Sprawdzian 2016 PSP2 im. ORŁA BIAŁEGO w WAŁBRZYCHU Wałbrzych, 01 października 2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Narada dyrektorów szkół i placówek oświatowo-wychowawczych
ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 ZSM - NYSA 2009.
EGZAMIN MATURALNY 2012 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin maturalny w roku Egzamin maturalny jest formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego i sprawdza wiadomości oraz umiejętności, które są określone.
1 ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 ZSM - NYSA 2010.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku.
Egzamin maturalny od 2005 roku.1 Egzamin maturalny od 2005 roku! Opracował Grzegorz Sitko IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
1. Egzamin maturalny przeprowadza się jeden raz w roku w sesji: 2 Egzamin maturalny od 2005 roku. wiosennej Harmonogram przeprowadzania egzaminu ustala.
Egzamin maturalny w 2013 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r.(Dz.U. nr 83, poz.562) z późniejszymi zmianami Procedury.
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
MATURA Podstawa prawna. 2. Egzamin maturalny – cóż to takiego? 3. Deklaracja maturalna. 4. Zwolnienie z egzaminu. 5. Harmonogram egzaminu maturalnego.
. Wnioski z przebiegu Wnioski z przebiegu próbnego egzaminu maturalnego przeprowadzonego w grudniu 2004 roku.
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
MATURA 2011 Informacja dla zdających i ich rodziców Opracował: Jerzy Kowalski Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Kamiennej Górze.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
1 Egzamin maturalny w 2015 roku podstawowe informacje.
OPRACOWANIE NA PODSTAWIE MATERIAŁÓW CKE mgr Małgorzata Smul.
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
Sprawdzian zewnętrzny po klasie VI szkoły podstawowej
Egzamin gimnazjalny 2015 Podstawy prawne i organizacja
Sprawdzian szóstoklasisty. Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej obejmuje wiadomości i umiejętności ‎ określone w wymaganiach ogólnych i szczegółowych.
1 Zasady przeprowadzenia egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2014/2015.
Egzamin Gimnazjalny 2015.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
SESJA EGZAMINACYJNA W 2015 ROKU SPRAWDZIAN. PROGRAM SPOTKANIA Podstawy prawne sprawdzianu Terminarz dyrektora Sprawdzian w nowej formule Arkusz egzaminacyjny.
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
Informator dla rodziców
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE w nowej formie 1 Opracował Tadeusz Gierszewski Opracował Wąbrzeźno 2014.
T ERMINY SPRAWDZIANU TERMIN SPRAWDZIANU Sprawdzian odbędzie się 5 kwietnia 2016 r. i składa się z dwóch części. Część 1 Język polski i matematyka zaczyna.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 1 kwietnia 2015 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2015/2016.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015/2016. Przebieg egzaminu Egzamin odbywa się w kwietniu. Uczeń, który z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie ‎ przystąpi do egzaminu.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2016/17 NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE.
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Egzamin Gimnazjalny 2017.
EGZAMIN GIMNAZJALNY.
Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu w klasach trzecich gimnazjum obowiązujące w roku szkolnym 2016/2017.
MATURA 2017.
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ
Informacje dla rodziców
egzaminu gimnazjalnego 2017 / 2018
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2018/19
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Egzamin ósmoklasisty obejmuje wiadomości i umiejętności określone ‎w podstawie w odniesieniu do wybranych przedmiotów ‎nauczanych w klasach I–VIII. Po.
Egzamin ósmoklasisty w roku szkolnym 2018/2019
Zasady rekrutacji uczniów do szkół na rok szkolny 2019/2020
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Zasady rekrutacji uczniów do szkół na rok szkolny 2019/2020
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2018/2019
Egzamin ósmoklasisty kwietnia 2019 r.- język polski (godz. 9.00) 16 kwietnia 2019 r.- matematyka (godz. 9.00) 17 kwietnia 2019 r.- język angielski.
Zapis prezentacji:

Sprawdzian 2016 PSP2 im. ORŁA BIAŁEGO w WAŁBRZYCHU Wałbrzych, 01 października 2015

jest powszechny i obowiązkowy; przystąpienie do niego warunkuje ukończenie szkoły podstawowej; wynik nie ma wpływu na ukończenie szkoły; ma charakter diagnostyczny; jest przeprowadzany jednego dnia; odbywa się w macierzystej szkole ucznia lub innym miejscu wyznaczonym przez okręgową komisję egzaminacyjną. Sprawdzian:

