KONFERENCJA SAMORZĄDOWA z cyklu „ Straszyć czy nie ?” „OBNIŻENIE WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO – PROBLEMEM CZY WYZWANIEM DLA NAUCZYCIELA” Honorowy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Informacja dla rodziców.
Advertisements

„Sześciolatek w szkole”
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Ulotka informacyjna dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Szkoła dla 6-latka 6.
SZEŚCIOLATEK W PIERWSZEJ KLASIE
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
„ Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej… ,,
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
„Sześciolatek w szkole”
REALIZACJA OBOWIĄZKU WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO I OBOWIĄZKU SZKOLNEGO DZIECI 5 I 6 LETNICH W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o.
REALIZACJA OBOWIĄZKU WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO I OBOWIĄZKU SZKOLNEGO DZIECI 5 I 6 LETNICH W ROKU SZKOLNYM 2011/ Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
* Jesteśmy placówką, w której wspólne działania szkoły i przedszkola na stałe wpisały się w rytm naszej pacy. Wynikiem tego są wspólnie organizowane uroczystości,
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Sześciolatek idzie do szkoły. Filozofia zmiany Wyrównywanie szans edukacyjnych upowszechnienie wychowania przedszkolnego obniżenie wieku obowiązku szkolnego.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Kuratorium Oświaty w Warszawie 1 Sześciolatek idzie do szkoły.
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
RODZICE kierowani przez SĄD najlepiej rokujące formy pomocy psychologicznej.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Chcę pomóc swojemu dziecku osiągnąć sukces w szkole
Sześciolatek w szkole Patronat honorowy nad konferencją objął Burmistrz Miasta Sanoka, dr Wojciech Blecharczyk.
PEDAGOG SZKOLNY.
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
Nowy kierunek: PEDAGOGIKA SPECJALNA Instytut Pedagogiki Uniwersytet Wrocławski SPECJALNOŚĆ: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
psychologiczno –pedagogiczne
III MAŁOPOLSKIE FORUM PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH IWONA JANEK GIMNAZJUM NR IM. B.GŁOWACKIEGO.
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
SZKOŁA PODSTAWOWA NR1 IM. BRONISŁAWA MALINOWSKIEGO W WOLI.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kontrole planowe Szkoły podstawowe Ośrodki doskonalenia nauczycieli Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
OFERTA Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Środzie Śląskiej dla szkół i placówek powiatu średzkiego Środa Śląska ul. Wrocławska 2, Środa Śląska.
„Jeden gram praktyki jest lepszy niż tona teorii” Swami Shivananda Kompetencje dyrektora poradni niezbędne w procesie wspomagania rozwoju szkół – dobra.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Jak zarządzać szkołą, aby sześciolatek odniósł sukces? Konferencja podsumowująca wyniki sprawowanego nadzoru pedagogicznego w zakresie przygotowania lubuskich.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
– co się zmienia w ustawie..  obowiązku szkolnego od siódmego roku życia,  prawa do rozpoczęcia edukacji szkolnej od szóstego roku życia,  obowiązku.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
Powiat Ciechanowski Doskonalenie szansą na rozwój
„Sześciolatek w szkole”
w części dotyczącej wydatków
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
4 września rozpoczęliśmy nowy rok szkolny
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Zadania pedagoga szkolnego
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
„Sześciolatek w szkole”
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Konferencja Uwarunkowania prawne pracy dyrektora i nauczyciela wobec zmieniającej się rzeczywistości oświatowej pod patronatem Marszałka Województwa Podkarpackiego.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

KONFERENCJA SAMORZĄDOWA z cyklu „ Straszyć czy nie ?” „OBNIŻENIE WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO – PROBLEMEM CZY WYZWANIEM DLA NAUCZYCIELA” Honorowy Patronat Konferencji Przewodniczący Rady Miasta Krakowa

