/szkoły ponadgimnazjalne) „Autoprezentacja i komunikacja interpersonalna” (gimnazjum/ szkoły ponadgimnazjalne) Trening twórczości dla uczniów zdolnych: „Myśleć jak Leonardo” (gimnazjum) „Twórcze czytanie” (szkoła podstawowa) FAS- program profilaktyczny dla uczennic klas III gimnazjum

DLA RODZICÓW „Trening umiejętności wychowawczych” „Jak wspierać swoje dziecko w budowaniu pozytywnego wizerunku siebie i podejmowaniu dojrzałych decyzji zawodowych?” „Jak stymulować w domu rozwój mowy małego dziecka?” „Jak wspierać swoje dziecko u progu kariery szkolnej? (rodzice uczniów kl. I)” „Sześć zasad wychowania pozytywnego- jak wychować szczęśliwe i odpowiedzialne dziecko?”

DLA SZKÓŁ I PLACÓWEK „Przedszkole dobrych emocji” „Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami?” (przedszkola) „Wprowadzenie do symultaniczno-sekwencyjnej metody nauki czytania” (przedszkola) „Depresja dzieci i młodzieży” „Samookaleczenia uczniów” „Praca z uczniem ze spektrum autyzmu”

OFERTA TERAPEUTYCZNA Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka indywidualna i grupowa terapia psychologiczna dla dzieci w wieku przedszkolnym terapia rodzin terapia uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu terapia indywidualna i grupowa uczniów z zaburzeniami zachowania i emocji terapia zaburzeń mowy dzieci i młodzieży grupa terapeutyczna- objawy depresyjne i lękowe (gimnazjum/szkoły ponadgimnazjalne) zajęcia ruchowo- terapeutyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym wraz z rodzicami

UDZIAŁ W SPOŁECZNYCH AKCJACH Światowym Dniu Wiedzy o Autyzmie Europejskim Dniu Logopedy Europejskim Tygodniu Świadomości Dysleksji Światowym Dniu Osób Niepełnosprawnych poprzez organizację konferencji, warsztatów, dni otwartych, konkursów

Kontynuacja cyklu szkoleniowego dotyczącego zagrożenia suicydalnego i sytuacji kryzysowych uczniów Grupa wsparcia dla nauczycieli realizujących zadania doradców zawodowych Grupa wsparcia dla pedagogów i psychologów z terenu działania poradni Prowadzenie e-konsultacji oraz udzielanie indywidualnych porad zawodowych poprzez stronę internetową poradni

Dziękujemy za uwagę