Projekty, innowacje, przedsięwzięcia w 2015 roku..

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Advertisements

„Czy jestem Eko?” Dąbrowa Górnicza 2013.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
PROGRAM COMENIUS Dobre Szkoły dla Młodych Europejczyków/Edukacja Społeczna i Uczenie się Metodą Projektów Good Schools for European Juniors/Social.
Gimnazjum Integracyjne w Lubinie
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
DZIAŁALNOŚĆ PROFILAKTYCZNA SZKOŁY
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
Witamy w Gimnazjum Nr 3 im. Fryderyka Chopina w Sochaczewie.
Rok szkolny 2011/2012.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
 w Gimnazjum nr 2 im. Zdzisława Krzyszkowiaka w Ostródzie 2013/2014.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
Szkoła Promująca Zdrowie
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Działalność Świetlicy Środowiskowej
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
DZIEŃ OTWARTY. 1 KWIETNIA 2014 R. W ZSP W K ONIECPOLU ODBYŁ SIĘ DZIEŃ OTWARTY. U CZNIOWIE SZKÓŁ GIMNAZJALNYCH POZNALI OFERTĘ EDUKACYJNĄ SZKOŁY, WZIĘLI.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
„Otwarta droga ku przyszłości
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
 Współpraca z instytucjami mającymi na celu poprawę bezpieczeństwa i stanu zdrowia uczniów;  Podejmowanie działań doskonalących umiejętności życiowe.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
PROJEKT „AKCJA INFORMACJA” WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO, DZIAŁANIE 9.1 PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ.
Projekt polsko - słowacki NR SK01-KA _2 "Podróże z liczbami" w ramach programu Erasmus+ edukacja szkolna - partnerstwo strategiczne szkół.
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 Gimnazjum nr 6 w Rzeszowie.
W Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej - Potulickiej.
GIMNAZJUM nr 34 ul. Czajkowskiego Łódź
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
Tel
Publiczne Gimnazjum nr 41 im. S. Żeromskiego ul. Bohdanowicza 11 Łódź tel/fax:
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
GIMNAZJUM nr 34 ul. Czajkowskiego Łódź
im. W. S. Reymonta ul. Dubois 7/9 (przy ul. Pabianickiej) Łódź tel strona www: gim42.szkoly.lodz.pl Dojazd: tramwaj 11, 46 autobus.
Każdego roku uczniowie naszej szkoły biorą udział w Międzynarodowym QUIZIE z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu.
Szkoła Podstawowa Nr Kraków ul. Bolesława Śmiałego 6 tel: (12) im Św. Benedykta z Nursji w Krakowie.
PODSUMOWANIE DRUGIEGO SEMESTRU. WYDARZENIA Spotkanie z Policjantem.
Sale lekcyjne J. angielski Geografia Historia Informatyka Muzyka J. polski.
„ KLASA MUNDUROWA” (2016/2017 – 2018/2019) . A tak to się zaczęło……..
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
ROK 2016/2017. Motywowanie uczniów do uczenia się - kompleksowy program szkolenia RP Zajęcia PDE Kształcenie kompetencji kluczowych wdrożenie wniosków.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Szkoła Promująca Zdrowie
Szkolny Program Wspierania Zdolności i Talentów „Lubuscy poszukiwacze talentów” opracowali: Agnieszka Pisarczyk i Zdzisław Kapiński.
Ul. Czajkowskiego Łódź GIMNAZJUM nr 34 ul. Czajkowskiego Łódź
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
Szkoła Promująca Zdrowie
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Z radością do niepodległości poznanie własnych korzeni PROJEKT POWIATOWY REALIZOWANY PRZEZ STOWARZYSZENIE „RAZEM RAŹNIEJ” r. – r.
Z radością do niepodległości poznanie własnych korzeni PROJEKT POWIATOWY REALIZOWANY PRZEZ STOWARZYSZENIE „RAZEM RAŹNIEJ” r. – r.
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Zapis prezentacji:

Projekty, innowacje, przedsięwzięcia w 2015 roku.

1.Projekt,,Architektura baroku w Polsce” realizowany z młodzieżą ze szkoły partnerskiej Wiesenschule w Juterbog w dniach 5-7 maja 2015 w Żarach.  Koszt 3600, Projekt Wielokulturowość Berlina realizowany w dniach 4-6 listopad 2015 w Berlinie i Jutaborg.  Koszt 1982,60.