PROGRAM KONFERENCJI – Rejestracja uczestników – Rozpoczęcie konferencji; powitanie zaproszonych gości i uczestników – „Wspomaganie dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” mgr Ewa Pohorecka, dyrektor Ośrodka Wczesnej Pomocy Psychologicznej w Krakowie „Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego i jej znaczenie w przygotowaniu dziecka do szkoły” mgr Agata Tatara nauczyciel konsultant z zakresu wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, Radna Miasta Krakowa – „Sześciolatek w szkole – identyfikacja rzeczywistych szans i zagrożenia dr Elżbieta Mach, Uniwersytet Jagielloński 15.45– „Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w edukacji wczesnoszkolnej mgr Jolanta Bień, pedagog Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna dla Dzieci z Niepowodzeniami Edukacyjnymi w Krakowie – „Współpraca nauczycieli z rodzicami.” mgr Wanda Papuga, dyrektor Specjalistycznej Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym w Krakowie – „Nauczyciel wobec dzieci z grupy ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” mgr Małgorzata Górska, psycholog, Ośrodek Wczesnej Pomoc Psychologicznej w Krakowie – Przerwa kawowa – WARSZTATY TEMATYCZNE z podziałem na sześć grup –19.15 Podsumowanie i zakończenie konferencji

WARSZTATY TEMATYCZNE Warsztat 1 „Profilaktyka niepowodzeń edukacyjnych”, K.Gorzko, M.Natanek, Sala Kupiecka Warsztat2 „Dojrzałość do uczenia się matematyki a sukcesy szkolne dzieci rozpoczynających edukację matematyczną”, M.Masłowska, G. Zwardoń-Piwowar, Sala Portretowa Warsztat 3 „Podstawa programowa a dojrzałość szkolna”, J. Bień, M. Biłan Brozenbach, sala 303 Warsztat 4 „ Zaburzenia w komunikacji językowej a dojrzałość szkolna”, A.Paluch, B.Ruta, Sala Dietla Warsztat 5 „Wspieranie rozwoju emocjonalnego dziecka sześcioletniego w szkole”, A. Tomasik, D. Sarna Sala Lea Warsztat 6 „Współpraca z rodzicami”, W. Papuga sala 302

„Wspomaganie dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” mgr Ewa Pohorecka Dyrektor Ośrodka Wczesnej Pomocy Psychologicznej w Krakowie

„Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego i jej znaczenie w przygotowaniu dziecka do szkoły” mgr Agata Tatara nauczyciel konsultant z zakresu wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, Radna Miasta Krakowa

„Sześciolatek w szkole – identyfikacja rzeczywistych szans i zagrożenia” dr Elżbieta Mach Uniwersytet Jagielloński

„Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w edukacji wczesnoszkolnej” mgr Jolanta Bień pedagog Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna dla Dzieci z Niepowodzeniami Edukacyjnymi w Krakowie

„ Współpraca nauczycieli z rodzicami.” mgr Wanda Papugowa dyrektor Specjalistycznej Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym w Krakowie.

„Nauczyciel wobec dzieci z grupy ze specjalnymi potrzebami edukacyjnym „ mgr Małgorzata Górska psycholog Ośrodek Wczesnej Pomoc Psychologicznej w Krakowie

WARSZTATY TEMATYCZNE Warsztat 1 „Profilaktyka niepowodzeń edukacyjnych”, K.Gorzko, M.Natanek, Sala Kupiecka Warsztat2 „Dojrzałość do uczenia się matematyki a sukcesy szkolne dzieci rozpoczynających edukację matematyczną”, M.Masłowska, G. Zwardoń-Piwowar, Sala Portretowa Warsztat 3 „Podstawa programowa a dojrzałość szkolna”, J. Bień, M. Biłan Brozenbach, sala 303 Warsztat 4 „ Zaburzenia w komunikacji językowej a dojrzałość szkolna”, A.Paluch, B.Ruta, Sala Dietla Warsztat 5 „Wspieranie rozwoju emocjonalnego dziecka sześcioletniego w szkole”, A. Tomasik, D. Sarna Sala Lea Warsztat 6 „Współpraca z rodzicami”, W. Papuga sala 302

Przerwa kawowa

Podsumowanie i zakończenie konferencji

Dziękujemy za uwagę