OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
FIRMY Badanie przeprowadzone przez: ASM- Centrum Badań i Analiz
Advertisements

Elementy systemu zarządzania urzędów
Istota i przesłanki badań marketingowych
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
OFERTA DLA PRZEMYSŁOWEGO ODBIORCY ENERGII ELEKTRYCZNEJ CENTROZAP S.A. Biuro Energetyki Ul. Wańkowicza Katowice Tel. +48(32) Fax. +48(32)
Niestandardowe techniki badań marketingowych.
ROK PO AKCESJI DO UE SZANSE I WYZWANIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Warszawa,
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
badania rynku turystycznego
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
Działalność Pionu Badań SKNPE Moderator 2005/2006 Autorzy: Piotr Juszczyk, Katarzyna Knecht, Anna Mackiewicz, Iwona Nastula, Alicja Włodarczyk, Karolina.
Kształtowanie motywacji pracowników
Pracownia Ewaluacji Jakości Kształcenia
Zastosowania Internetu
Katedra Marketingu Usług
Usługi dodane dla produktów bankowości detalicznej - standard idealizacyjnej teorii Piotr Szawiec Marcin Idzik luty ‘2006.
Rynki konkurencji niedoskonałej
Wdrażanie Systemu Obsługi Klientów
Cel usługi: Wsparcie działalności nowych i istniejących już firm. Zaplanowano usługi dla przedsiębiorców Usługa dostępna do końca listopada 2011.
Zarządzanie projektami
Elementy statystyki dla lekarzy Planowanie badań i zbieranie danych
Projekt „Drogowskaz dla NGO”
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
CECHY DOBREGO SPRZEDAWCY
Rynek usług medycznych
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
„Student jako konsument na rynku multimediów”
Technik Organizacji Reklamy
Metody zbierania danych empirycznych
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
INFORMACJA MARKETINGOWA
Ocenianie holistyczne
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Segmenty operacyjne MSSF 8.
Przykłady analiza i projektowanie
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Marketingowy system informacji
PKJPA Program Kontroli Jakości Pracy Ankieterów Funkcjonowanie i znaczenie standardów realizacji na rynku badawczym
Działalność gospodarcza: przychody i koszty
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
System monitorowania poziomu satysfakcji klientów z jakości usług publicznych w 6 JST w ramach projektu „Profesjonalne Kadry – Sprawne Urzędy Powiatu.
PRODUKT.
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Konferencja Gdańsk - PODR
MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz.
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
1 Obserwacje... Obserwacja polega na ukierunkowanym, zamierzonym, celowym, systematycznym i prowadzonym według ustalonego planu postrzeganiu badanych obiektów.
Zachowania organizacyjne - ćwiczenia 2
Jakość zasobów cyfrowych 2008/2009 dr Remigiusz Sapa.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
TAJEMNICZY KLIENT Metoda MYSTERY SHOPPING - Ocena jakości odsługi przy pomocy przeszkolonych osób odwiedzających punkty sprzedaży detalicznej, jako zwykli.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Badania marketingowe - wprowadzenie Paweł Gałka Konsultacje: poniedziałek p. 216 godz.:
Sprawdzony partner w pozyskaniu dotacji i realizacji projektu….
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
ANALITYKA USŁUG FINANSOWYCH
SEGMENTACJA RYNKU.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA

PLAN ZAJĘĆ ISTOTA BADAŃ JAKOŚCIOWYCH RODZAJE BADAŃ JAKOŚCIOWYCH PRZYKŁADY BADAŃ JAKOŚCI OBSŁUGI

Sposoby pozyskania informacji pierwotnych:  badania jakościowe  badania ilościowe RODZAJE BADAŃ MARKETINGOWYCH

Metody wykorzystywane w badaniu jakościowym : oFGI (tzw.FOCUS) - rozmowa stymulowana przez moderatora, prowadzona w grupie od 8 do 12 osób oIDI - wywiad indywidualny w oparciu o formularz (standaryzowany) lub swobodny (niestandaryzowany) oparty o luźny scenariusz BADANIA JAKOŚCIOWE