Komunikat dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 7 września 2015r. w sprawie terminów sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego, egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe oraz egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie w 2016 roku. Sprawdzian – 5 kwietnia 2016 godz część I ; część II Uczeń, który z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpi do sprawdzianu w terminie głównym (w kwietniu), przystępuje do niego w dodatkowym terminie termin dodatkowy – 2 czerwca 2016 godz i 11.45

Każda część sprawdzianu rozpoczyna się o godzinie określonej w harmonogramie przeprowadzania sprawdzianu. Czas pracy ucznia rozpoczyna się z chwilą zapisania w widocznym miejscu przez przewodniczącego zespołu nadzorującego czasu rozpoczęcia i zakończenia pracy. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 kwietnia 2013r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych

+40 min. +25 min.

w czasie przerwy proponujemy przygotowanie dla uczniów kanapek, soku lub herbaty 9:00-10:25 9:00-11:05 11:45-12:35 11:45-13:00

Struktura arkusza egzaminacyjnego Język polski Matematyka od 8 do 12 zadań zamkniętych od 2 do 4 zadań otwartych w tym dłuższa wypowiedź pisemna od 8 do 12 zadań zamkniętych od 2 do 4 zadań otwartych Zadania mogą być osadzone w kontekście historycznym lub przyrodniczym. Język obcy nowożytny od 35 do 45 zadań zamkniętych

Po upływie czasu przeznaczonego na rozwiązywanie zadań uczniowie, którzy przenoszą rozwiązania na kartę, mają dodatkowe 5 minut, żeby sprawdzić poprawność wykonania tej czynności. Czas ten nie może być wykorzystany na rozwiązywanie zadań, a wyłącznie na weryfikację poprawności przeniesienia rozwiązań na kartę odpowiedzi.

Po zakończonym sprawdzianie do OKE przekazujemy: Arkusz z języka polskiego i matematyki z nieoderwanymi kartami odpowiedzi. Arkusz z języka obcego nowożytnego z nieoderwanymi kartami odpowiedzi. Procedury na rok szkolny 2015/2016 sprawdzian

Weryfikowanie danych uczniów w internetowym serwisie informacyjnym dyrektora szkoły zamawianie arkuszy dla nauczycieli wspomagających uczniów dyslektycznych poprzez odczytanie tekstów liczących 250 słów lub więcej do 14 stycznia 2015r.

Rozpatrywanie wniosków po 15 stycznia 2016 r. Zwolnienia ze Sprawdzianu

Laureaci i finaliści olimpiad przedmiotowych oraz laureaci konkursów przedmiotowych o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim, o których mowa w przepisach w sprawie organizacji oraz sposobu przeprowadzania konkursów, turniejów i olimpiad, organizowanych z zakresu jednego z przedmiotów objętych sprawdzianem lub egzaminem gimnazjalnym, są zwolnieni: z odpowiedniej części sprawdzianu. Zwolnienie jest równoznaczne z uzyskaniem z tej części sprawdzianu najwyższego wyniku.

Miejsce i warunki przeprowadzania sprawdzianu 1. Sprawdzian przeprowadza się w szkołach mających warunki lokalowe i techniczne, zapewniające prawidłowy przebieg sprawdzianu. 2.Warunki lokalowe i techniczne w szkole zapewniające prawidłowy przebieg sprawdzianu. 3.Warunki związane z zapewnieniem samodzielności pracy zdającego: a) oddzielny stolik (ławka) dla każdego ucznia, w odległości zapewniającej samodzielność pracy b) miejsca dla członków zespołu nadzorującego i obserwatorów, zgodnie z Planem sali egzaminacyjnej

4. Dodatkowe rozwiązania organizacyjne: a) liczba sal zapewniająca pomieszczenie wszystkich zdających cz. 1-sala gimnastyczna 42 osoby Cz. 2-trzy sale po 14 osób b) osobna sala dla korzystających z pomocy nauczyciela wspomagającego lub korzystających z urządzeń, które mogą zakłócać pracę innych zdających, albo z przedłużenia czasu pracy z arkuszem egzaminacyjnym(w razie potrzeby) + sala 3 osoby z przedłużonym czasem c) w każdej sali zegar oraz tablica (plansza) do zapisania czasu rozpoczęcia i zakończenia pracy z arkuszem egzaminacyjnym, widoczne dla wszystkich zdających.