Grupa polsko-niemiecka Warsztaty kulinarne w Niemczech

Młodzież z naszej szkoły bierze udział w wymianie uczniów z Wiesenschule w J ὓ terbog WSPÓŁPRACA Z NIEMIECKĄ SZKOŁĄ TO WYŚMIENITA ZABAWA I PRZYJEMNOŚĆ!  - doskonali umiejętności konwersacyjne;  - uczestniczy w ciekawych wycieczkach i warsztatach językowych;  - poznaje kulturę, tradycje i zwyczaje w Niemczech. W czasie spotkań młodzież:

 W ramach programu grantowego Fundacji mBANKU pod nazwą „mPOTĘGA”  Kwota na realizację projektu od Darczyńcy – Fundacji mBANKU: 5 072, 89.  Kwota na nagrody dla uczestników projektu od Rady Rodziców: 207,33.

Innowacyjne metody pracy Uczniowie kl.1b Gimnazjum nr 2 im. A. Kamińskiego w Żarach  30 godzin warsztatów (przyrost kompetencji – droga, prędkość, czas, pole, objętość, zakupy, promocje),  2 wycieczki dydaktyczne (przyrost kompetencji – droga, prędkość, czas, pole, objętość, symetrie),  500 rozegranych gier (rozwój logicznego myślenia poprzez gry logiczne i matematyczne),  5 zaprojektowanych prezentacji multimedialnych (przyrost kompetencji –symetrie),  5 albumów o symetriach w przyrodzie (przyrost kompetencji – symetrie),  Zwiększenie wiedzy matematycznej (test na wejściu i po przeprowadzeniu działań).

 Realizacja projektu ze środków MKRPA w Żarach  otrzymane środki: 5200 zł  zajęcia prowadzone przez pięciu nauczycieli obejmowały ok.100 uczniów  cel główny programu: profilaktyka nałogów i rozwiązywanie problemów uczniów związanych ze środowiskiem uzależnionym od alkoholu, nikotyny i innych substancji psychoaktywnych;  cele szczegółowe projektu- wyposażenie ucznia w wiadomości i umiejętności dotyczące obrony przed uzależnieniami  -odkrywanie i umiejętne stosowanie własnych, ale też sprawdzonych sposobów obrony siebie przed uzależnieniami,  -kształtowanie w świadomości uczniów poczucia odpowiedzialności za siebie i swoje decyzje,  -lansowanie przez młodzież i wśród młodzieży pożądanych zachowań i zdrowych sposobów radzenia sobie z trudnymi sytuacjami,  -kreowanie wzorców spędzania wolnego czasu.

 Na realizację projektu ze środków MKRPA w Żarach otrzymało kwotę 700,00 zł.  Odbyły się warsztaty z uczniami, spotkania z rodzicami.  Udział partnerów w realizacji programu:  - terapeuci uzależnień z Ośrodka Terapeutycznego „Profil” w Żarach  - specjaliści ze Stowarzyszenia Edukacyjno – Terapeutycznego „Odyseja” w Żarach  - pracownicy PP-P w Żarach  - pracownik KPP w Żarach  - wychowawcy klas pierwszych oraz pedagog i psycholog

Zajęcia na strzelnicy CEL GŁÓWNY :Stymulowanie rozwoju fizycznego uczniów, poprzez rozbudzanie zainteresowań różnymi formami aktywności fizycznej.  DZIAŁANIA INNOWACYJNE  -nordic walking  -zwiedzanie Muzeum Pogranicza Śląsko- Łużyckiego  -teoretyczne wprowadzenia do ćwiczeń fitness  -pogadanki na temat anatomii w ćwiczeniach  -realizacja treningowego niezbędnika  -gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu  -odwiedziny Telewizji Regionalnej  -historia żarskich zabytków-kartowanie i dokumentacja  -zajęcia na basenie  -zajęcia przyrodnicze w terenie  -marsz na orientację z mapą hipsometryczną  -wizyta w Salonie Wystaw Artystycznych  -saneczkowanie w parku miejskim  -odwiedziny Biura Podróży  -poznanie funkcjonowania Straży Pożarnej  -spotkanie z pielęgniarką-dzień marchewkowy  -wycieczka do Biblioteki Miejskiej  -zajęcia strzeleckie na strzelnicy miejskiej(turniej)  -udział w testach Coopera  -rozgrywki w petanque  -systematycznie uprawiana tabata

