1 Obserwacje... Obserwacja polega na ukierunkowanym, zamierzonym, celowym, systematycznym i prowadzonym według ustalonego planu postrzeganiu badanych obiektów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Modele oparte o dane przekrojowo-czasowe
Advertisements

PODZIAŁ STATYSTYKI STATYSTYKA STATYSTYKA MATEMATYCZNA STATYSTYKA
ISTOTA MARKETINGU 1. Początki i przyczyny rozwoju marketingu
Istota i przesłanki badań marketingowych
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Ocena sytuacji finansowej przedsiębiorstwa
Niestandardowe techniki badań marketingowych.
Przyczyny utraty przez firmy informacji.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
TECHNIKA Pewien sposób wykonywania zadania ruchowego. Jest to ściśle określony ruch człowieka, którego celem jest najefektywniejsze rozwiązanie zadania.
Metody badawcze w socjologii
Podstawy metodologiczne ekonomii
Specjalność Analiza danych 2010 na kierunku IiE Katedra Statystyki Instytut Zastosowań Matematyki.
MARKETING STRATEGICZNY
Katedra Marketingu Usług
SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ
Czy Digital Signage to interesujący kanał dla marketerów?
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Podstawy marketingu Podyplomowe Studium
Adam Walicki - 30 września 2010
Pedagogika ogólna.
Wprowadzenie do mikroekonomii
Philip G. Zimbardo Psychologia i życie
2010 Benchmarking klastrów w Polsce Dr Aleksandra Nowakowska Zespół Konsultantów PARP Benchmarking jako instrument poprawy jakości zarządzania Warszawa,
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska
ANALIZA CZYNNIKÓW DETERMINUJĄCYCH ROZWIĄZANIA
Kilka uwag ogólnych o danych zastanych (wtórnych)
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Organizacja nadzoru pedagogicznego Sprawny system przepływu informacji Prawidłowość doboru pracowników do charakteru realizowanych zadań Terminowość zadań
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Konferencja Innowacyjna gospodarka Innowacyjność w biznesie Panel II Warszawa, 03 marca 2008 r.
Hipotezy statystyczne
Metody zbierania danych empirycznych
Ogólny plan procesu restrukturyzacji profilu działalności społeczno-gospodarczej spółdzielni socjalnych.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
PROJEKT BADAWCZY DYDAKTYKA LITERATURY I JĘZYKA POLSKIEGO W GIMNAZJUM W ŚWIETLE NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ BADANIA ILOŚCIOWE Dr Grzegorz Adamczyk Katolicki.
INFORMACJA MARKETINGOWA
BADANIA ROZWOJU NOWEGO PRODUKTU
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Metoda badań eksperymentalnych i quasi-eksperymentalnych
Projekt „Indywidualne ścieżki zatrudnienia” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt jest realizowany.
Wprowadzenie teoretyczne
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Charakterystyka powszechnie stosowanych metod badawczych
Marketingowy system informacji
OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.
ZARZĄDZANIE DZIAŁEM SPRZEDAŻY
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W ORGANIZACJI
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
A.M. Zarzycka. Zapotrzebowanie na informacje o rynkach zagranicznych 1) Faza wchodzenia na rynki zagraniczne 2) Faza kształtowania programów marketingowych.
Badania marketingowe w UE A.M. Zarzycka. Badania marketingowe na obszarze UE Systematyczne zbieranie i przetwarzanie informacji odnoszących się do eurorynku.
Człowiek – najlepsza inwestycja
MODELE ANALIZY WYNIKÓW GEODEZYJNYCH POMIARÓW DEFORMACJI.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
A.M. Zarzycka. Wpływ ogólnych wyobrażeń i opinii o kraju na ocenę produktów lub/i marek pochodzących z danego kraju Stereotyp wizerunku danego kraju A.M.
Czynniki strukturotwórcze
Badania marketingowe - wprowadzenie Paweł Gałka Konsultacje: poniedziałek p. 216 godz.:
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Segmentacja rynku.
Identyfikacja potrzeb rozwojowych w organizacji
T12. Metodologia Rapid Re - etapy projektowo - wdrożeniowe.
SEGMENTACJA RYNKU.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
T 10. Metodologia Rapid Re - wprowadzenie
PODSTAWY ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA Źródła wiedzy o organizacji i zarządzaniu I rok SSE II, I rok SNE II.
,,COŚ NA ZĄB,,.
MARKETING INTERNETOWY
BUDŻETOWANIE Biuletyn Obsługi Klienta czas zacząć… BOK
Zapis prezentacji:

