Zachowania organizacyjne - ćwiczenia 2

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
T E M A T 3 : C O T O J E S T I N F O R M A T Y K A I J A K I E S Ą A S P E K T Y J E J R O Z W O J U ?
Advertisements

Psychologia Psycho – dusza Logos- wiedza.
Jak pomóc dziecku w nauce?
Warsztaty psychologiczne
Osobowość trenera i instruktora
PODJĘŁYŚMY SIĘ ZADANIA PRZEPROWADZENIA DEBATY NA TEMAT:
Role w zespole projektowym
Kącik Logopedyczny.
TEMPERAMENT.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Postawa DEF. I: Stanisław Mika, Psychologia społeczna:
Turystyka jako zjawisko społeczno-gospodarcze
Kierowanie twórczością w organizacji
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
AUTOPREZENTACJA mgr ANNA SIEDLECKA.
Anna Makiewicz I Anna Leśnikowska
Przypadek Phineasa Gage
Dojrzałość szkolna dziecka
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
Pedagogika resocjalizacyjna - Norma społeczna-
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
Przyczyny agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży
„Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości , aby swe zdolności rozwijać.” J.F Kennedy.
POWTÓRZENIE PRZED EGZAMINEM GIMNAZALNYM 2013
Techniki pracy z motywacją Zajęcia 4
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Rodzice jako sprzymierzeńcy w działaniach profilaktycznych szkoły
WYBRANE ZAGADNIENIA Z PSYCHOLOGII SPOŁECZNEJ
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
Bliski krewny opiekunem próby. Nepotyzm i zło czy szansa na dobrą próbę? Opiekowanie się próbą instruktorską przez osobę bliską - na przykładzie osobistym.
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Ćwiczenie 1 Roman Pomianowski
opracowała Joanna Bojarska
Późne dzieciństwo - okres wczesnoszkolny
Arteterapia – leczenie przez sztukę
Umiejętność obserwacji.
Podstawy rekreacji WYKŁAD II
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Temperament – czyli trudny świat emocji
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
„Każde dziecko ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie’’
Personal Management w bibliotece
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
Dojrzałość szkolna dziecka
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Taktyki autoprezentacyjne
OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI - ĆWICZENIA 5 Mgr Magdalena Kowalewska PJWSTK 2014/15.
„Koło Młodych Odkrywców”
Specyfika zachowań międzyorganizacyjnych Zachowania odbywają się na poziomie: indywidualnym (pojedynczych osób), grup (zespołów), ale także na poziomie.
O Ś RODEK INTERWENCJI Kryzysowej Ul. Mickiewicza 31 Sucha beskidzka.
Dr Dominika Łęcka SZANSĄ LUB ZAGROŻENIEM DLA WYCHOWANIA SUBKULTURY MŁODZIEŻOWE.
Program szkoleniowy dla kandydatów do przysposobienia dziecka zatwierdzony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Decyzja Nr 5/2012RA z dnia 23.
Profiler™ Podstawowe informacje Dr Paweł Wójcik Sylwia Pawłowska Sierpień 2016.
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
„Promocja zdrowia psychicznego w środowisku akademickim, wsparcie studentów z doświadczeniem kryzysu psychicznego”
Określenie typu temperamentu z wykorzystaniem testu Bergera.
Efekty uczenia się Od czego wyszliśmy?.
DORADZTWO ZAWODOWE SZKOŁA PODSTAWOWA W KRASZEWIE
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Podstawowe pojęcia prawa i prawoznawstwa wykład 2
Psychologia w Zarządzaniu
Jak ustrzec dziecko wpływowe przed presją rówieśniczą?
Zapis prezentacji:

Zachowania organizacyjne - ćwiczenia 2 Mgr Magdalena Kowalewska

Co zapamiętaliśmy z wykładu? Mgr Magdalena Kowalewska Co zapamiętaliśmy z wykładu? Punktem wyjścia do zrozumienia zachowań indywidualnych w organizacji (i nie tylko…) jest przegląd głównych zagadnień psychologicznych, wykorzystywanych w organizacji, czyli koncepcji: postawy, osobowości, postrzegania i uczenia się.

