IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w egzaminie maturalnym od 2015 r.
Advertisements

Badania cech i losów absolwentów zrealizowane we Włoszech prof. Andrea Cammelli Uniwersytet w Bolonii Dyrektor AlmaLaurea Konferencja Warszawa, 27 października,
Języki obce online - oczami studentów WSG.
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
EGZAMIN MATURALNY 2012 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
WYNIKI MATUR 2009 Wydział Edukacji UM w Koszalinie.
Wyniki egzaminu maturalnego 2012 Koszalin. Zdawalność
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Matura w systemie polskim a matura międzynarodowa
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY MATEMATYKA EGZAMINY.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY JĘZYK MNIEJSZOŚCI NARODOWEJ CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY.
I. Wybór przedmiotów egzaminacyjnych 1. Egzaminy obowiązkowe: w części ustnej – poziom podstawowy: a) język polski, b) język obcy nowożytny, c) język mniejszości.
Egzamin maturalny w 2014 roku podstawowe informacje.
Dolnośląski Zakład Doskonalenia Zawodowego Zespół Szkół al
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
MATURA PRÓBNA PORÓWNANIE WYNIKÓW
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Informacja o maturze w 2015 roku. Matura od 2015 roku Lista przedmiotów obowiązkowych nie ulega zmianie w porównaniu do obecnie obowiązujących: język.
Matura 2014 Wyniki egzaminu maturalnego w I Liceum Ogólnokształcącym im. A. Mickiewicza w Białymstoku.
Wyniki diagnoz w klasach pierwszych i drugich Wrzesień 2014.
Egzaminy zawodowe, maturalne i gimnazjalne 2014 r.
EWD III Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Kaliszu I II III IV V.
ODPŁATNOŚĆ ZA SZKOLENIA : 500,00 Zł Kod kursu: PP/EdB/1/2015
Egzamin maturalny od 2010 r.. CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe:  język polski – nie określa się poziomu egzaminu  język obcy nowożytny zdawany na poziomie.
Wyniki matury 2015 I LO IM. BOLESŁAWA CHROBREGO W PSZCZYNIE 1.
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
Zaawansowane metody wykorzystania platformy e-learningowej w prowadzeniu szkoleń on-line PODSUMOWANIE.
Centralna Komisja Egzaminacyjna
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
ANALIZA WYNIKÓW MATUR 2014 Liceum Ogólnokształcące w Krościenku n. D.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Agnieszka Chądzyńska-Krasowska, " Wyrównywanie poziomów wiedzy matematycznej kandydatów.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Bombol, Krzysztof Kochanek „ E-learning w służbie audiologii " Instytut Fizjologii.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Anna DRZEWIŃSKA „Nauczyciele i uczniowie jako uczestnicy procesu uczenia się wykorzystywania.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Olga SOBOLEWSKA „E-learning jako strategia doskonalenia kadry pracowniczej dla małych.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2015/2016
1 Jeszcze o maturze w maju Porównywanie wyników z różnych przedmiotów.
Lepszy wynik na egzaminie = wymarzona szkoła (satysfakcja i zadowolenie)
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku.
Wyniki egzaminu maturalnego 2006 Maria Krystyna Szmigel OKE Kraków_2006.
2 3 W części ustnej (bez określania poziomu) język polski język obcy nowożytny W części pisemnej język polski (poziom podstawowy) język obcy nowożytny.
Szkoła Podstawowa 1 września 2017 r. dotychczasowa sześcioletnia szkoła podstawowa staje się ośmioletnią szkołą podstawową; Oznacza to, że 1 września.
Egzamin maturalny w 2017 roku
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2016/2017
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
REFORMA OŚWIATY 2017/18.
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
MATURA 2017.
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2017/2018
OFERTA EDUKACYJNA. OFERTA EDUKACYJNA Przedmiot rozszerzony od klasy I Klasa I A Przedmiot rozszerzony od klasy I MATEMATYKA OD KLASY II WYBIERZESZ.
Szkoła Podstawowa 1 września 2017 r. dotychczasowa sześcioletnia szkoła podstawowa staje się ośmioletnią szkołą podstawową; Oznacza to, że 1 września.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2018/2019
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2019
Zapis prezentacji:

IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA „E-learning szansą na pokonanie barier w nauczaniu przedmaturalnym na podstawie doświadczeń Kursu Sikory „Matura Wysokich Lotów”™"

Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA „E-learning szansą na pokonanie barier w nauczaniu przedmaturalnym na podstawie doświadczeń Kursu Sikory „Matura Wysokich Lotów”™” IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Charakterystyka (I) 16 edycja Kurs dla klas II i III liceum Przedmioty: biologia, chemia, fizyka, matematyka, geografia, historia, wos, język polski 1300 uczestników, sprawdzono matur (w tym 4786 internetowych) Dwa poziomy zaawansowania Cykl roczny: wrzesień – kwiecień

Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA „E-learning szansą na pokonanie barier w nauczaniu przedmaturalnym na podstawie doświadczeń Kursu Sikory „Matura Wysokich Lotów”™” IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Charakterystyka (II) Bardzo intensywne przygotowanie – dla jednego przedmiotu: Ćwiczenia maturalne (45h zajęć stacjonarnych) 12 matur próbnych (24h zajęć stacjonarnych) System wspomagający naukę w domu (e-learning minimum 60h) Na Kursie Sikory przeprowadzono 3 kwalifikacje, w wyniku których kurs ukończyło 85 % początkowej liczby uczestników.

Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA „E-learning szansą na pokonanie barier w nauczaniu przedmaturalnym na podstawie doświadczeń Kursu Sikory „Matura Wysokich Lotów”™” IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Cele Kursu Wysoki wynik na egzaminie maturalnym Dostanie się na wymarzoną uczelnię Bariery….

Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA „E-learning szansą na pokonanie barier w nauczaniu przedmaturalnym na podstawie doświadczeń Kursu Sikory „Matura Wysokich Lotów”™” IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Bariera 1: przed rozpoczęciem kursu Brak wiedzy wyniesionej z gimnazjum i pierwszych lat liceum 9,2% uczestników – wynik 60% i więcej; 21% – wynik 50% i więcej; 48% – wynik niedostateczny – czyli poniżej 30% [matura 1 Kursu Sikory] Bariera 2: w trakcie kursu zbyt mała ilość czasu poświęcana przez licealistów na przygotowania do egzaminu maturalnego

Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA „E-learning szansą na pokonanie barier w nauczaniu przedmaturalnym na podstawie doświadczeń Kursu Sikory „Matura Wysokich Lotów”™” IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" E-learning a brak wiedzy Materiały teoretyczne (60-120h na przedmiot) Egzaminy wiedzy (weryfikacja nauki) Bardzo ważne – wymóg systematyczności! Bieżąca kontrola pracy Kwalifikacje i usunięcie uczestników nie spełniających kryteriów [frekwencja 65 vs 91%] Nie każdy może zostać absolwentem Kursu Sikory…

Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA „E-learning szansą na pokonanie barier w nauczaniu przedmaturalnym na podstawie doświadczeń Kursu Sikory „Matura Wysokich Lotów”™” IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" E-learning stymulatorem pracy własnej Bieżąca kontrola pracy – kwalifikacja Indywidualizacja reakcji w przypadku stwierdzenia zbyt małej ilości czasu poświęcanego na naukę lub niewystarczających postępów uczestników. Porównania – statystyki swoich postępów z wynikami licealistów przygotowujących się do tego samego egzaminu.

Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA „E-learning szansą na pokonanie barier w nauczaniu przedmaturalnym na podstawie doświadczeń Kursu Sikory „Matura Wysokich Lotów”™” IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" E-learning na Kursie Sikory Materiały teoretyczne przed zajęciami Obowiązkowy egzamin wiedzy przed zajęciami Egzaminy maturalne rozwiązywane drogą internetową System cennych uwag po każdej maturze internetowej i stacjonarnej Statystyki postępów Kursanta na tle innych uczestników Statystyki dla Wykładowców

Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA „E-learning szansą na pokonanie barier w nauczaniu przedmaturalnym na podstawie doświadczeń Kursu Sikory „Matura Wysokich Lotów”™” IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Ograniczenia e-learningu na Kursie Sikory 1. Trudności motywacyjne – społeczne oddziaływanie zajęć stacjonarnych jest atrakcyjniejsze dla uczestnika 2. Trudność symulacji prawdziwych warunków egzaminacyjnych: stacjonarne egzaminy maturalne w najwyższym stopniu przypominają prawdziwy egzamin [pytania otwarte!] 3. Strata czasu na pokonanie trudności technologicznych przy odpowiedziach na pytania otwarte z matematyki, chemii, fizyki: narysowanie wykresu lub schematu w postaci elektronicznej – jest ciągle dla licealisty bardziej pracochłonne w porównaniu z wykorzystaniem rysunku odręcznego. „

Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA „E-learning szansą na pokonanie barier w nauczaniu przedmaturalnym na podstawie doświadczeń Kursu Sikory „Matura Wysokich Lotów”™” IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Korzyści e-learningu na Kursie Sikory 1.Indywidualizacja przygotowań: uczestnicy mają możliwość wyboru zakresu zagadnień treści, które przeczytają i zakresu testów sprawdzających. 2.Ewaluacja postępów uczestnika i informacja zwrotna w skali nieosiągalnej dla metod tradycyjnych. System umożliwia każdemu uczestnikowi analizę swoich postępów i porównanie wyników z innymi uczestnikami kursu. Dodatkowo uczestnik może analizować postępy w zakresie poszczególnych modułów wiedzy. 3. Dostosowanie treści wykładowych i ćwiczeniowych do bieżących potrzeb grupy – dostęp nauczycieli do statystyk postępów uczestników umożliwia Wykładowcom bieżące zmiany programu nauczania w zależności od zapotrzebowania uczestników danej grupy. „

Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA „E-learning szansą na pokonanie barier w nauczaniu przedmaturalnym na podstawie doświadczeń Kursu Sikory „Matura Wysokich Lotów”™” IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Kurs Sikory – skuteczność – postępy Kursantów Dla poziomu 1 i 2 – przyrost punktów na maturze ostatniej o 25% w stosunku do matury pierwszej uzyskało 44% Uczestników, 35% uzyskało przyrost o 50%, a 19% uzyskało przyrost 100% i więcej. Dla poziomu 3 powyższe wyniki kształtowały się podobnie: przyrost o 25% w stosunku do matury pierwszej uzyskało 45% Uczestników, 32% uzyskało przyrost o 50%, a 18% uzyskało przyrost 100% i więcej.

Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA „E-learning szansą na pokonanie barier w nauczaniu przedmaturalnym na podstawie doświadczeń Kursu Sikory „Matura Wysokich Lotów”™” IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Ocena satysfakcji uczestników – Kursu Sikory Zajęcia stacjonarne generalnie są oceniane wyżej w porównaniu z zajęciami wirtualnymi. Średnia ocena zajęć stacjonarnych edycji 2008/2009 wynosiła 4,75 dla poziomu niższego, 4,85 dla poziomu wyższego. Średnie dla materiałów e-learningowych: 3,52 dla poziomu niższego, 3,56 dla poziomu wyższego; Średnia ocena stacjonarnych matur próbnych wynosiła 4,55 dla poziomu niższego, 4,79 dla poziomu wyższego. a dla matur wirtualnych 3,74 dla poziomu niższego, ale aż 5,28 dla poziomu wyższego.

Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA „E-learning szansą na pokonanie barier w nauczaniu przedmaturalnym na podstawie doświadczeń Kursu Sikory „Matura Wysokich Lotów”™” IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Rekomendacja Kursu Sikory jako wskaźnik wysokiej jakości kursu Od wielu lat zdecydowana większość młodzieży licealnej trafia na nasz kurs dzięki rekomendacji naszych Absolwentów. Po tegorocznym kursie gotowość do rekomendacji deklaruje 90% Absolwentów (są to osoby, które oceniły prawdopodobieństwo polecenia kursu na 50% lub więcej).

Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA „E-learning szansą na pokonanie barier w nauczaniu przedmaturalnym na podstawie doświadczeń Kursu Sikory „Matura Wysokich Lotów”™” IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Kierunki rozwoju System e-learningu stał się w ciągu kilku ostatnich lat integralną częścią przygotowań na Kursie Sikory. Obserwujemy rosnące zaangażowanie uczestników w korzystanie z platformy internetowej, co uzasadnia dalszy jej rozwój. W kolejnych latach planujemy : intensyfikację procesu indywidualizacji, zwiększenie udziału uczestników w ocenianiu poszczególnych materiałów i tworzeniu treści.