1 Obserwacje... Obserwacja polega na ukierunkowanym, zamierzonym, celowym, systematycznym i prowadzonym według ustalonego planu postrzeganiu badanych obiektów. Obserwacja jest najczęściej traktowana jako pomiar dodatkowy i uzupełniający.

2

3 Badania panelowe... Panelem w badaniach marketingowych określamy stałą grupę osób, która zgadza się dostarczać dane w określonym czasie. Cechy panelu: 1. pomiar wielokrotny (powtarzalność), 2.w różnych odcinkach czasu, 3. względnie stała zbiorowość próbna, 4. ciągłość oraz systematyczność.

4 Główne zalety panelu.... Ciągła informacja o motywach działania konsumentów, Wysoki stopień wiarygodności informacji, Uzyskanie informacji o reakcjach nabywców na zjawiska rozciągnięte w czasie, Większa rzetelność uzyskanych informacji.

5 Badania jakościowe Przy ich pomocy podmioty gospodarcze starają się poznać motywy postępowania klientów na rynku. Metody badań jakościowych można podzielić na 4 grupy : 1.Wywiady głębinowe i zogniskowane, 2.Testy akceptacyjne, 3.Testy projekcyjne, 4.Testy preferencji( wartościowania).

6 Eksperymenty rynkowe a) eksperyment sztuczny (laboratoryjny), b) eksperyment rynkowy - terenowy. Eksperymentator powinien liczyć się z określonymi kosztami i ryzykiem fragmentarycznego obrazu analizowanej części rynku

7 Symulacja komputerowa-jako specyficzny eksperyment..... Przedsiębiorstwo( firmę) można opisać przy pomocy modeli fizycznych lub matematycznych. Modele te mogą być statyczne lub dynamiczne. Model matematyczny dynamiczny nosi nazwę modelu symulacyjnego. Modele symulacyjne należy budować wg. następujących etapów: 1. zdefiniowanie zagadnienia 2. Budowa modelu matematycznego, 3. Wykonanie oprogramowania lub wykorzystanie gotowych pakietów, 4. Sprawdzenie poprawności modelu, 5. Przygotowanie eksperymentów symulacyjnych 6. Wykonanie przebiegów symulacyjnych i analiza uzyskanych wyników

8 Marketingowy proces badawczy.. 1.Etap projektowania badań 2.Dobór próby do badań, 3.Budowa marketingowego instrumentu pomiarowego, 4.Etap zbierania danych( wewnętrznych i zewnętrznych) 5.Etap redukcji i wstępnej prezentacji danych 6.Analiza otrzymanych danych, 7.Prezentacja i ocena otrzymanych wyników badań+ raporty z badań: Raport wstępny, Raport pośredni, Raport końcowy

9 Organizacja badań marketingowych... Ustanowienie osoby odpowiedzialnej za badania marketingowe w firmie Powołanie komórki zajmującej się marketingiem, a w tym badaniami Zlecenie na zewnątrz badań/ lub wykonanie ich we własnym zakresie Na sposób organizacji badań mają wpływ: 1.Wielkość firmy i zróżnicowanie działań marketingowych, 2.Znaczenie badań w danej firmie, 3.Specyfika,częstotliwość i zakres zapotrzebowania n a informacje, 4.Zakres i skomplikowanie wykorzystywanych metod badawczych.

10 Największe firmy badawcze w Polsce.w 2001r... 1.SMG/KRC Poland S.A. 2.GFK Polonia Sp. Z o.o. 3.PENTOR S.A. 4.TNS OBOP Sp. Z o.o. 5.IOS Ouant Group

11 Rys Cele badań marketingowych i obszary zastosowań

12 Rys Proces badania marketingowego