Mgr Magdalena Kowalewska Postawy Postawy są to oceny (pozytywne lub negatywne) przedmiotów, ludzi lub zdarzeń. Odzwierciedlają one uczucia danej osoby na określony temat. Ćwiczenie 1. Jak jest Twoja postawa wobec interwencji Polski na Ukrainie?

Mgr Magdalena Kowalewska Osobowość Osobowość jest kombinacją cech psychologicznych, za pomocą których klasyfikujemy daną osobę.

Jak Ty określisz swoją osobowość? Mgr Magdalena Kowalewska Jak Ty określisz swoją osobowość? 1 skrytość albo otwartość 2 mała inteligencja duża inteligencja 3 uczuciowość stabilność emocjonalna 4 pokora dominacja 5 powaga beztroska 6 oportunizm sumienność 7 nieśmiałość przedsiębiorczość 8 twardość wrażliwość 9 ufność podejrzliwość 10 konwencjonalność niekonwencjonalność 11 prostolinijność spryt 12 pewność siebie lękliwość 13 konserwatyzm nowatorstwo 14 zależność od grupy samowystarczalność 15 nieopanowanie panowanie nad sobą 16 swoboda napięcie

Mgr Magdalena Kowalewska Ćwiczenie 2 Test temperamentu

Ćwiczenie 2 - odpowiedzi Mgr Magdalena Kowalewska Ćwiczenie 2 - odpowiedzi   I - flegmatyk II - nerwowiec III - sangwinik IV - sentymentalny V - apatyk VI - choleryk VII - amorfik VIII - pasjonat

Dyskusja Jakie cechy charakteru są przydatne w pracy zespołowej? Mgr Magdalena Kowalewska Dyskusja Jakie cechy charakteru są przydatne w pracy zespołowej?

Mgr Magdalena Kowalewska Postrzeganie Postrzeganie jest to proces, za pośrednictwem którego ludzie organizują i interpretują swoje zmysłowe odczucia, aby nadawać sens swojemu otoczeniu. Badania nad postrzeganiem wciąż wykazują, że dwie osoby mogą patrzeć na to samo, ale inaczej to postrzegać. Nikt z nas nie widzi rzeczywistości, w istocie interpretujemy to, co widzimy, i nazywamy to „rzeczywistością”.

Czynniki wpływające na postrzeganie Osobiste cechy postrzegającego np.: postawy, osobowość, motywacja, zainteresowania, doświadczenia i oczekiwania; Cechy obserwowanego przedmiotu np.: stosunek przedmiotu do jego tła (osoby atrakcyjne i mniej atrakcyjne); Sytuacja, w której widzimy przedmiot lub zdarzenia np.: miejsce, oświetlenie, temperatura.

Mgr Magdalena Kowalewska Postrzeganie

Mgr Magdalena Kowalewska Ćwiczenie 3 To, co najważniejsze

Mgr Magdalena Kowalewska https://www.google.pl/search?q=postrzeganie&biw=1440&bih=777&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=bZFCVLfxHs_eavjfgYAD&ved=0CAYQ_AUoAQ#tbm=isch&q=najwa%C5%BCniejsze+warto%C5%9Bci+w+%C5%BCyciu&facrc=_&imgdii=_&imgrc=tfNN98JI21PgHM%253A%3Bgqrzza8P5sA5qM%3Bhttp%253A%252F%252Fdemotywatory.pl%252F%252Fuploads%252F201307%252F1373723721_dbvjbs_600.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fdemotywatory.pl%252F3521704%252FTo-co-jest-w-zyciu-najwazniejsze%3B600%3B600

Mgr Magdalena Kowalewska Praca domowa Zadanie 1. Zastanów się, jakie cechy osobowości i postawy są pożądane wśród informatyków. Wypisz je i uzasadnij swój wybór. Przynieś swoją pracę (wydrukowaną) na następne zajęcia. Zadanie 2. Zapoznaj się z koncepcją inteligencji emocjonalnej i zaproponuj krótkie ćwiczenie, które pomoże w jej rozwijaniu. Ćwiczenie to przeprowadzisz w swojej grupie na najbliższych zajęciach 