Zajęcia na siłowniw Gimnazjum nr 2

Zajęcia w ramach innowacji j. angielskiego Partner: Lycée polyvalent Gay Lussac, Chauny FranceLycée polyvalent Gay Lussac, Chauny France  Młodzi ludzie tym razem podjęli temat ekologii. Uczniowie z czterech zaangażowanych we współpracę szkół: z Polski, Grecji, Chorwacji i Łotwy poznawali swoje kraje, miasta i szkoły, ucząc się ekologii.  Uczniowie redagują grupowy profil na portalu Facebook. Wykonują zadania projektowe metodą nauczania zadaniowego (task-based learning).

Praca z użyciem tablicy interaktywnej, Internetu CEL: rozwijanie i kształtowanie postaw tolerancji i otwartości na obce wzorce kulturowe poprzez pracę z filmem, piosenką, readersami.  Praca z filmem, piosenką z serii „ Cultureview”  Praca nad projektem oraz prezentacja projektu na forum klasy (uczniowie prezentowali projekty pod tytułem „Beauty and fashion”, „Amazing Lodon and Paris” „ English celebrations”).

Od 11 do 17 stycznia 2015 Gimnazjum nr 2 w Żarach miało przyjemność gościć Auyshi Chandani z Indii i Daniela Torresa z Meksyku Program Aiesec.  Prowadzili oni lekcje kulturowo- cywilizacyjne i warsztatowe z języka angielskiego dla uczniów gimnazjum nr 2 oraz dla klas szóstych szkół podstawowych. Oprócz lekcji w szkole, w ramach zajęć turystycznych, w towarzystwie pana przewodnika, uczniowie Gimnazjum nr 2 pokazali gościom Żary.  Tego typu zajęcia to świetny pomysł na żywy i bezpośredni kontakt z językiem obcym, na rozbudzanie motywacji do nauki oraz popularyzację kultury innych krajów.

TWORZENIE UKŁADÓW CHOREOGRAFICZNYCH- HIP HOP Taniec jako forma ruchu, zabawa modą.  Działania innowacyjne:  nauka i doskonalenie kroków tańca hip- hop, choreografie, pokazy,  organizacja i uświetnianie imprez szkolnych tj. Światowy Dzień Tańca, Światowy Dzień Ziemi, Dni Otwarte Szkoły, promocja Gimnazjum nr 2 w klasach 6 szkół podstawowych,  nauka i doskonalenie ćwiczeń kształtujących i modelujących sylwetkę,  aerobik taneczny czyli ćwiczenia przy muzyce, z elementami stretchingu, joga,  zumba jako nowoczesna forma prowadzenia zajęć,  projektowanie, zabawa modą – strój do tańca, torebki,

EDUKACJA MEDIALNA  Celem programu innowacji jest nie tylko uatrakcyjnienie zajęć języka polskiego, ale wprowadzenie młodzieży w świat teatru i filmu, aby przygotować ją do odbioru sztuki i zachęcenie do głębszej refleksji w kontakcie z dziełem artystycznym.

Żywa lekcja historii Muzeum Pogranicza Śląsko-Łużyckiego  Zorganizowano „Żywą lekcję historii”. Teatr z Torunia przedstawił inscenizację pod tytułem „ Polska Piastów”.  odwiedziliśmy Muzeum Pogranicza Śląsko-Łużyckiego, obejrzeliśmy prezentację oraz zgromadzone eksponaty.  Na lekcjach historii omawiając kolejne epoki historyczne, nauczyciele odwoływali się do tekstów literatury i kultury. Oglądaliśmy również filmy takie jak: „Stara Baśń”, „Krzyżacy”, „Królową Bonę”- fragmenty.

