KONFERENCJA SAMORZĄDOWA z cyklu „ Straszyć czy nie ?” „OBNIŻENIE WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO – PROBLEMEM CZY WYZWANIEM DLA NAUCZYCIELA” Honorowy Patronat Konferencji Przewodniczący Rady Miasta Krakowa
PROGRAM KONFERENCJI – Rejestracja uczestników – Rozpoczęcie konferencji; powitanie zaproszonych gości i uczestników – „Wspomaganie dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” mgr Ewa Pohorecka, dyrektor Ośrodka Wczesnej Pomocy Psychologicznej w Krakowie „Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego i jej znaczenie w przygotowaniu dziecka do szkoły” mgr Agata Tatara nauczyciel konsultant z zakresu wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, Radna Miasta Krakowa – „Sześciolatek w szkole – identyfikacja rzeczywistych szans i zagrożenia dr Elżbieta Mach, Uniwersytet Jagielloński 15.45– „Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w edukacji wczesnoszkolnej mgr Jolanta Bień, pedagog Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna dla Dzieci z Niepowodzeniami Edukacyjnymi w Krakowie – „Współpraca nauczycieli z rodzicami.” mgr Wanda Papuga, dyrektor Specjalistycznej Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym w Krakowie – „Nauczyciel wobec dzieci z grupy ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” mgr Małgorzata Górska, psycholog, Ośrodek Wczesnej Pomoc Psychologicznej w Krakowie – Przerwa kawowa – WARSZTATY TEMATYCZNE z podziałem na sześć grup –19.15 Podsumowanie i zakończenie konferencji
WARSZTATY TEMATYCZNE Warsztat 1 „Profilaktyka niepowodzeń edukacyjnych”, K.Gorzko, M.Natanek, Sala Kupiecka Warsztat2 „Dojrzałość do uczenia się matematyki a sukcesy szkolne dzieci rozpoczynających edukację matematyczną”, M.Masłowska, G. Zwardoń-Piwowar, Sala Portretowa Warsztat 3 „Podstawa programowa a dojrzałość szkolna”, J. Bień, M. Biłan Brozenbach, sala 303 Warsztat 4 „ Zaburzenia w komunikacji językowej a dojrzałość szkolna”, A.Paluch, B.Ruta, Sala Dietla Warsztat 5 „Wspieranie rozwoju emocjonalnego dziecka sześcioletniego w szkole”, A. Tomasik, D. Sarna Sala Lea Warsztat 6 „Współpraca z rodzicami”, W. Papuga sala 302
„Wspomaganie dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” mgr Ewa Pohorecka Dyrektor Ośrodka Wczesnej Pomocy Psychologicznej w Krakowie
„Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego i jej znaczenie w przygotowaniu dziecka do szkoły” mgr Agata Tatara nauczyciel konsultant z zakresu wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, Radna Miasta Krakowa
„Sześciolatek w szkole – identyfikacja rzeczywistych szans i zagrożenia” dr Elżbieta Mach Uniwersytet Jagielloński
„Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w edukacji wczesnoszkolnej” mgr Jolanta Bień pedagog Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna dla Dzieci z Niepowodzeniami Edukacyjnymi w Krakowie
„ Współpraca nauczycieli z rodzicami.” mgr Wanda Papugowa dyrektor Specjalistycznej Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej dla Dzieci w Wieku Przedszkolnym w Krakowie.
„Nauczyciel wobec dzieci z grupy ze specjalnymi potrzebami edukacyjnym „ mgr Małgorzata Górska psycholog Ośrodek Wczesnej Pomoc Psychologicznej w Krakowie
WARSZTATY TEMATYCZNE Warsztat 1 „Profilaktyka niepowodzeń edukacyjnych”, K.Gorzko, M.Natanek, Sala Kupiecka Warsztat2 „Dojrzałość do uczenia się matematyki a sukcesy szkolne dzieci rozpoczynających edukację matematyczną”, M.Masłowska, G. Zwardoń-Piwowar, Sala Portretowa Warsztat 3 „Podstawa programowa a dojrzałość szkolna”, J. Bień, M. Biłan Brozenbach, sala 303 Warsztat 4 „ Zaburzenia w komunikacji językowej a dojrzałość szkolna”, A.Paluch, B.Ruta, Sala Dietla Warsztat 5 „Wspieranie rozwoju emocjonalnego dziecka sześcioletniego w szkole”, A. Tomasik, D. Sarna Sala Lea Warsztat 6 „Współpraca z rodzicami”, W. Papuga sala 302
Przerwa kawowa
Podsumowanie i zakończenie konferencji
Dziękujemy za uwagę