Co wpływa na uczenie się uczniów?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
Advertisements

ocenianie, które pomaga się uczyć
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Czy wszyscy uczniowie mogą odnieść sukces?
im. Króla Jana III Sobieskiego
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Prezentacja badań Johna Hattiego
Kształtowanie motywacji pracowników
Janina Grzecznowska Gorzów Wlkp. marzec 2013.
Projekty edukacyjne w szkole
– dwie drogi kształcenia, dwa pakiety, jeden cel
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
ocenianie, które pomaga się uczyć
KLASY PATRONACKIE V LO w Gimnazjum nr 2
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł NR 94 W WARSZAWIE. SUKCES NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI I POTRZEB KAŻDEGO UCZNIA BEZPIECZNA I ŻYCZLIWA SZKOŁA.
Dydaktyka ogólna.
Motywacja do nauki.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
Zespół Szkół w Nowym Folwarku
OPRACOWANIE WYNIKÓW ANKIET NAUCZYCIELI.
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
Na bazie japońskiego modelu lekcji: stała współpraca dużej grupy nauczycieli w celu projektowania możliwie skutecznych lekcji, osadzonych w konkretnej.
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
Ocenianie pomagające się uczyć w klasach I–III
Learning Innovative Teaching Łódź, Polska - Örebro, Szwecja.
CELE WYKŁADU: zwiększenie rozumienia roli, jaką informacja zwrotna odgrywa w szkolnym nauczaniu i uczeniu się, zwiększenie rozumienia barier w traktowaniu.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Wyzwania edukacji 15- latków DR MACIEJ JAKUBOWSKI EVIDENCE INSTITUTE UNIWERSYTET WARSZAWSKI 20 STYCZNIA 2016.
Rok szkolny 2013/2014 Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego Lublin, sierpień 2014 r.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Ewaluacja w pracy nauczyciela
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Motywowanie ucznia do aktywnego uczestniczenia w procesie dydaktycznym 1. Dlaczego należy podjąć trud szukania nowych sposobów na aktywizowanie uczniów?
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Kompetencje kluczowe?! Czym jest kompetencja i dlaczego kluczowa?
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Kompetencje kluczowe?! Czym jest kompetencja i dlaczego kluczowa?
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Co chcieliśmy osiągnąć?
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
Zapis prezentacji:

Co wpływa na uczenie się uczniów?       Co wpływa na uczenie się uczniów? 1 1

Co wpływa na osiągnięcia uczniów? Widocznie uczenie się (Visible Learning) Profesor John Hattie University of Auckland Nowa Zelandia, University of Melbourne, Australia, 15 lat badań, 52 tysiące badań, na 200 mln uczniów, synteza 800 meta-analiz badań edukacyjnych. 2 2

większy od 0, ale mniejszy od 0,4! 3 3

Przykładowe czynniki wpływające na wyniki w nauce Motywacja ucznia Powtarzanie klasy Ocenianie kształtujące nauczania Informacja zwrotna Pozytywne relacje nauczyciel - uczeń Zajęcia pozalekcyjne Uczenie się w małych grupach Praca domowa Cele będące wyzwaniem Liczebność klasy Indywidualizacja nauczania Zaangażowanie rodziców Doskonalenie nauczycieli Wpływ rówieśników Wiedza przedmiotowa nauczycieli Samoocena Podział na grupy wg zdolności 4 4

Co działa? Co ma duży wpływ. Interwencja Rozmiar wpływu Zapewnienie oceny kształtującej 0,90 Informacja zwrotna 0,73 Pozytywne relacje nauczyciel-uczeń 0,72 Doskonalenie nauczycieli 0,62 Cele będące wyzwaniem 0,56 Wpływ rówieśników 0,53 Zaangażowanie rodziców 0,51 Uczenie się w małych grupach 0,49 Motywacja ucznia 0,48 5 5

Co ma mały wpływ lub nie działa? Interwencja rozmiar wpływu Praca domowa 0,29 Indywidualizacja nauczania 0,23 Liczebność klasy 0,21 Zajęcia pozalekcyjne 0,17 Podział na grupy według zdolności 0,12 Kształcenie wstępne nauczycieli 0,11 Wiedza przedmiotowa nauczycieli 0,09 6 6

Główne czynniki wpływu Kategoria czynników wpływu Liczba badań Średni rozmiar efektu Uczeń 11 101 0,40 Dom 2 211 0,31 Szkoła 4 150 0,23 Nauczyciel 2 225 0,49 Program nauczania 7 102 0,45 Metody nauczania 25 860 0,42 RAZEM 52 649 7

Wpływ domu Interwencja Liczba badań Rozmiar wpływu Status społeczno-ekonomiczny 499 0,57 Zaangażowanie rodziców 716 0,51 Struktura rodziny 845 0,17 8 8

Uczeń Interwencja Liczba badań Rozmiar wpływu Wcześniejsze osiągnięcia 3607 0,67 Motywacja 322 0,48 Samoocena 324 0,43 Redukcja lęku 121 0,40 Osobowość 234 0,19 Płeć 2926 0,12 9 9

Wpływ szkoły Interwencja Rozmiar wpływu Wielkość szkoły 0,43 Dyrektor/szkolni liderzy 0,36 Liczebność klasy 0,21 Zajęcia pozalekcyjne 0,09 Drugoroczność -0,16 10 10

Wpływ nauczyciela Interwencja Rozmiar wpływu Mikro-nauczanie 0,88 Zrozumiały przekaz 0,75 Relacje nauczyciel – uczeń 0,72 Doskonalenie nauczycieli 0,62 Nastawienie 0,43 Kształcenie wstępne 0,11 11 11

Wpływ metod nauczania Interwencja Liczba badań Rozmiar wpływu Ocenianie kształtujące nauczania 30 0,90 Przekazywanie informacji zwrotnej 1.287 0,73 Strategie meta-poznawcze 63 0,69 Uczniowskie wzajemne nauczanie 767 0,55 Eksponowanie celów nauczania 604 0,56 Eksponowanie kryteriów sukcesu 702 Zindywidualizowane nauczanie 600 0,23 12 12