5. Przewodniczący szkolnego zespołu egzaminacyjnego ustala skład szkolnego zespołu egzaminacyjnego, powołując członków zespołu egzaminacyjnego oraz zespoły nadzorujące przebieg sprawdzianu w każdej sali, nie później niż na miesiąc przed terminem sprawdzianu Liczba zespołów nadzorujących zależy od liczby sal egzaminacyjnych. 6. W skład zespołu nadzorującego przebieg sprawdzianu w danej sali wchodzi co najmniej trzech nauczycieli: przewodniczący, oraz co najmniej dwóch nauczycieli, z których jeden jest zatrudniony winnej szkole lub placówce. W przypadku gdy sprawdzian jest przeprowadzany przy udziale nauczyciela wspomagającego, funkcję tę pełni członek zespołu nadzorującego.

5. W przypadku gdy w sali jest więcej niż 30 uczniów (słuchaczy), liczbę członków zespołu nadzorującego zwiększa się o jedną osobę na każdych kolejnych 20 uczniów (słuchaczy). 6. Członkami zespołu nadzorującego mogą być również wychowawcy zdających oraz: w części pierwszej sprawdzianu –nauczyciele języka polskiego i nauczyciele matematyki;  w części drugiej sprawdzianu –nauczyciele języka obcego nowożytnego, z którego w danej sali jest przeprowadzany sprawdzian.

7. Przewodniczący szkolnego zespołu egzaminacyjnego może w szczególnych przypadkach losowych –nawet w dniu sprawdzianu –dokonać zmiany (uzupełnienia) składu zespołów nadzorujących pod warunkiem, że skład tych zespołów będzie zgodny z rozporządzeniem. 8. Powołania zastępcy przewodniczącego szkolnego Zespołu egzaminacyjnego oraz członków szkolnego zespołu egzaminacyjnego i ich oświadczenia w sprawie zabezpieczenia i ochrony materiałów egzaminacyjnych przed nieuprawnionym ujawnieniem są przechowywane w szkolnej dokumentacji sprawdzianu.

Nietypowe zadania wielokrotnego wyboru:

Zadania typu- PRAWDA-FAŁSZ

JĘZYK POLSKI-wymagania ogólne i szczegółowe

MATEMATYKA- cele kształcenia, wymagania szczegółowe

Sprawdzian z języka obcego nowożytnego zadania egzaminacyjne będą sprawdzać stopień opanowania wymagań z zakresu języka obcego nowożytnego, określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla II etapu edukacyjnego, czyli kluczowe umiejętności: JĘZYK ANGIELSKI- cele kształcenia, wymagania szczegółowe

Wyniki sprawdzianu Wyrażane w skali procentowej obejmują ogólny wynik z części pierwszej z wyszczególnieniem wyniku z języka polskiego i wyniku z matematyki ogólny wynik z części drugiej – język obcy nowożytny Ustala komisja okręgowa na podstawie elektronicznego odczytu karty odpowiedzi i liczby punktów przyznanych przez egzaminatorów. Ustalone przez komisję okręgową są ostateczne. Nie są odnotowane na świadectwie ukończenia szkoły. Przekazywane są do szkół w formie zaświadczeń dla każdego ucznia (słuchacza) nie później niż na 7 dni przed zakończeniem zajęć dydaktyczno-wychowawczych.

Dlaczego wynik wyrażony w procentach różna liczba zadań w arkuszu wielopunktowe zadania zamknięte punktacja zadań otwartych zależna od ich złożoności = wynik w % Zmienna w poszczególnych latach liczba punktów możliwych do uzyskania za test W 2015 roku uczeń X otrzymał na sprawdzianie 25 punktów na 68 możliwych do uzyskania. Tyle samo punktów uzyskał rok później uczeń Y, ale na 60 punktów możliwych do zdobycia. Czy wynik obu uczniów jest jednakowy? Wyższy wynik uzyskał uczeń Y, który przystąpił do sprawdzianu w 2016 r. Jego wynik to 42% punktów możliwych do zdobycia. Wynik ucznia X to 37% punktów.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