Metody wykorzystywane w badaniu jakościowym : oObserwacja czynna (uczestnicząca) – badacz zbiera informacje uczestnicząc aktywnie w sytuacji zakupowej np.. odgrywa rolę klienta. Następnie wypełnia formularz (ankietę) do zbierania informacji oObserwacja bierna - badacz zbiera informacje uczestnicząc biernie w sytuacji zakupowej np.. obserwuje zachowania klientów w sklepie. Następnie wypełnia formularz (ankietę) do zbierania informacji BADANIA JAKOŚCIOWE

Metody wykorzystywane w badaniu jakościowym : oMetody projekcyjne – respondent oceniając postawy, motywy i zachowania innych przypisuje im nieświadomie swoje własne cechy (projekcja – przeniesienie własnych cech na oceniane osoby lub rzeczy  Metody skojarzeń  Metody uzupełnień  Metody konstrukcji – testy rysunkowe/obrazkowe  Metody wyobrażeń BADANIA JAKOŚCIOWE

Rodzaje badań jakościowych - przykłady: –badania jakości obsługi klienta –badania motywów postępowania klientów –identyfikacja mechanizmów podejmowania decyzji zakupowych –testy reklamy –testy cen BADANIA JAKOŚCIOWE

Informacje zbierane w badaniu jakościowym: –opinie o jakości obsługi klienta –opinie o firmach i produktach –motywy zakupu –sposób użytkowania lub wykorzystania –mechanizmy podejmowania decyzji BADANIA JAKOŚCIOWE

Czego nie możemy badać metodami jakościowymi: –struktury rynku –rozmiarów rynku –budować profili semantycznych –identyfikować średnich wartości (np. wydatków zużycia lub kosztów) – sporządzać segmentacji rynku BADANIA JAKOŚCIOWE

WYBRANE METODY BADANIA JAKOŚCI OBSŁUGI

1.Metoda SERVQUAL Pozwala badać jakość obsługi z punktu widzenia procesu decyzyjnego klienta, a także z perspektywy przedsiębiorstwa, wg formuły: jakość usługi = percepcja - oczekiwania Istotą jakości obsługi w badaniach SERVQUAL jest poznanie oczekiwań i percepcji klientów oraz zmniejszanie rozbieżności między nimi. Podmiotem badania są nabywcy. SERVQUAL można wykorzystać również do –segmentacji klientów firmy, –sprawdzenia poziomu jakości świadczonych usług świadczonych wewnątrz firmy przez określone działy na rzecz innych pracowników lub komórek.

2.Metoda SERVPERF Jest wariantem metody SERVQUAL koncepcja pomiaru jakości obsługi jest oparta na bezpośrednim pomiarze rzeczywistej jakości danej oferty postrzeganej przez nabywców wg formuły: jakość = jakość postrzegana przez klienta Podmiotem badania są nabywcy Instrumentem pomiarowym jest ankieta zawierająca 22 pytania zaadoptowana z badań SERVQUAL. W tym przypadku w pomiarach jakości nie stosuje się ankiety dotyczącej jakości oczekiwanej przez nabywców.

3.Mystery Shopping Metoda badania jakości obsługi. Nie zbiera się informacji od rzeczywistych klientów lecz bada samą obsługę (jakość, spójność z założeniami przedsiębiorstwa). Podmiotem badania są pracownicy firmy. Celem mystery shopping jest ocena jakości usług świadczonych przez firmę poprzez ocenę zgodności obsługi ze standardem. Badanie powinno być przeprowadzane przez osoby nie związane z firmą lub osoby z firmy, nieznane pracownikom bezpośrednio świadczącym usługi klientom.

3.Mystery Shopping W trakcie badań badacze udają klientów, obserwują zachowania sprzedawców, sprawdzają ich fachowość, uprzejmość a także inne elementy związane z procesem świadczenia usługi, np. wygląd miejsca, czystość, oznakowanie itp. i wypełniają formularz ankiety. Badania te często polegają na stwarzaniu sytuacji trudnych i nietypowych, aby sprawdzić sposób radzenia sobie personelu w takich momentach.