Innowacja pedagogicznaz przedmiotów ścisłych  Uczniowie zostali zapoznani z różnymi rodzajami zadań logicznych i sposobami ich rozwiązywania. Były to między innymi: wieża Hanoi, jajo Kolumba, ucieczka z więzienia, Kakuro, sodoku, krzyżówki liczbowe, obrazki logiczne, łamigłówki obrazkowe i liczbowe, gry. Wyobraźnię i cierpliwość kształtowało układanie tangramów i brył - sześcianów. Strategię mogli ćwiczyć uczniowie grając w grę "4 w linii", Blokus oraz Chińskie warcaby. Zadania te wywołały wielkie zainteresowanie u uczniów i bardzo chętnie je rozwiązywali.

 Celem konkursu informatycznego jest:  rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań informatycznych uczniów gimnazjów powiatu żarskiego i żagańskiego, , wyłonienie uczniów zdolnych, utalentowanych,  rywalizacja najzdolniejszych w dziedzinie informatyki.  Program Gimnazjady Informatycznej składał się z dwóch etapów: I etap – to test wiedzy ogólnej z informatyki – uczniowie pisali go indywidualnie. II etap –to część praktyczna praca przy komputerze. Obejmowała zagadnienia z języka HTML – uczniowie tworzyli stronę w języku HTML i zagadnienia ze sprzętu komputerowego.

 Konkurs ma przebieg:  - konkursu indywidualnego (60 min.),  - konkursu grupowego (około 60 min.).  Konkurs indywidualny składa się z zadań zamkniętych oraz otwartych.  Konkurs grupowy to zmagania drużyn. Zadania, które tu wystąpią to między innymi łamigłówki matematyczne, krzyżówki, tangramy.  Zwycięzcy indywidualni oraz najlepsza drużyna otrzymują nagrody, a wszyscy uczestnicy – dyplomy.

 Celem jest:  Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia  Poszerzenie wiedzy matematycznej  Rozbudzanie zainteresowań naukami ścisłymi  Przygotowanie do twórczego rozwiązywania problemów, dotyczących wiedzy zintegrowanej  Ukierunkowane przygotowanie uczniów do udziału w konkursach matematycznych  Wdrażanie do efektywnego współdziałania w zespole  Rozwijanie idei współzawodnictwa

Odwiedziny w Hospicjum Sadzenie cebulek żonkili

 Organizowaliśmy zajęcia plastyczne, techniczne i muzyczne. Chodziliśmy z dziećmi na spacery i organizowaliśmy im poczęstunki.  W styczniu zorganizowaliśmy „Bal Noworoczny”, w czerwcu Dzień Dziecka, a w grudniu Mikołajki. Każde dziecko otrzymało paczkę.

Akcja „Dziewczynka z zapałkami” Akcja „W Kauflandzie”

 Zajęcia integracyjne dla uczniów szkół podstawowych w formie aktywnej zabawy i zdrowej rywalizacji sportowej.  Celem jest propagowanie zdrowego stylu życia.

 Uczestnicy warsztatów mogą się wcielić w rolę naukowych badaczy, poznając przy tym techniki eksperymentu chemicznego. Uczniowie wykonując eksperymenty mają sposobność do rozwijania wiedzy z zakresu nauk przyrodniczych. Gimnazjaliści udowodnili, że można rozniecić ogień bez iskry; zrozumieli również, jak niebezpieczne mogą się okazać dwie substancje po zetknięciu ze sobą. W czasie warsztatów młodzież zaprojektowała i przeprowadziła ciekawe eksperymenty polegające na otrzymywaniu gazów. Gimnazjaliści mieli okazję samodzielnie wytworzyć tlen, który wywołał fontannę szalonej piany. Młodzież wykorzystywała do eksperymentów substancje powszechnie dostępne w gospodarstwie domowym: produkty spożywcze i środki czystości.

Malowanie sali gimnastycznej z zapleczem-16765,80 Wymiana oświetlenia na sali gimnastycznej na oprawy typu LED-11316,00

Modernizacjakotłowni  Wymiana 3 palników w kotłach grzewczych kotłowni CO gaz ,40  Wymiana zasobnika ciepłej wody w kotłowni CO gaz ,99

Malowanie łącznika  Naprawa elewacji i schodów, wykonanie opaski odwadniającej ,00  Malowanie łącznika - hol szkoły -2460,00

50453,19